Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn447
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 21:49
Hallo,

Ik wil een PC in elkaar zetten die eigenlijk niet heel veel hoeft te kunnen. Hij moet kunnen fatsoenlijk kunnen internetten, een keertje een filmpje kijken, DVDtje lezen/branden etc. Niet veel. Hij word gebruikt in een klein appartementje.

Meestal lukt het me zelf wel om op iets te komen, alleen ik heb tot nu toe alleen maar krachtige PC's in elkaar gezet of naar gekeken. Ik heb dus geen idee wat er echt nodig is bij zo'n PC, waar je op moet letten, wat goed presteerd voor z'n geld etc.

Hij moet zo stil, klein en goedkoop mogelijk zijn dat toch nog goed is in wat hij hoeft te doen.

Zelf heb ik welal naar de Gigabyte GA-J1800N-D2H gekeken omdat hij pasief gekoeld is, en mini-itx is, maar ik heb geen idee of het ook werkelijk wat is voor wat hij word gebruikt, en of er niet betere alternatieven zijn.

Als je kan vertellen waar je op moet letten bij dit soort systemen en wat er voor nodig is, dan kan dat ook zodat ik zelf kan zoeken.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:53

Zalmanman

So long,

Heb je de BBG al bekeken? reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Precies, met het budget (of als je toch iets ver wilt, het basissysteem) uit de BBG ben je goed af. Wellicht nog even een HDD'tje erbij. Die Guides worden al samengesteld op basis van wat een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en met elkaar samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 18:09
Zoals een wijze man ooit eens zei: Het is hier geen afhaal chinees.

Ik heb wel nog eens lijstje op mijn profiel staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 108,-€ 108,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 85,90€ 85,90
1Gigabyte GV-R777OC-1GD (rev. 1.0)€ 77,50€ 77,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,95€ 57,95
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 37,49€ 37,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 413,84

De videokaart weglaten en je hebt een compleet systeem.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat je met zo weinig eisen (dat vooropgesteld) ook kunt doen, is naar de dichtstbijzijnde computerzaak gaan en kijken naar wat ze daar als kant en klare aanbieding hebben staan. Meer dan eens zijn zulke aanbiedingen bast wel interessant. Je betaalt daarvoor meestal nauwelijks meer dan zelf het pakketje onderdelen kopen en zelf samenstellen. Bijkomend voordeel is dat je garantie hebt op het geheel en meestal is het inclusief het OS naar keuze. Beide punten misschien niet zo heel zwaarwegend als je in alles goed bedreven bent, maar niettemin toch een punt dat het waard is om mee te overwegen. Tenzij je zoiets graag zelf doet natuurlijk, want daar kan ik me toch ook wek iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik move dit topic een naar het juiste forum: DAA.

Tegelijkertijd even het volgende: je stelt een aantal vragen waarvoor hier op het forum prima de antwoorden te vinden zijn. Daarbij hebben we een richtlijn voor dit soort topics die je op weg helpt om de juiste vragen te stellen en zelf al antwoorden te vinden: DAA beleid. Lees die, en voeg het toe in je topic. Succes!
Pagina: 1