Als we kijken naar voorbije updates en "oude" iPhones, dan zal de 4S nog een update krijgen naar iOS8. Naar iOS9 is twijfelachtig, maar dan zijn we ook alweer een paar jaar verder. Een aantal functionaliteiten zal je wellicht moeten missen in iOS8. Zo werkt momenteel in iOS7 bijvoorbeeld AirDrop niet op een 4 en 4S, en zijn op de 4 bepaalde grafische effecten niet beschikbaar.
In ieder geval koop je geen slechte telefoon. Ik heb mijn 4S nu meer dan 2 jaar, en buiten dat ik pas de originele batterij vervangen heb is er helemaal niets mis mee. Het toestel is vlot genoeg en alle apps zijn prima te draaien.
8GB vind ik persoonlijk wel erg weinig, maar als ik minder foto's en muziek op m'n iPhone zou zetten zou het prima lukken. Als je natuurlijk apps zoals Grand Theft Auto (2GB) op je telefoon wil houdt het uiteraard snel op.
Als je nog even kan wachten zou ik je aankoop uitstellen tot september wanneer de nieuwe iPhone (vermoedelijk) gelanceerd wordt. Dan zou je in principe de 5C (of misschien zelfs de 5S) kunnen kopen voor ongeveer het bedrag dat de 4S nu kost.
De vraag of je voor een ander merk moet gaan is erg persoonlijk. Je krijgt vaak snellere hardware voor hetzelfde geld, maar de gebruikservaring is totaal anders. Je bent bij Android telefoons nooit zeker van een update naar een volgende versie tenzij je een Nexus toestel van Google koopt.
[
Voor 23% gewijzigd door
Darkstar op 30-05-2014 13:10
]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair