Vraag:Prijs verschil Sapphire R9 290 Vapor-X & Tri-x, Waard?

Pagina: 1
Acties:

• m0j0NL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo Tweakers,

Eind deze week maak ik de build af waar ik mee bezig ben, in m`n build zit een R9-290 Tri-x in het lijstje, en nou las ik gisteren over Sapphire`s nieuwe Vapor-x serie, en mijn vraag is nu, weten jullie wat het prijs verschil het waard maakt tussen de Tri-X / Vapor-X..

Want tot nu toe lijkt het meer dat je betaald voor gadgets, iets meer mhz, en een iets betere koeling (en een betere kleur.. )

Gr.

m0j0

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 21:09
als je zelf gaat overklokken dat zou ik voor de goedkopere gaan
maar als je dat niet gaat doen en je kan het geld missen dan wel

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
En zijn die extra MHz belangrijk voor je? Geef je om het uiterlijk van je kaart? Zonder extra info kan deze vraag niet beantwoord worden.

Dus:

Waar gaat de kaart voor gebruikt worden?
Ben je opzoek naar overclock mogelijkheden?
Welke andere hardware gebruik je in combinatie met deze kaart? (denk aan voeding, en CPU)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je topic hoort in caa.
Als je zelf wilt overclocken, ik heb een guide geschreven die op mijn 290 prima werkt. Zie hieronder

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Vapor-X is een apart koeling techniek van Sapphire. Ik heb zelf nu al twee kaarten gehad met deze techniek, en ze bevallen mij uitstekend. Koel en stil. Twee grote pluspunten voor mij.

Op deze pagina kan je lezen wat Vapor-X precies doet.

• m0j0NL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Bedankt voor de op/aanmerkingen, maar ik had geen vraag over overclocken, of wat vapor-x doet, maar ik wou weten wat jullie mening is over het prijs verschil, en het feature verschil, is het, het werkelijk waard?.

Geen idee hoe je een topic sluit, maar deze mag gesloten worden.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 11:54

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb zelf de Tri-X en die presteert wat koeling betreft al uitermate goed. Idle zit ik nu op 42 graden en tijdens load (benchmarks, games) heb ik de temperatuur nooit boven de 73 graden gezien en throttled de kaart ook niet en is het geluidsniveau ten opzichte van mijn oude HD5970 echt een verademing. Ikzelf zou zeggen dat de Vapor-X niets toevoegt als je zelf niet extreem wilt gaan overclocken.
Pagina: 1