Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht voor 3D CAD/CAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zocht een laptop voor 3D CAD/CAM doeleinden. Ik ga een opleiding volgen tot Automotive Engineer en daar komt nogal wat 3D programma's van pas. Ik moet meerdere programma's draaien zoals, Inventor, Flow design en CFD Design.
Daarnaast moet ik ook verslagen schrijven natuurlijk en daarvoor moeten we MS Office hebben.

Aanschafprijs rond €1000 - €1300

Ik ben van plan om me veel te verplaatsen vooral op school.

Mijn voorkeuren zijn als volgt:

17.3" Full HD scherm (liefst anti-glare)
4de generatie intel i7 processor
Minimaal 8GB aan RAM geheugen
Een goede Nvidia videokaart

Een laag gewicht zou fijn zijn
De laptop moet jaren meegaan dus een goede betrouwbaarheid is ook heel belangrijk.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en ik ben deze tegen gekomen

Asus N750JK-T4069H €1299

Ik zou graag jullie mening willen weten over deze en andere laptops, met name over betrouwbaarheid en goede/slechte eigenschappen.

Bij voorbaat dank

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik weet niet zeker of de N750 is wat je zoekt. Bij CPU-intensieve toepassingen "throttled" hij terug naar soms wel 800 Mhz, omdat hij te warm wordt.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe laptop met dezelfde eisen en ben zelf uitgekomen op de Lenovo E540, waar ik zelf het geheugen van ga upgraden en een SSD ga plaatsen. Hij is wel kleiner (15,6"), maar daarom ook lichter. Beschikt ook over een mat Full-HD scherm. Succes met je zoektocht! :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Voor deze toepassing is volgens mij de Dell XPS 15 of Dell Precision M3800 ook een zeer mooie laptop. Ook een stuk mobieler dan die Asus N750JK-T4069H

• tdw

tdw

Amai seg!

Ja, maar een M3800 kost €1692, en de XPS15 heeft een Integrated HD graphics kaart, tenzij je voor het €1599,- kostende model gaat. Die vallen dus buiten budget :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

Die N750 weegt meer dan 3KG. Je moet je afvragen of het wel prettig is om daar dagelijks mee te gaan slepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 15:54 ]

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Dit model kost momenteel 1499. Als je dit combineert met een VIP code krijg je 10% korting, kom je op 1349. En ik denk als je telefonisch onderhandelt je hem misschien nog wat goedkoper (<1300) kunt kopen. Rond de pasen kon je bijvoorbeeld het model van 1699 met 300 euro kopen en daar nog een code op gebruiken van 10% korting.

http://www.dell.com/nl/p/...9505&model_id=xps-15-9530

Scherm is wel glanzend.

Een mooi alternatief is de pricewatch: Asus N550JK-CN101H

Anti-glare scherm, mooi design en nog enigszins mobiel.

[ Voor 25% gewijzigd door Kasj op 21-05-2014 16:19 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Kasj schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:12:
Dit model kost momenteel 1499. Als je dit combineert met een VIP code krijg je 10% korting, kom je op 1349. En ik denk als je telefonisch onderhandelt je hem misschien nog wat goedkoper (<1300) kunt kopen. Rond de pasen kon je bijvoorbeeld het model van 1699 met 300 euro kopen en daar nog een code op gebruiken van 10% korting.
Zo had ik het niet bezien inderdaad.

De Asus N550 heeft trouwens ook throttlingproblemen ;)

~ James May

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een 17,3" willen. Ik vind dat prettiger werken en een nadeel is wel dat ie dan zwaarder wordt dat snap ik. Ik had trouwens nog een MSI gevonden de MSI ge70 stealth. Dunste en lichtste gaming laptop op de markt zeggen ze. Maar die is wel wat duurder.
En nu je zegt dat de Asus wat "throttled" tijdens CPU belastende taken, begin ik wel te twijfelen. En die Lenevo heeft volgens mij een i5 processor.
Dus het blijft nog even zoeken.

Trouwens tips n advies zijn altijd welkom.
Ik dank jullie allen voor jullie reacties.
Iemand die nog voorstellen heeft, ik hoor het graag.

• tdw

tdw

Amai seg!

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)

Die heeft gewoon een i7, 8GB ram en 1TB hdd + 16GB caching SSD :) En een GT740M videokaart, maar is inderdaad niet 17"

[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 21-05-2014 22:32 ]

~ James May

Verwijderd

Voor CAD/CAM zou ik voor een Quadro of Firepro kaart gaan. Dan gaat je computer inderdaad járen mee. Je moet dan wel wat concessies doen. Ofwel een kleiner scherm (ZBook 14), ofwel meer geld uitgeven (Zbook 17, Dell M4800).

Ik twijfel zelf of ik mijn 6 jaar oude HP/Compaq 8510w niet eens moet vervangen. Was destijds €1500 maar loopt nog steeds gemakkelijk sommige nieuwe budget notebooks voorbij. En oerdegelijk ook!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Inventor werkt met DirectX dus daar heb je geen Quadro of FirePro voor nodig.

Verder is een Quadro als student een beetje overkill. Studeer je aan de TU ? Want dat kan je ook de TU baksteen nemen, dan krijg je een Quadro

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Mijn eerste gedachte was ook de Dell M4800. Maar die is boven je budget. Wat je nog kan overwegen in een tweede hands of refurbished M4700 te zoeken. Misschien geen "nieuw gevoel" maar je koopt voor je geld vaak meer configuratie dan met nieuw te kopen systemen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dacht ook dat een Quadro een beetje overkill. Ik dacht dat een Geforce kaart Inventor prima aankan, en dan met name de GTX videokaarten. Maar ik ga waarschijnlijk voor een Asus N750JK-T4068H. Standaard 500GB 5400rpm HDD, verwisselen voor een 750GB 7200rpm HDD plus een Samsung 840 SSD van 250GB inbouwen. En dat voor een kleine €1200.
Pagina: 1