Windows 'verplaatsen' op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Beste Tweakers,

Enige tijd geleden heb ik m'n eigen PC gebouwd. Nu heb ik wat geld over en wil een SSD aanschaffen (Samsung of Crucial +/- 250GB). Mijn vraag is alleen wat de beste manier is om Windows (Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit, DVD) over te zetten op de SSD. Een goed/duidelijk stappenplan heb ik nog niet kunnen vinden wat betreft de meeste handige manier (clean instal of clone?). Ook las ik dat een OEM versie van Windows niet op een nieuwe harde schijf te zetten valt. Klopt dit of is dit onzin?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij de samsung krijg je bij retail veries hun magician erbij, die kan dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 14:25
het beste? opnieuw installeren.
Samsung bied met hun software wel een mogelijkheid om je Windows installatie over te zetten maar meestal is het voor je prestaties beter om toch maar gewoon een verse installatie te doen.

OEM kan je officieel alleen op de OEM hardware zetten je kan dan gewoon zonder problemen van HDD wisselen dus ook naar SSD. Het is alleen als er veel veranderd aan je systeem dat je kans loopt dat de activatie niet lukt omdat het voor Microsoft lijkt dat je op meerdere systemen installeert. Wat je dan moet doen is even bellen en je kan weer activeren al is mijn ervaring daarmee aardig verouderd. (lees xp was net nieuw)

o, en er zijn trouwens nog andere tools die je data over kunnen zetten. Zoek maar is op het forum als je dat echt wil.

[ Voor 9% gewijzigd door King4589 op 20-05-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Volgens mij is het bij een verschil in grote van blocks van de schijf niet aan te raden om te clonen.

Er zijn meerdere free programma's die je verder kunnen helpen. Daarnaast zal de licensie het gewoon doen aangezien de activatie al gelopen heeft. Bij clonen dan.

Al is een clean install op een SSD aan te radne maar dan zal je niet de oem licentie kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die samsung kan alle tweaks achteraf doen die je os ook zou doen bij een clean install, lekker daarmee doen en je een reinstall besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31
Natuurlijk kun jij bij een clean install op SSD de OEM-licentie nog steeds gebruiken... Je hebt toch geen nieuwe computer? Enkel één onderdeel vervangen...

Zelf heb ik http://www.todo-backup.co...ws8.1-from-hdd-to-ssd.htm gebruikt om een laptop te clonen, ging perfect :) HDD in laptop, SSD aan USB->SATA-converter, clonen, SSD inbouwen en klaar :)

In een PC is het nog simpeler, daar kun je beide onboard aansluiten :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Hartelijk dank voor de info. Ik weet voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> WOS, want dit gaat niet over hardware.
Pagina: 1