Data recovery van defecte micro sd kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 4.397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 21:13
Ik heb enkele keren de SD-kaart van een familielid proberen te herstellen die met zijn camera in zijn zwembroek de dode zee in was gelopen. 8)7
Het is duidelijk dat de camera het echt niet meer gaat doen ;)
De SD-kaart daarentegen is meteen goed afgedroogd en heeft enkele dagen in een bak rijst gelegen. Na het reinigen van de contacten, die enorm waren geoxideerd, heeft de sd-kaart nog enkele keren vertoningen van leven getoond en ook is er 1x te zien geweest wat er nog op stond, windows toonde de previews van foto's. Maar na enkele minuten gebeurde er niets meer en sindsdien is er niets succesvols meer mee gebeurd.

Nu heb ik gisteren de sd-kaart open gemaakt en bleek dat er een micro-sd kaart in zat, met een simpele bridge die compleet losgelaten was (volgens mij heeft deze 'geplakt' gezeten).
Helaas reageert de micro sd kaart, na het reinigen van de contacten, niet meer.

Ik ben nu dus benieuwd of er een bedrijf is dat deze micro-sd kaart kan uitlezen?
Als er een manier is om dit zelf te doen zou ik dit ook kunnen proberen, maar ik ben bang dat het binnenwerk van de micro-sd kaart onhandelbaar is voor mij.

Enkele foto's:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/936941/sd_card_d00d/IMG_1986.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/936941/sd_card_d00d/IMG_1987.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/936941/sd_card_d00d/IMG_1985.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striven
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 22:03
Wordt de SD kaart nog gezien in de PC? Soms kan je met een recovery tooltje wel het een en ander terughalen.

Daarnaast zijn er zat bedrijven die data recovery over schijven of flash geheugen uitvoeren.

Het nadeel is dat wanneer het een hardware defect is de prijs aardig kan oplopen(paar honderd euro).

Zelf heb ik meerdere malen via Stellar een recovery laten uitvoeren. Je kan dit soort bedrijven ook altijd ff bellen voor advies en een prijsopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 21:13
(sorry, late reactie)
Maar de sd kaart wordt dus helemaal niet meer gezien. Zelfs het lampje van de cardreader geeft geen activiteit meer zodra ik de kaart erin stop, wat hij bij de andere kaarten wel doet.

Thanks voor de tip over Stellar, ik ga eens contact zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 12:15
:o en dan nog wel de Dode Zee in lopen... elk ander meer was waarschijnlijk niet zo'n probleem geweest, maar dit is een bijna verzadigde zoutoplossing als meer. Tja, daar zal dus weinig meer aan te doen zijn. Je kan eea wellicht nog gedestilleerd water schoonmaken, met name de contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 540495

Ik heb laatste een defect SD-kaartje laten uitlezen door *knip*
Het kaartje werd niet meer herkend door de camera of PC.
Software programma's hielpen niet meer.
Bij *knip* maken ze het kaartje open en lezen de geheugenchips uit.
Ik heb al mijn foto's terug!
Erik van Genderen

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 05-02-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626842

Hallo,

Ook ik had na mijn vakantie een sd card die niet meer te benaderen was door mijn computer.
De fotowinkel en de computerwinkel konden mij niet helpen.

Via internet bij *knip* gekomen.
Na het opsturen van de sd card, is het gelukt om al mijn 722 foto's terug te krijgen.
Dit alles in een korte tijd en tegen een schappelijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 05-02-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat heet schappelijk in. dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:01:
Wat heet schappelijk in. dit geval?
Dat zal dit zijn, lijkt me:
*knip*

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 05-02-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, dat was ergens ook te makkelijk, ja... maar je weet niet hoe groot de foto's waren.

Het is wel veel geld: bijv. €165 voor 8GB, maar als je daarmee onvervangbare foto's terughebt, dan is geen prijs te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661022

*knip* Fijn dat je tevreden bent, maar daarvoor een oud topic kicken lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 07-03-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733097

Meer van Anoniem: 661022 in "Data recovery van defecte micro sd kaart". Nu kan de boel wel dicht.

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 05-02-2016 19:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.