Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Weekend laptop

Pagina: 1
Acties:

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24
In het weekend zit ik vaak bij mijn vriendin thuis en daar heb ik eigenlijk alleen mijn iPad ter beschikking. Opzich leuk om even je mail te checken maar als je iets meer wilt doen voldoet het echt niet. Thuis heb ik gewoon een desktop. Ik ben erg te spreken over ultrabooks behalve het prijskaartje. Verder ben ik een Linux gebruiker dus het is belangrijk dat de hardware gesupport word onder op zijn minst Ubuntu. Ik doe niet veel spannende dingen, eigenlijk vooral websites bezoeken, Open office, Skype en wat kleine dingetjes programmeren in PHP / Python.

Ik hou opzich wel van veel werkruimte maar ik denk dat een fullHD scherm too much is op zo'n klein scherm waardoor alles te klein wordt. Sowieso zit je dan vaak 1000+ euro als het al te krijgen is. DPI aanpassen (windows, 125% e.d.) werkt waarschijnlijk ook niet altijd 100% dus beter hou ik het een native resolutie. Ik gok dat 1366x768 daarom wel acceptabel zal zijn.

Wat zoek ik:
  • 14 inch scherm
  • i3 + 4GB geheugen moet voldoende zijn volgens mij.
  • Goed stevig gebouwt, geen goedkoop plastic.
  • Hardware support onder linux
  • Geen touch screen. Ik gebruik dit niet en het maakt de laptop alleen maar duurder.
  • Goede accu duur
  • HDD moet te vervangen zijn voor een SSD of er moet een hybride HDD in zitten.
  • US international keyboard layout met een brede shift toets links onder.
  • Prijs: +/-600 euro
Wat heb ik zelf gevonden:
Lenovo IdeaPad u430p Lenovo.com/us/
i3, 4GB, normale HDD. Deze heb ik op het internet gevonden, volgens mij is het een goede stevige laptop. Alleen te koop bij Mediamarkt / Saturn. Ik heb deze helaas nog niet IRL kunnen zien. Wifi is buggy met AES+TKIP. 600 euro.

Acer Aspire V5-473P
Deze heb ik bij de Mediamarkt gezien, goed degelijk gebouwt, SSD inbouwen moet je de hele laptop voor uit elkaar halen en Linux geinstalleerd krijgen vergt blijkbaar ook een hoop moeite. Die valt dus af.

Asus-r453la-wx080h
i5, 4GB, hybrid-HDD, ziet er goed uit. Ik kan op Google niks vinden over Linux support, ik kom eigenlijk alleen Nederlandse sites tegen dus dat is een gok. 580 euro

Asus Vivobook-s400ca
i3, 4GB, hybrid-HDD, wel een touch screen 500 euro. Schijnt gewoon te werken onder Linux.

Asus-B400A
i5, hybrid-HDD, 6GB, right click schijnt buggy te zijn onder Linux maar er is een fix voor. 800 euro

Ik vind het een beetje jammer dat ik de meeste laptop die me aanspreken niet kan vinden bij de Paradigit / MyCom / Mediamarkt dan kon ik ze in het echt even zien / voelen. Mijn voorkeur zou op het moment uit gaan naar de Lenovo u430p of de Asus Vivobook-s400ca-ca038h. Die Asus laptops lijken sowieso kwa specs veel op elkaar:

http://tweakers.net/price...;369187;322126/categorie/

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
wil je perse een nieuwe laptop aanschaffen of volstaat een goede 2de hands? Wellicht dat er bij vraag&aanbod ook wel een prima laptop voorbij komt die voldoet aan je eisen maar voor een zachter prijsje. Zeker voor alleen het weekend gebruik kan dat voldoende zijn.

...