Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Afgelopen week werd ik via linkedin benaderd voor een functie in Londen. Vandaag een eerste telefonisch gesprek gehad waarin ook de onvermijdelijke vraag kwam wat mijn idee was ten opzichte van het loon.

Hier heb ik geen antwoord op kunnen geven aangezien ik geen flauw idee heb hoe de lonen liggen voor een degelijke functie in die regio. Ik weet dat de lonen daar hoger liggen vanwege de verschrikkelijke hoge kosten voor levensonderhoud.

Enig idee aan welke range ik kan denken en wat dus een goed getal zou zijn om op te sturen?

Wellicht relevant: ik ben 26, MSc., drie jaar werkervaring (non IT), sterke affiniteit met IT, momenteel zonder werkgever en wel in voor een "trip" naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 02:38

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Simpel; nooit zelf het eerste voorstel doen. Laat hen dat doen, en verhoog het dan (een beetje) - nooit direct nemen wat ze eerst geven. Doe alsof je weet waarover je praat, en beperk het aantal 0'en.

Toe te passen op alle sollicitatiegesprekken.

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Ik denk dat London tenminste een procent of 30 meer moet betalen van Nederland, om qua levensstandaard quitte te spelen.

Ik neem aan dat de functie in lijn is met je opleidingsniveau en ervaring. Dan zou je in NL tussen de 2700 en 3500 euro bruto moeten verdienen. Quantificeer de werknemersverzekeringen en secundaire arbeidsvoorwaarden, maar er een all-in jaarinkomen van, tel bovengenoemde 30% erbij, reken om van EUR->GBP en trek de Engelse secundaire AV en werknemersverzekeringen van het all-in bedrag af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:07
Niet de minste organisatie waarvoor je kan gaan werken! Gartner wordt wel gezien als 1 van de kennisbakens van IT markten/producten in de wereld.

Heb je al gevraagd of je functie fulltime aanwezigheid in Egham vraagt, of dat je drie van de vijf dagen in Nederland kan werken. Paar dagen in de week naar Londen vliegen is namelijk zo gek nog niet, gezien de gestoorde levenskosten aldaar.

Wat betreft salaris: ik denk dat het een vast en een variabel element in zich zal hebben (gezien het een Account functie betreft). Voor het vaste zou het niet eens gek zijn om, in geval van leven in Londen, 50k per jaar te eisen. En dan komt het variabele daar bij op.

Heb je al naar vergelijkbare functies gekeken in die regio? Houdt daarbij rekening dat Gartner wel een topspeler is en dus voor kwaliteit ook wat meer zal neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Ben je door Gartner zelf benaderd of door een headhunter? Britse headhunters benaderen zeer agressief iedereen die per ongeluk een paar van de juiste buzzwords in zijn cv heeft staan. Later in het proces kan het dan wel eens heel ongemakkelijk worden (wel eens gehoord dat iemand via zo'n proces in zijn gesprek met de echte werkgever hoorde: "wat kom je hier doen?"). Ik zeg niet dat je niet op de functie past maar vraag goed door hoe en wat en vertrouw niet blind op wat zo'n headhunter vertelt.