Toon posts:

Veel te langzaam internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Situatie is als volgt:

Nieuwbouw woning (1ste bewoners) mogen onder geen beding gaten boren in plafonds dus heb ik de keuze gemaakt voor internet via power plugs bedraad. Router/moden van ziggo >>> draadje naar stopcontact plug >>>> boven een power plug met een draadje naar de pc en naar een gigabit switch.

Ik heb een abonnement van 90 MB en haal schrik niet 7 MB up en download. Hoe kan ik de downloadsnelheid fatsoenlijk maken? De power plugs zijn van Netgear en zijn een van de betere en moeten 100MB kunnen halen (alhoewel 50-60 ook al prima zou zijn maar 7 is echt veel te marginaal). Routerfunctie uitzetten op het Ziggo Ubee modem en er een Linksys E6000 achter zetten die ik nog heb liggen of moet dat niet veel uitmaken?

Wat is hier de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan je geen dunne kabel langs een verwarmingsbuis halen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas niet aangezien die er niet lopen. Het is tevens een ''groene'' woning met zonnepanelen enzovoorts dus je ziet geen buizen en dergelijke lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 20:31
Is er geen loze leiding aanwezig in de kamer waar je internet wil hebben? Dan kan je utp kabel trekken naar die kamer. Kan me niet voorstellen dat nieuwbouw woning geen loze leidingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
plizz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:37:
Is er geen loze leiding aanwezig in de kamer waar je internet wil hebben? Dan kan je utp kabel trekken naar die kamer. Kan me niet voorstellen dat nieuwbouw woning geen loze leidingen heeft.
Loze leiding loopt er (vlakbij het plafond) maar dan nog moet ik een soort kap eroverheen doen (anders zie je de kabels) en dan moet ik boren en dat mag helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 20:31
Je kunt een utp inbouwdoos kopen en er inbouwen. Vanaf daar verder met utp naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
plizz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:50:
Je kunt een utp inbouwdoos kopen en er inbouwen. Vanaf daar verder met utp naar je pc.
Dat is helaas voor een a-technische jongen helemaal niks (thanks voor je hulp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:14

Fiber

Beaches are for storming.

plizz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:50:
Of daar een wifi accesspoint plaatsen.

Loopt er coax naar je kamer voor tv...? Dan kun je een ethernet over coax setje kopen. Wel prijzig, maar meestal beter dan powerline. Of eerst een ander powerline setje proberen, daar zit ook wel verschil in.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Maar ziggo heeft helemaal geen 90MB abo's.
Ook heeft netgear geen powerplugs die gaan tot 100 MB, het beste wat ze nu hebben is 600 mbit.
http://www.netgear.nl/hom...-performance/default.aspx

Ben je niet in de war tussen MB en mbit?

7MB is toch 56 mbit, nog geen 90, maar als je een 100mbit powerplug hebt valt me dat nog mee.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:52:
Maar ziggo heeft helemaal geen 90MB abo's.
Ook heeft netgear geen powerplugs die gaan tot 100 MB, het beste wat ze nu hebben is 600 mbit.
http://www.netgear.nl/hom...-performance/default.aspx

Ben je niet in de war tussen MB en mbit?

7MB is toch 56 mbit, nog geen 90, maar als je een 100mbit powerplug hebt valt me dat nog mee.
Ziggo heeft weldegelijk 90 MB https://www.ziggo.nl/tv-internet (sinds kort was eerst 60)

De Powerplugs die ik heb gaan weldegelijk tot 100 en had een aanschafprijs van 99 euro geloof ik (2 stuks). Ik krijg via speedtest 7 MB binnen dus niet Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dat is geen MB, maar mbit op de ziggo website.
Ook de powerplays zullen 100mbit zijn en niet 100MB.

Kom ik toch weer terug op t feit dat je 7MB haalt en dus 56mbit. Over een powerplug van 100mbit een prima score.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:56:
Dat is geen MB, maar mbit op de ziggo website.
Ook de powerplays zullen 100mbit zijn en niet 100MB.

Kom ik toch weer terug op t feit dat je 7MB haalt en dus 56mbit. Over een powerplug van 100mbit een prima score.
Met 90 Mbit/s download- en 9 Mbit/s uploadsnelheid bent u zorgeloos online met het hele gezin en is downloaden of een video’tje streamen voor u geen probleem.

Dan haal ik dus 7Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12
De snelheid van de ziggo abonnementen is dus wel 90 Mbit, oftewel11.25MB. Daar haal jij dus 7 MB van, wat dus een redelijke snelheid is voor power plug.

Dus tenzij je maar 7 mbit haalt over de power plug set zal je niet veel kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Test sowieso eerst eens direct op de modem aangesloten, wat is het resultaat dan? Mb is niet hetzelfde als MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:58:
Test sowieso eerst eens direct op de modem aangesloten, wat is het resultaat dan? Mb is niet hetzelfde als MB.
Ziggo is zelf niet echt helder met MB / Mbit want op hun speedtest lees ik weer; Koop het 180 MB abonnement 8)7

Direct aansluiten gaat niet. Vrouw heeft Macbook Air (geen bedrade verbinding mogelijk) en PC staat boven dus moet even kijken of iemand een laptop bij de hand heeft hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12
Wat is dan de snelheid via het draadloze netwerk? Is die ook zo slecht of wel een stuk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

De grote vraag is nu, haal je 7mbit of 7MB?
Wil je eens een speedtest doen bij ziggo en een screenshot plaatsen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan. Ziggo geeft aan;

7 Mbps

Maar ze praten (aan de rechterkant) over een abonnement van 180 MB (wat is het nou?). Telefonisch hebben ze het ook over MB en niet over Mbit overigens. Verwarring alom. In mijn vorige woning gaf hun Speedtest gewoon 70-80 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Test het eens zonder powerline, dus direct een kabel vanuit de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet zie hierboven, dat zal ik later moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trek anders een kabel langs je bestaande 230v bekabeling in je muur.

BTW, hoe wil je een lamp ophangen als je nog eens niet mag boren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:09:
Trek anders een kabel langs je bestaande 230v bekabeling in je muur.

BTW, hoe wil je een lamp ophangen als je nog eens niet mag boren ?
Gaten voor lampen zaten er al in (ja serieus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze speedtest dus?
http://speedtest.ziggo.nl/

Staat toch duidelijk Mbps? Dan is 7 erg mager inderdaad. Nou zijn 100Mb powerline setjes vrij verouderd, er zijn nu 500/600Mbps setjes op de markt waar je in een normaal huis toch zeker wel 100-150Mbps mee moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

wagenveld schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:16:
Deze speedtest dus?

Staat toch duidelijk Mbps? Dan is 7 erg mager inderdaad. Nou zijn 100Mb powerline setjes vrij verouderd, er zijn nu 500/600Mbps setjes op de markt waar je in een normaal huis toch zeker wel 100-150Mbps mee moet kunnen halen.
Op de ipad (flash) werkt t niet dus kon t niet checken ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:06:
Al gedaan. Ziggo geeft aan;

7 Mbps

Maar ze praten (aan de rechterkant) over een abonnement van 180 MB (wat is het nou?). Telefonisch hebben ze het ook over MB en niet over Mbit overigens. Verwarring alom. In mijn vorige woning gaf hun Speedtest gewoon 70-80 aan.
Lezen is een vak. Er staat duidelijk 180 / 18 Mbit/s bij het snelste alles-in-1 abonnement. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:19
sjaool schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:23:
[...]

Lezen is een vak. Er staat duidelijk 180 / 18 Mbit/s bij het snelste alles-in-1 abonnement. ;)
Op die speedtest.ziggo.nl site staat duidelijk wel 180 MB: https://static.ziggo.nl/images/speedtest_banner.jpeg Zelf dus ook even lezen voordat je zo'n opmerking maakt.
*edit* Dat plaatje is overigens uiteraard compleet fout.

@onder, ja leuk banner, maar hij staat toch echt aan de rechterkant van de speedtest waar hij naar verwijst ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:06:
[...] Maar ze praten (aan de rechterkant) over een abonnement van 180 MB (wat is het nou?).[...]
En het moet dus 180 Mbit/s zijn en niet wat daar staat...

[ Voor 44% gewijzigd door Caelorum op 20-05-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En kijk nou eens naar de filename... ;) (Hint: banner ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat plaatje is inderdaad fout maar de pagina waar alle Alles-in-1 abonnementen op staan vermeld staat netjes alles in Mbit/s. Dat de banner op de speedtest pagina een fout bevat kan ik natuurlijk niks aan doen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 20-05-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kortom: omdat je powerlineplugs maar 100 Mbit/s half duplex leveren, is alles meer dan 50 Mbit/s leuk meegenomen. Je zegt zelf dat je 7 MB/s haalt, da's dus 56 Mbit/s en al 12% meer dan je mag verwachten.

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:54:
Kortom: omdat je powerlineplugs maar 100 Mbit/s half duplex leveren, is alles meer dan 50 Mbit/s leuk meegenomen. Je zegt zelf dat je 7 MB/s haalt, da's dus 56 Mbit/s en al 12% meer dan je mag verwachten.

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen
Lees de laatste posts nog een keer. Ziggo geeft zelf aan (heb ze telefonisch gesproken ) dat er bij speedtest 70-80 moet staan en zeker geen 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 01:18:
[...]

Lees de laatste posts nog een keer. Ziggo geeft zelf aan (heb ze telefonisch gesproken ) dat er bij speedtest 70-80 moet staan en zeker geen 7...
Wanneer direct bekabeld... via homeplugs kan een verbinding gewoon traag worden
Zijn er geen plinten waar je eventueel bekabeling langs kan trekken? Ik denk dat je voor een snelle verbinding echt voor een keuze staat; of homeplugs en het snelheidsverlies voor lief nemen, of toch een andere manier van kabel trekken vinden...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:48
Je zou een wifi insteekkaart kunnen gebuiken voor je PC boven. Mits je daar goede ontvangst hebt natuurlijk. Het is niet zo goed als bedraad maar het zou wel beter moeten zijn dan 7mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Boor gewoon een gat en maak het dicht als je het huis verlaat.
Geen hond die dat ziet als je het mooi afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Ik ga er vanuit dat je dus vloerverwarming hebt?
("Eco", geen zichtbare leidingen, mag geen gaten boren)

Ik weet niet hoe het zit met leidingen van vloerverwarming, maar een huis met gewapend beton stoort wifi iig als de pest en kan misschien nog slechtere resultaten geven dan de powerline meuk.

Werd al iets aangeraden waarbij er een kabel zichtbaar zou zijn, dat zou ik dan voor lief nemen als je zo op de snelheid gefocust bent :/
(Bij mij lopen er ook redelijk wat kabels door huis, zowel zichtbaar, als over plafond platen en door muren en plafonds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor nieuwbouw heeft er tegenwoordig geen UTP-kabels en inbouwdozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
een waarom kies je niet voor wifi? met een beetje capabele wifi router haal je echt wel een goede snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 14:31

ericplan

5180 Wp PV

Smultie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:09:
Boor gewoon een gat en maak het dicht als je het huis verlaat.
Geen hond die dat ziet als je het mooi afwerkt.
TS geeft zelf aan dat hij niet handig is. Dan is de kans best groot dat hij alsnog door een leiding van de vloerverwarming boort.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
[...]

Ga eerst even een fatsoenlijke troubleshooting doen....

1. wat is de speedtest vanaf modem (direct) met kabeltje in laptop/pc. [ En nee , dit MOET! je doen , als de snelheid hier afwijkt mag je om hulp vragen bij ziggo etc , maar 99% van de tijd is de snelheid hier gewoon je 90mbit.]

2. is bij 1 de snelheid goed -> dan zit het in je slechte el cheapo powerplugs., is je snelheid bij 1 niet goed , dan moet je ziggo een monteur laten langsturen.

1e lijn support bij ziggo weet vaak ook maar 10% van hoe ze moeten troubleshooten, Half duplex zegt genoeg (las ik hierboven in een post).... dan is het logisch dat je maar een beetje haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:24
Ik heb ook internet van Ziggo (30Mbps down, 3Mbps up) en heb net de ziggo test uitgevoerd. Ik kwam op een score van 30.52Mbps down en 2.74 Mbps up. Ik heb ook een powerline adapter omdat ik zelf niet wilde boren of een kabeltje wilde trekken. Deze is van het merk TP-Link en biedt een snelheid 500Mbps. Kostte mij 50 euro. Zelf vind ik deze snelheid meer dan voldoende.

In het begin had ik ook superveel problemen, ik kwam niet hoger dan 2, 3 MB/s (MegaBytes). Het kwam in mijn geval doordat er te veel apparaten op een groep aangesloten waren. Deze adapters maken gebruik van het electriciteitsnetwerk om data doorheen te sturen. Als zo'n adapter bijv. op een verlengsnoer aangesloten zit waar nog tig apparaten op aangesloten zijn, krijg je problemen. Probeer de adapters daarom ten alle tijden direct op het stopcontact in de muur aan te sluiten. Houd de 'lijn' tussen de adapters kort. Plaats de 'verzender' dus altijd in de meterkast en de 'ontvanger' altijd op het stopcontact direct aan de muur. Volgens mij zal dat helpen. Bij dit advies ga ik er wel van uit dat jouw Ziggo modem in de meterkast staat, waar de tv-kabel direct naar binnen komt.

En ten slotte: verwacht geen wonderen met deze apparaten als je een supersnelle verbinding wilt realiseren. Daar zijn deze apparaten helemaal niet geschikt voor. Een kabel trekken is ALTIJD veel beter. Schakel desnoods een expert in die dat kabeltje voor je gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En daar nog even ter aanvulling, maar dat kan echt van huis tot huis verschillen. Ik had ook powerlines (als compensatie voor het "vergeten" van UTP aansluitingen in het nieuwbouwhuis) en die waren zo storingsgevoelig als wat. Niet alleen als er veel apparaten op zaten. Ik verdenk nog steeds de "slimme energiemeter" dat die er iets mee te maken had. Want met behulp van die powerlines kon ik ook inloggen op de router van de buren die ook die powerlines hadden. Niemand geloofde mij, maar dat kan dus ook echt.

Als je zelf niet technisch ben, zet dan eens een klus op werkspot in de trant van "utp-kabel trekken door coax leiding". Dan kan je, in overleg met zo'n mannetje zelf spulletjes kopen en dan sluit hij het voor je aan. Het is echt heel simpel werk en kan dus nooit veel kosten. Dan hoef jij geen gaten te boren en heb je mooi een bekabelde aansluiting naar boven. Uiteraard moet er dan in de kamer waar je je pc heb staan wel een televisieaansluiting zitten. Dan mag je zoiets bestellen als MeltedForest in "Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3" en dan ben je helemaal klaar (okee, dat laatste is misschien wat overkill).

Ik heb zelf ook echt geen technische achtergrond op netwerkgebied, maar met behulp van een zoekmachine en YouTube is echt heel veel zelf te achterhalen. Zo heb ik al tig UTP kabels vervangen/bijgetrokken/meegetrokken bij mijzelf en kennissen en daar draait alles nog prima.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 12:15

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Plaats gewoon even een screenshot, dan weet iedereen waar hij/zij over praat en kunnen we verder met een oplossing zoeken.

Overigens trekt die speedtest.ziggo.nl ook niet de lijn vol hier, met 180 Mbit dan wel. Hij komt net niet op 120 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een echt handige elektricien trekt je utp kabel door de spouwmuur.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TheNephilim schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:21:
[...]Overigens trekt die speedtest.ziggo.nl ook niet de lijn vol hier, met 180 Mbit dan wel. Hij komt net niet op 120 Mbit.
Dan doe je toch iets verkeerd. Bij mij geeft-ie gewoon 178.7 Mbit/s

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Overigens trekt die speedtest.ziggo.nl ook niet de lijn vol hier, met 180 Mbit dan wel. Hij komt net niet op 120 Mbit.
Bij mij werkt hij wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb hier powerline adapters van ISP gekregen voor interactieve TV, zijn geloof ik 100mbit dingen. Uiteindelijk toch gewoon ethernet kabel moeten trekken omdat ze niet genoeg snelheid haalde om HD TV (en soms zelfs niet SD) te streamen. Dit is wel een redelijk stuk ouder huis, maar het zal gewoon veel van je specifieke situatie afhangen hoeveel snelheid je met die dingen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 12:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Brahiewahiewa schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:33:
[...]
Dan doe je toch iets verkeerd. Bij mij geeft-ie gewoon 178.7 Mbit/s
Oh, nou via de speedtest dus net geen 120 Mbit, maar via usenet tikte ik al wel de 160 Mbit aan. Wellicht kiest hij automatisch een server en was die toevallig druk of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

TheNephilim schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:29:
[...]

Oh, nou via de speedtest dus net geen 120 Mbit, maar via usenet tikte ik al wel de 160 Mbit aan. Wellicht kiest hij automatisch een server en was die toevallig druk of iets dergelijks.
De vraag is wat hij doet direct aan de modem, bij mij thuis ligt er bijvoorbeeld een switch tussen die de snelheid niet meer trekt. Maar aan de modem trekt hij gewoon de volle 180mbit binnen.

@TS ben ook wel benieuwd wat je vriendin haalt over draadloos.

[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 21-05-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:49

Pierre

Van nature lui!

1. wat is de speedtest vanaf modem (direct) met kabeltje in laptop/pc. [ En nee , dit MOET! je doen
Heb je dit nu al eens gedaan

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De utp kabels die in deze setup gebruikt worden... Zijn deze van fatsoenlijke kwaliteit en korte lengte?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeppyZ88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 15:14
De kabels kunnen ook een hoop uitmaken. Check of deze minimaal Cat 5E zijn en geen breukjes of andere beschadigingen bevatten. En op dx.com hebben ze van die mooie platte Cat 6 kabels, kosten praktisch niets, maar werken perfect. Die zou je bij wijze van nog onder een deur door kunnen leggen.

[ Voor 39% gewijzigd door GeppyZ88 op 21-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbywiegmans
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 10:44
Ik had ook in het begin problemen met mijn Powerline adapter. Dramatische slechte verbinding en als er verbinding was, dan was het erg laag. Na het lezen van een tip, heb ik een powerline adapter direct in het stopcontact geplaatst i.p.v. van een stekkerdoos. Daarna de fabrieksinstelling teruggezet (iets van 20 secondes de reset knop ingedrukt houden) en daarna een nieuwe beveiligde verbinding opgezet. Daarna waren alle problemen weg.

Over niet kunnen testen, omdat je computer op zolder staat: wat let je om die tijdelijk naar beneden te halen?
Ik had ooit TV signaal problemen. Daarop moest ik uitsluiten of de kabel, welke achter een plint ligt, geen problemen gaf. Ik heb toen de TV letterlijk in de meterkast aangesloten om te kijken of de kabel geen problemen gaf. Zag er gek uit, omdat mijn meterkast buiten mijn voordeur is. (iets met een appartement ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet meer loze leidingen aan zijn gebracht in je woning.
Wat je ook nog kan bekijken is of je de kabel van de tv aansluiting naar die kamer (als die er zit natuurlijk) kan gebruiken of kan vervangen door een netwerkkabel.

Hebben ze je aangegeven waarom je niet mag boren in muren en plafonds? Het zal inderdaad wel zijn om de vloerverwarming en/of plafondverwarming.
Het is je eigen huis dus je mag boren wat je wilt alleen zal dan je garantie niet gelden als je wat raakt.

Als het is om de vloerverwarming dan kan je eventueel een gat boren vlak langs een van de buitenmuren. Vloerverwarmingslussen liggen nooit tot aan de muur maar circa 10 centimeter er van af. Een betonvloer is wel circa 25~30cm dik dus je hebt een flinke boor nodig!

Wat je natuurlijk altijd kan doen (is ook al eerder gezegd geloof ik) is een kabel op de plinten en langs de trapboom naar boven leggen. Je hebt wat meer lengte nodig maar je kan dat best netjes maken.
Dit is als je echt niet durft te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

Hier staat inderdaad 180 / 18 Mbps:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1

Echter, als je de speedtest pagina opent staat er in de advertentie aan de rechterkant duidelijk 180MB:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En als je weet dat internetsnelheden altijd in Mbps wordt gemeten kun je op je vingers natellen dat 180MB niet kan kloppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Powerline verschilt nogal kwa resultaten, ligt aan heel veel factoren.

Ligt er ook geen coax? Dat is al eerder gevraagd, maar ik zie daar geen antwoord op: Fiber in "Veel te langzaam internet"

Een MOCA setje haalt 175Mbit. En in mijn ervaring een stuk stabieler dan powerline. Kost wel wat meer, maar goed, dat is eenmalig. Je kan dan je eigen router gewoon boven zetten.

Alternatief is toch zoeken naar een loze leiding of kanaal. Denk aan (lucht)ventilatiekokers, of bv een loze leiding tbv elektrisch koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi-AP'tje van TP-Link neerplempen, zelf een (gerichte) blik-antenne maken en met SMA-connector eraan zetten, die op je kamer richten en je bent al een heel eind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:26

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe gaat dit inmiddels? Al een keer getest met een UTP kabel direct in het modem? Dat je PC boven staat is geen argument, een 10 of 20 meter UTP kabel kan ook de kop niet kosten.

Verder, niet mogen boren? Is dit je eigen huis (dus geen huur)? Wat hebben hun daar dan mee te maken? Zou voor mij persoonlijk overigens een no-go kunnen zijn om zo'n huis te kopen, maar nu ga ik wel erg offtopic...
Pagina: 1