Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Goedenavond,

Ik ben bezig met een marktonderzoek "Investeren in cryptocurrency, wel of niet doen"

Korte uitleg
Voor een bepaald bedrag 'koopt' men een stukje mining hardware. Deze hardware levert bitcoins op. De investeerder wordt maandelijks gedurende 12 maanden uitbetaald.

Zo is het voor de mensen die geen verstand hebben van cryptocurrency maar er wel iets mee willen doen ook interessant om te investeren.

Het berekende rendement is bij de huidige gegevens en koers zo'n 58% is in 12 maanden, dit is bizar hoog voor een investering en misschien de valkuil waarom je het niet zou doen. Dit rendement kan worden aangetoond door middel van diverse berekeningen en is dus niet uit de losse pols geschud.

Er is tevens een best-case en een worst-case scenario berekening gemaakt. Maximaal rendement is 588 procent. En als het echt fout gaat kost het je 48% (halvering van de coin, hele lage opbrengst, en snelle vermindering van de opbrengst per week)

Zou jij investeren?
Dat is mijn vraag. Zou jij investeren? Het enige wat je hoeft te doen is een bepaalde bedrag investeren en elke maand als je dit wilt je bitcoins te verkopen voor euros.

Ja of nee? Waarom wel of waarom niet?

Jullie antwoorden zullen mij mogelijk helpen om de dienst te verbetering.

[ Voor 20% gewijzigd door green-tea op 20-05-2014 09:59 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10

fynrd1

Fooled by Randomness

Jullie site schreeuwt dat men daar zijn geld gaat verliezen. Dit om de volgende punten:
1) Cijfers hebben totaal geen fundament, er zal niet meer achter zitten dan de welbekende calculators op het net en variabelen die uit de pols geschud zijn,
2) Vooruitzichten betreft koers verwijzen naar de bronnen; goede hoop en één oogopslag.
3) Onduidelijk hoe het juridisch/fiscaal in elkaar steekt. En contact gehad met het AFM?
4) Geen trackrecord, en zonder dat moeten jullie geweldige verkopers zijn, maar dat zijn jullie niet.
5) Geen benul hebben over de hoeveelheid geld die jullie willen gaan beheren. Het is dat ik het gelezen heb, anders zou ik het idee hebben dat we hier over bedragen spraken van maximaal 1000 euro.

Dit is op basis van 5 minuten rondkijken op jullie site, geef me een kwartier en ik kan de lijst nog verder aanvullen. Ik zie dat hier heel veel moeite in is gestoken, maar het geheel straalt uit dat het ontbreekt aan academische kennis. Wil je potentiële investeerders trekken, dan moet je met echte cijfers komen, die voortkomen uit eigen analyses, en op basis van gebruikelijke methodes op professioneel niveau.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:11
U bepaald zelf wat u doet met uw geld.
Zoek de spelfout!

Daarnaast zou ik niet investeren.
- Ten eerste omdat ik geen geld heb, maar dat is niet jullie schuld.
- Ten tweede, als ik wel geld zou hebben, zou ik dat nooit wegleggen bij een (cryptocurrency gerelateerde) site, bang voor alle scam en ponzi schemes. Tenminste, niet de bedragen die jullie willen hebben. Waarom ook niet
- Ten derde, wat hierboven staat, de wat zakelijkere dingen. Inschrijving bij KvK, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
-

[ Voor 102% gewijzigd door green-tea op 20-05-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

Rannasha

Does not compute.

green-tea schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 02:07:
Zou jij investeren?
Dat is mijn vraag. Zou jij investeren? Het enige wat je hoeft te doen is een bepaalde bedrag investeren en elke maand als je dit wilt je bitcoins te verkopen voor euros.

Ja of nee? Waarom wel of waarom niet
Nee, ik zou niet investeren. Want ik beheers middelbare school wiskunde genoeg om te kunnen zien dat tenzij de huidige ontwikkeling van de difficulty significant wijzigt, een investering in Bitcoin-mining zichzelf nooit terug gaat verdienen.

Zie ook mijn blog-post: http://bitcoin.rannasha.net/?p=40 (Engelstalig)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Rannasha schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:59:
[...]

Nee, ik zou niet investeren. Want ik beheers middelbare school wiskunde genoeg om te kunnen zien dat tenzij de huidige ontwikkeling van de difficulty significant wijzigt, een investering in Bitcoin-mining zichzelf nooit terug gaat verdienen.

Zie ook mijn blog-post: http://bitcoin.rannasha.net/?p=40 (Engelstalig)
Ik hoop dat ik de link mag plaatsen maar anders kan deze verwijderd worden.

Volgens de berekening gebaseert op daling van opbrengst per mh (scrypt coin dus) niet bitcoin. Het grootste voordeel is dat het daar niet zakt.

1) zelf minen ligt de opbrengst op 0,0039 btc per mh 24h
2) verhuren ligt de opbrengst tussen de 0,0049 en 0,0099 btc per mh 24h

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 20-05-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

Rannasha

Does not compute.

green-tea schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:03:
[...]

Ik hoop dat ik de link mag plaatsen maar anders kan deze verwijderd worden.

Kijk onze calculatie :
https://www.bittify.nl//d...e/bittify-calculatie.xlsx

Volgens de berekening gebaseert op daling van opbrengst per mh (scrypt coin dus) niet. Het grootste voordeel is dat het daar niet zakt.

1) zelf minen ligt de opbrengst op 0,0039 btc per mh 24h
2) verhuren ligt de opbrengst tussen de 0,0049 en 0,0099 btc per mh 24h
Oh, je gaat dus scrypt minen? Dat is relevant om te noemen, want dat is niet duidelijk uit je openingspost. Sterker nog, op je website spreek je nergens over het minen van scrypt-currencies, terwijl je het wel hebt over investeringen waar de hashrate wordt uitgedrukt in MHash/s. Iedereen die dat leest en iets van cryptocurrency weet zal hier vraagtekenes bij zetten. Overigens zijn er nog wel meer foutjes te vinden (bijvoorbeeld de bewering dat MtGox een Chinees bedrijf is).

Maar goed, uiteindelijk dienen voor dergelijke operaties de volgende vragen gesteld te worden:
- Waarom zijn er investeringen nodig? Of het bedrijf heeft het geld om de hardware te kopen zelf al liggen of ze hebben geen geld hiervoor. In situatie 1, waarom mined het bedrijf niet alles voor zichzelf. In situatie 2 ligt het risico volledig bij de investeerder en loopt het bedrijf geen risico.
- De mining wereld is vrij competitief. Welk voordeel biedt het bedrijf boven vergelijkbare aanbieders? Directe contacten met hardware-leveranciers (Dit is zeer belangrijk nu scrypt-ASICs net op de markt aan het komen zijn)? Extra lage commisies? Lage stroomkosten?
- Op welke aannames zijn de verwachtingen gebaseerd? Hoewel scrypt-mining momenteel vaak winstgevender is dan Bitcoin-mining, is de toekomst een stuk onzekerder. Scrypt-ASICs beginnen in grotere getale beschikbaar te komen en de coin die het gunstigst is om te minen wisselt nog al. Welke strategie wordt toegepast om coins uit te kiezen? En wat zijn de verwachtingen wat betreft het effect van scrypt-ASICs op deze markt?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het algemeen beleid #verbodenspam
Voor enquêtes is het nodig toestemming te vragen aan een moderator van dat forum of de admin van de hoofdgroep waarin je dat topic wil plaatsen. Let er wel op dat je sowieso je onderzoek moet uitleggen en dat er in het topic ruimte en aanleiding moet zijn voor discussie.
Aangezien er geen toestemming is gevraagd gaat deze topic op slot.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.