Shop plaatst eigen reviews!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:03
Wou een shopreview plaatsen, en scrollde even door de bestaande reviews. Toen viel mij echter op dat er een review tussen staat die waarschijnlijk door de shop zelf is geplaatst!?

Het gaat om deze review: http://tweakers.net/shopreview/permalink/120873
Die username is wel erg toevallig he ;)

Naast het verwijderen van de review lijkt het mij dat de shop ook even door Tweakers op de vingers moet worden getikt. Dit lijkt mij niet de bedoeling namelijk :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelfde is me opgevallen bij Foto Klein, opeens tussen 17 en 24 april alleen maar goede reviews van mensen die zich op dezelfde dag nieuw hebben geregistreerd. Erg verdacht

[ Voor 16% gewijzigd door boomsma op 20-05-2014 13:59 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hoezo is die username wel erg toevallig :? Replacedirect stuurt na aanschaf een mail met de vraag een review achter te laten en blijkbaar vond deze persoon dat wel interessant maar had ie geen zin/behoefte om een of andere gebruikersnaam te verzinnen (dus dan maar WinkelnaamKlant).

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-05-2014 12:12 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:03
Dan is het misschien een beetje kort door de bocht, bij nader inzien. Maar het melden heeft wel effect gehad, want jullie hebben de nickname nu aangepast :P (was eerst 'replacedirectkl' )

Excuses voor de ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb in ieder geval niks aangepast en in de notes zie ik zo ook niets staan over een wijziging van de nick.. Sowieso dubieus aangezien replacedirectkl het maximale aantal karakters zou zijn (15 dus).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 18:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Om ThinkPad te steunen: de naam is inderdaad aangepast sinds vanmorgen. Vanmorgen "replacedirectkl" gezien.

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 20-05-2014 15:29 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is toch wel degelijk gewijzigd

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, ^^ en ThinkPad, eerst was het replacedirectkl, nu replacedirectKLANT.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 20-05-2014 15:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:01
Als laatste backup dan maar ;)
With ^, ^^, ^^^

Want ik zag hem vanmorgen ook voorbij komen als "replacedirectkl"
FlipFluitketel schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:27:
Ik heb in ieder geval niks aangepast en in de notes zie ik zo ook niets staan over een wijziging van de nick.. Sowieso dubieus aangezien replacedirectkl het maximale aantal karakters zou zijn (15 dus).
Als 15 het maximale zou zijn hoe kan het dan dat er nu een naam is van 18 letters ( "replacedirectKLANT") :?

[ Voor 64% gewijzigd door tomcool op 20-05-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-09 12:50
boomsma schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:35:
Zelfde is me opgevallen bij Foto Klein, opeens tussen 17 en 24 april alleen maar goede reviews van mensen die zich op dezelfde dag nieuw hebben geregistreerd. Erg verdacht
Inderdaad, het gemiddelde hebben ze even opgepoetst van een ster naar 3,5

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boomsma schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:35:
Dat zaakje stinkt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ons was de naam ook al opgevallen, zeef heeft voor ons de naam gewijzigd. Blijkbaar kan je met zijn powers wel een username met meer dan 15 karakters opslaan :p

Over Foto Klein kan ik niet al te veel zeggen (shopreviews zijn niet mijn werkgebied normaliter), maar als ik snel kijk naar de registraties, lijkt daar niets aan de hand. Kan zijn dat ze op dat moment de shopreviews wat meer onder de aandacht wilden brengen, door middel van folders of via de verkopers oid. Dat gebeurt wel vaker en dan zie je ineens een spike in het aantal reviews, of dat nu positief of negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 18:48
Nog zal ik ook maar even offtopic gaan, vond het wat overdreven om hier een apart topic voor te maken.

http://flexcomputer.nl/
Vermeld op hun site (rechtonder) dat ze een 5 sterren beoordeling hebben op Tweakers terwijl ze er "maar" 4,5 hebben. Paar weken terug fit al even netjes bij hun aangegeven, antwoord: Toen het geplaatst werd waren het 5 sterren, zou naar gekeken worden, niet dus :o

Overigens is dit ook wel raar, van de laatste 20 revieuws zijn er 19! met minder dan 150 karma en zonder reacties... En dat was alleen pagina 1 nog maar.
(Had mss toch maar even een apart topic moeten maken)

[ Voor 20% gewijzigd door Sp3dy op 22-05-2014 23:19 ]

Pagina: 1