Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 17:59
Beste Tweakers,

Ik ben nu ruim 2 weken op internet reviews aan het lezen tussen de D3200 (SLR) van Nikon en de NX300 (DSLR) van Samsung.

Ik ga na de zomervakantie een studie doen waarbij ook fotografie in voor komt, nu is het zo dat ik niet per see daarvoor een camera nodig maar ook gewoon voor in m'n vrij tijd. Ik ga regelmatig longboarden en wil dus oa goede actie foto's en filmpjes kunnen maken, verder woon ik in een mooie omgeving dus landschap foto's zijn ook redelijk belangrijk en ik wil graag close up foto's kunnen maken van oa mijn hond.

zelf heb ik nog niet zo heel veel ervaring met foto's maken dus ik zoek daarom ook een instapmodel en uit reviews van meerdere sites kom ik uit op deze 2 toestellen (ik heb ze opgezocht qua budget).

Beide camera's hebben hun eigen voor en nadelen daarboven op komt ook nog eens dat ik de D3200 zelf heb kunnen testen bij de Mediamarkt en de NX300 niet (batterij was leeg(zoals 9 v/d 10 keer).Het voordeel aan de NX300 is dat deze compacter is en handiger om mee te nemen. Ik wil zaterdag een van de 2 camera's gaan halen.

Mijn vraag aan jullie is dus wat kunnen jullie aanraden voor dit soort bezig heden en wat is nou echt een groot verschil tussen beide soort toestellen? (SLR/DSLR) en heeft een van jullie ervaring met de Samsung NX300? die heeft meerdere functie's door de wifi die erop zit.

alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door DJustiin op 20-05-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 22:43
De Nikon D3200 is een DSLR (met spiegel) en de Samsung NX300 is een mirrorless systeemcamera (zonder spiegel). Verder raad ik je aan om hier eens een kijkje te nemen: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6. De openingspost is niet helemaal up to date qua modellen, maar biedt wel redelijk wat basisinformatie en een vragenlijstje dat je kunt gebruiken bij de zoektocht naar een geschikte camera.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II