Toon posts:

AMD Athlon 800 of 900???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hia,

ik ben bezig met een Athlon systeem samen te stellen en nu zit ik met het volgende probleem. De Athlon 800 kost ± ƒ 800,00 en de Atlhon 900 kost ± ƒ 1500,00. Nu is mijn vraag: is die 100 Mhz de ƒ 700,00 waard. Scheelt dat nou echt zooooooooveel dat je zegt: nou nou nou wat scheelt dat veel. Of zeg je: nou nee.

Tevens wil ik dit systeem baseren op:
Asus K7V
128 Mb PC133
SB-live (heb ik al)
Asus GeForce 6800 DDR Deluxe (heb ik ook al)
Barracuda 2 30 Gb

Dit word mijn eerste Athlon systeem dus alle suggesties zijn welkom.

Groet MAzlbeer

Verwijderd

Koop een 750... die hebben een core van min. 800 en max 950... die kun je zo naar 1Gig krikken... en scheelt een hoop$$$$$

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Mijn 650 met 800MHz core staat in vraag en aanbod voor 490,- ... doet ook 900MHz ;).

PC Specs

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Oh en Cronik, believe it or not er zijn ook 750's die een 750 core hebben ...

PC Specs

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
Zeker wete! Mijn Athlon 500 kan ook maar tot 650! :(
Heeft een 550 core :'(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Jongens jongens help die jongen nou eens..
Hij heeft teveel geld, en nu wil hij een systeempje kopen. Mijn advies luidt als volgt:

Koop Athlon 800 als je per se 800+ wilt hebben, koop een 750 als je hem wilt oc'en naar 800+.
Waarom een ASUS K7V? Ik zeg het nogmaals neem een KA7. Beste voor oc'en..

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar........

OC'en hoeft voor mij niet zo, alstie te traag word na verloop van tijd dan gaan we van 220v naar 380v en dan zit ik even over de 1Gh. ;p
Voor zolang als ik over de 200 Mhz zit, ben ik al een fan van Asus.
Ik heb ook geen zin en geen tijd om lang in de settings om te klooien, dat ding moet aan en rossen. En als ik myn nocht heb moet ie uit wanneer ik het wil.

Dus OC'en is geen Must, t' is leuk, dat wel, ik heb net als miljoenen anderen (denk ik) een celery 300a op 450 draaien.

Dus ik blijf bij Asus. Nu alleen de Processorkeuze nog. Ik denk dat de leverancier de 900 wel in z'n ???????????????? kan douwen.

(Magazijnstellingstelling)

Ik ga dan toch voor de 800

OF TOCH NIET?!?!?!

Groet Beerke

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 21:56
Heb zelf een K7V. Een kA7 is inderdaad beter over te klokken, maar verder ben ik heel erg tevreden over het bord. En wat betreft 700,- voor 100mhz, no f*kin way dat dat zo veel gaat uitmaken. Mijn suggestie, ga voor die 800mhz. (als die te traag wordt, kan je tegen die tijd voor minder dan 700,- een 1000 kopen.)

Verwijderd

lees het duitse blad Chip, daar staat een test in met athlon mobo's, hun zeggen dat asus k7v stabielst is + makkelijkst om mee over te klokken, of het klopt??? dat weet ik niet.

en ik zou 800mhz kopen, die 100mhz is echt geen 700,- waard! (vind ik)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

ten eerst idd een 800 mhz.

En het klopt over het algemeen wel dat de asus stabiel(er) is. Maar dat wil no way zeggen dat de abit ka7 niet stabiel is.
Wat maakt het nu uit of een mobo stabiel of stabieler is?
Ik heb een ka7/100, en is gewoon stabiel.

En het klopt niet dat de asus beter is over te klokken, die prijs gaat zeker naar abit ka7.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

admiral=> dat een bordje stabieler is maakt echt wel uit, dat jij nou gek bent van de KA7. Maar dit bordje doet het onder voor de ASUS Kk7V, en dit is voor erg veel mensen gewenst(stabiele moederbord).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• star-saber
  • Laatst online: 07-09 12:18

star-saber

Ryzen

he aeon

al terug geweest met dat 133mhz mem
dat niet op 133 wilde draaien ?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
dat jij nou gek bent van de KA7
FrankGuthrie => Zegt hij dat hij gek op de KA7 is? Hij zegt alleen dat hij het een goed bordje vindt!

OK MAzlbeer.. om het je ff duidelijk te maken:

> Wil je OC'en (maar dat wil je dus niet??) kies je voor de Abit KA7.
> Wil je stabiliteit en ben je een ASUS fan < :P> kies je voor de K7V.

En wat was je budget nou?

Btw. dit wil niet zeggen dan de KA7 NIET stabiel is admiral...

Verwijderd

geef die jongen eens antwoord op zijn VRAAG!!!!
Neem een 800, die 700 gulden is de moeite echt niet waard. kun je beter in een grotere monitor, betere videokaart, meer geheugen enz. voor kopen heb je veel meer aan. voor 700 piek kun je een hoop leuke dingen doen.
ik zou het zelf echt niet doen is die 100mhz echt niet waard

Verwijderd

Ik sluit me aan bij neelsjan al is een nog lagere kopen die overklokken een nog betere koop. Maar goed overklokken wilde je niet dus dan die 800.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Phreak=> dat is wel op te merken uit zijn reactie, hij gaat liever voor de ABIT want die is beter over te klokken en dat is ook zo, maar dat is geen antwoord op de vraag.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ja neem gewoon een 800 MHz man.. voer je je Bus op naar 112 en dan draait ie ook 900. Een dikke koeler moet je toch al hebben voor een athlon.

Van die 700 Piek koop je nog wat geheugen en ga je 256MB draaien, want Zowel Windows ME als Windows 2000 (ik weet niet wat je wil draaien) gaan die 256MB ondersteunen. Enne ja... Er is cash over... Ga je lekker van stappen... of naar de hoeren ofzo, of koop je mooie spellen van...

Verwijderd

Hmm.. Die Seagate Baracuda is dat een IDE schijf of een Scsi ? Wist je dat de Quantum LM 40+ en de IBM Deskstar 75GXP alweer sneller zijn..

Van die 700 piek een scsi schijf van 9.1G en controller is ook niet mis..

Verwijderd

mazzlbeer,

ik heb afgelopen weekend ook een 800 gekocht en mijn systeem heeft ook een asus 6800 deluxe (helaas geen ddr) nu moet ik toegeven dat ik wel een abit fan ben en mijn proc op 912 draai >> maar haalt in 3dmark2000 wel ff 4236 puntjes...
ga voor de 800 >> jou asus-mobo laat hem ook op 900 draaien met standaard kooler.. ps bij alternate in ridderkerk te koop voor 619 ex btw..

Verwijderd

Topicstarter
WOW

nou, ik ben er dus al uit, ik ga voor de 800. Op een Asus. Die Barracuda schijf wer d door sjakie-extreme aangeraden wegens 7200 rpm en 2 Mb cache. Ik heb een heel SCSi systeem gehad, inclusief een 10.000 rpm U2W schijf, maar dat gebruik je nooit op een werkstation. Als ik had zitten gamen moest die schijf eerst weer wakker worden. Nou speel ik een heleboel Starsiege Tribes online dus dat is niet zo zwaar, maar toch.
Maar in ieder geval bedankt voor alle reacties.
Ik ga de zooi vanmiddag halen, heb ik wat te knutselen in de rust vanavond. ;)

Weet iemand nog een site over het bouwen van of up to date houden van een Athlon systeem?

Ik ben nog een Athlon beginner en als ik dan updates zie van de AGP miniportdiver dan denk ik leuke vulling voor mijn 'Driver map' , maar meer zou ik er niet mee doen. Wie weet er nog een site?

Tot zo ver bedankt voor de reacties

Beerke
Pagina: 1