Toon posts:

Upgrade naar GTX 770

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga upgraden van een HD Radeon 4980 van AMD naar een GTX 770 van Nvidea.
Welke stappen dien ik uit te voeren zodat er geen conflicten optreden.
Moet ik alleen de drivers van AMD via controle panel verwijderen of moet
ik nog meer acties verrichten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de meeste gevallen hoef je niet eens de drivers te uninstallen. Ik heb hier op m'n systeem ook gewoon AMD- en Nvidiadrivers beide geinstalleerd en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat ook mogelijk? Er is nl een site die aangeeft dat er BSOD's etc kunnen optreden en dat
er een vrij ingewikkelde procedure dient te geschieden:
http://www.custompcreview...md-ati-gpu-drivers/19972/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja hoor, kan prima. Ik heb de paniek om de oude drivers te verwijderen ook nooit zo gesnapt eigenlijk Ik heb hier een AMD en Nvidiakaart naast elkaar zitten, voor beide de drivers geinstalleerd en dat werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Tjonge inderdaad, ik zie dat ook op de fora van Tom's Hardware en Anandtech staan.
Trouwens, ik heb de zeer goede review van jou ook doorgenomen,
voor aankoop van de GTX 770 van MSI:
productreview: MSI GeForce GTX 770 Gaming review door TERW_DAN

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:48
Waarom zou je de oude niet verwijderen? Schilt alleen maar opstarttijd en opslagruimte.

Even DriverSweeper in Safemode en klaar ;)

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-02 13:03
Ik heb laatst dit programaatje gebruikt om mijn oude drivers te verwijderen. Valt heel erg mee hoe moeilijk het is. :)

In het verleden heb ik wel eens gedoe gehad met oude drivers. Het is in ieder geval fijn dat wanneer je computer wel ooit eens een keer kuren heeft dat je iig oude drivers direct kunt uitsluiten als oorzaak. ;)

Verwijderd

Ik heb een kaart van Nvidia en AMD naast elkaar in hetzelfde systeem zitten, werkt perfect. Dus ik denk dat het gewoon je oude drivers verwijderen en de nieuwe installeren is.

Verwijderd

Topicstarter
Bioman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:37:
Ik heb laatst dit programaatje gebruikt om mijn oude drivers te verwijderen. Valt heel erg mee hoe moeilijk het is. :)

In het verleden heb ik wel eens gedoe gehad met oude drivers. Het is in ieder geval fijn dat wanneer je computer wel ooit eens een keer kuren heeft dat je iig oude drivers direct kunt uitsluiten als oorzaak. ;)
Ja, inderdaad. Heb ik net gedownload
Bedankt voor alle tips. Moet nu wel lukken :)

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:43:
[...]

Ja, inderdaad. Heb ik net gedownload
Bedankt voor alle tips. Moet nu wel lukken :)
Wel in veilige modus draaien :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

Nemesizz

Untouchable

TERW_DAN schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:23:
Ja hoor, kan prima. Ik heb de paniek om de oude drivers te verwijderen ook nooit zo gesnapt eigenlijk Ik heb hier een AMD en Nvidiakaart naast elkaar zitten, voor beide de drivers geinstalleerd en dat werkt prima.
Vaak gaat het ook wel goed, maar heb zelf ook een keer gehad dat je dan performance hebt van 0,00.
Ging ooit van een GeForce 8800 (kapot) naar Radeon 5770, waarbij de laatste toch sneller hoorde te zijn.
Qua performance presteerde de 5770 zelfs slechter dan een TNT2 (echt geen geintje, allerlei dingen gedraait, zo ook Quake 3, en daar haalde ik minder dan 30FPS :P ).

Toen een drivercleaner erdoor gehaald en voila, wel goede performance*
offtopic:
* heb wel een maandag-morgen model Radeon die met veel rituelen pas de normale snelheid wil draaien

Dus ja, vaak gaat het gewoon goed en zonder problemen, maar soms kun je ook problemen krijgen en dan kun je je vervolgens suf zoeken naar de oorzaak wat dan iets simpels als oude drivers blijkt te zijn.
Vandaar dat ik ook vaak aanraadt om bij een kamp-wissel toch even een driver cleaner erover.
Pagina: 1