Toon posts:

(3D) monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. Ik heb hiervoor een aantal eisen:

- Lage respons tijd ( gaming )
- 120 of 140HZ
- 27 inch of hoger

Optioneel:

-3D

Ik heb daarom lopen zoeken op tweakers en op andere fora en ben de volgende 2 opties tegengekomen.
- Asus VG278HE Zwart
- BenQ XL2720T Zwart

Beide hebben een 3D ondersteuning. Alleen heb ik niet helemaal duidelijk of dit nu alleen met 3Dvision van nvidia is of ook gewoon met AMD. Ik heb namelijk een AMD GPU R9280X .

Kunnen jullie mij adviseren wat voor de prijs van maximaal 500 euro, een geschikt scherm is ?
Ook als jullie iets compleet anders weten, laat het maar horen!

bedankt alvast.

:EDIT:
Ik heb echt lopen zoeken maar kan maar weinig vinden over wat ik zoek. Sorry als ik iets over het hoofd heb gezien!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 12:03 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Beide schermen maken alleen gebruik van 3dVision van nvidia. Je hebt met de AMD kaartje een uitdaging om 3D te willen gebruiken.

Ik zou je willen adviseren om dit door te lezen:
http://www.tomshardware.c...sers-vision-monitors.html

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm interessant. Zijn er dan echt geen 3D schermen die ook met AMD zijn te gebruiken, zonder die truuk?

Anders toch maar eens kijken naar een GPU van nvidia.....

Thanks for the feedback!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb al eens zitten kijken inderdaad. 3D laat ik voorlopig maar zitten. Te veel haken en ogen nog naar mijn mening. Ook lees ik dat met HD3D van AMD de kwaliteit niet erg goed is.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Denk even goed na of je een 27" scherm wil hebben om op 1080p op te willen gamen. Omdat je tijdens gamen doorgaans dicht op je scherm zit (vrijwel altijd minder dan een 1,5m) Op deze afstand merk je heel erg dat de pixels ietwat uitgerekt zullen ogen. Tijdens het kijken van films zit je vaker verder van de monitor af, en valt het dus minder op.

Ikzelf heb de BenQ XL2411z (0.1ms, 144Hz, 3D ready), en deze bevalt me zeer goed tot nu toe. Ik gebruik de 3D functionaliteit niet, maar ik heb het scherm gekozen voor de lage responstijd en snelle ververstijd ivm FPS games.

Verwijderd

Topicstarter
@pryth: thanks for the input. Ik lees net ook dat 24inch ideal is for gaming inderdaad.

Mijn oog viel op xl2420z . http://gaming.benq.com/gaming-monitor/xl2420z

• EG Mike
Kijk even naar mijn scherm:

pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart

Deze is qua hardware gelijk aan de monitor die jij aangeeft, echter is de afwerking iets anders. Maar het scheelt je wel 80 euro in prijs voor exact dezelfde monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even gekeken naar dat scherm van jou Pryth. Volgens meerdere sites zijn ze bijna identiek behalve op wat afwerking na, die je zelf ook makkelijk kan uitvoeren, Bedankt voor de tip.

• EG Mike
Besluit je om de XL2411z te kopen, moet je even kijken of er de firmware v002 op zit (in v001 zit een foutje waardoor ghosting erg aanwezig is). Dit kan je helaas pas zien als je het scherm aan zet. Als je het aandurft kan je de firmware eventueel zelf flashen van v001 naar v002. Hoe dit moet heb ik hier beschreven! Als ik je kan helpen hoor ik het wel!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart aangeschaft. Deze komt vandaag binnen. Helaas ben ik op mijn werk tot 17:00 dus kan hem pas daarna bewonderen. Bedankt voor het advies iedereen.

Verwijderd

Ik heb zelf een 27" 3d scherm staan en die werkt verder perfect, pixels tellen valt reuze mee op 27" want ik moet er dan echt dicht op kijen (30cm) en tijdens het gamen zie je het al helemaal niet en met 3d aan kun je de pixels niet eens meer terug vinden.

Wat je nodig hebt is een nvidia kaart voor 3d want het werkt gwoon beter mt nvidia,.daar bij hoef je niet perse een 3d kit an te kopen je kan namelijk ook voor passive 3d scherm gaan.

• jurian-s
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-01 12:05
Ik heb zelf dit beeldscherm, wat voor mij uitstekend werkt 3D met een AMD videokaart:
http://tweakers.net/pricewatch/322291/lg-d2343p-zwart.html
Je hebt er wel dan voor de meeste games Tridef3D voor nodig, als je dat niet los wil kopen moet je de D2342P hebben, daar zit al een licentie van Tridef3D bij.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat ik een V1 ontvangen heb... Moet ik hem of terugsturen voor een firmware flash of zelf flashen wat me dan weer 50 euro kost voor de hardware.... :(

• EG Mike
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 00:34:
Jammer dat ik een V1 ontvangen heb... Moet ik hem of terugsturen voor een firmware flash of zelf flashen wat me dan weer 50 euro kost voor de hardware.... :(
Kijk even naar de link die ik je in m'n vorige post gaf. Met die tutorial kan je hem zelf flashes zonder kosten te maken.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 23:27
pryth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:04:
[...]

Kijk even naar de link die ik je in m'n vorige post gaf. Met die tutorial kan je hem zelf flashes zonder kosten te maken.
Kan dat trucje ook met de xl2420t?

• EG Mike
Zo ver ik weet heeft BenQ geen firmware update voor de 2420t uitgebracht. Maar als die er zou zijn moet het gewoon werken. Die tutorial gaat voornamelijk over het opzetten van de verbinding naar de EEPROM die de firmware bevat, via je VGA kabel. Welke firmware je gebruikt staat daar los van. Maar ga NIET proberen te flashen met firmware van een ander type monitor want dan brick je je scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al sinds ik de monitor heb aan het klooien met de kleur instellingen. Het wit is ERG wit ( als in, pijnlijk aan de ogen ) brightness omlaag zetten helpt, maar zit op 5 brightness nu en het witte gedeelte is nog steeds veel te scherp terwijl de andere kleuren normaal zijn.... Enige tips/

• EG Mike
Het scherm staat waarschijnlijk in een FPS-profiel. Zet hem eens op Cinema (oid). Ik denk dat ik snap wat je ziet, het scherm is een stuk feller dan mijn vorige, maar ikzelf vindt het totaal niet storend.
Pagina: 1