Toon posts:

Simpel werk en game pc max 650/700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude desktop pc is geofferd aan een virtual pinball cabinet (binnenkort casemodding topic :) ), en ik ben dus op zoek naar een nieuw systeempje. Het is eigenlijk alweer een tijdje geleden dat ik een compleet nieuwe pc heb gebouwd, en heb jullie hulp even nodig :D

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office werk en photoshop/illustrator werk. Maar niet heel zwaar, mijn ps files zijn eigenlijk nooi groter dan 20mb, en hebben niet meer dan 10 layers. Wat simpel pre-press werk voor posters/flyers. Wel af en toe gamen, voorkeur is gta, watchdogs etc. Geen bijzondere resolutie, max 1920*1080 het liefst wel max settings.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ech max is 700 ex verzending. Let wel Spaanse prijzen, alles is hier duurder, en de meeste shops in NL sturen niet neer het buitenland.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
24" dell HD monitor, keyboard, muis, 2x hd 1 tb, win 8.1 licentie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrijwel alles in de kast :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
In zijn geheel niet

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet echt, maar ik vind een stil systeem toch wel prettig. Maar het hoeft dus niet muisstil te zijn.

Ga je overklokken?
Nee, in principe niet, maar ik heb gehoord dat je deze cpu makkelijk iets sneller kan laten lopen. Leuk als het kan, maar dit is dus geen vereiste oid.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 74,98€ 74,98
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 259,-€ 259,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 34,-€ 34,-
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A2400C11R€ 79,-€ 79,-
1Corsair CX600M€ 59,95€ 59,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 66,50€ 66,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,43

Echter een belangrijk punt is dat ik in spanje woon, en alles hier gewoon veel duurder is (+10/15%). Nu heb ik bovenstaand lijstje gevonden voor 705 euro ex verzenden, dus bijna NL prijzen ( www.amazon.es )

Werkt alles goed met elkaar uit bovenstaand lijstje? Ik heb voor amd gekozen, puur vanwege de prijs. Of zit er iets onzettend stoms tussen? Misschien ander maar langzamer geheugen maar dan 12+gb? Voeding?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 10:13
Caramba....wat een puzzel op die amazon site :)

Ik denk dat het volgende lijstje nog wat meer prestaties gaat leveren voor vergelijkbare prijs :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,90€ 164,90
1ASRock H81M-HDS€ 39,49€ 39,49
1Asus R9280X-DC2-3GD5€ 265,-€ 265,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 34,-€ 34,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1OCZ ZS Series 550W€ 54,-€ 54,-
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,29

Wanneer je dit lijstje bestelt bij amazon kom je uit op.......704 euro :)
Daarbij zul je de fx8320, wanneer je hem al in de buurt wil laten komen van de prestaties van de i5, moeten overklokken en heb je dus nog een goede CPU koeler nodig wat je ook nog eens 40 euro extra gaat kosten..

Mazzel dat de i5 4570 gelijk geprijsd is aan de i5 4440...en een stuk krachtiger. Ook stuk krachtiger dan de fx8320.

wat reviewtjes :

http://www.xbitlabs.com/a...4670k-4670-4570-4430.html
http://pclab.pl/art53333.html

De OCZ voeding is van prima kwaliteit, niet modulair helaas, maar die zijn wel erg duur daaro.. en 550W is ruim voldoende. De corsair bevat goedkope condensatoren met een minder lange levensduur.Wordt niet aangeraden op tweakers.
En de N300 heeft mogelijkheid tot kabelmanagement..dus moet kunnen..

Ik heb een crucial SSD genomen. Deze is ietsje langzamer maar dat ga je niet merken. Wat deze wel heeft en de samsung niet is beveiliging tegen stroomverlies, waardoor kans op dataverlies bij stroomonderbrekingen van welke aard dan ook voorkomen wordt.

Het geheugen wat ik genomen heb presteert prima en is ook low profile zodat je in de toekomst wanneer je weer budget hebt, gemakkelijk een betere koeler op de CPU zou kunnen zetten. Die grote vinnen op jouw geheugen zitten dan in de weg waarschijnlijk.
Andere koeler is niet meteen nodig, de stock koeler doet het prima...maar een aftermarket koeler kan zomaar 20 graden schelen en is veel stiller. En temps zomers in spanje zullen wel aardig oplopen (of airco?) dus dan wordt een goede koeler wel belangrijk.

De ASUS 280x is een prima kaart met stille goede koeling. De kaart die je uitgekozen had wordt warmer en maakt meer geluid.

Hoop dat ik je zo wat heb kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Super je reactie, daar kan ik wat mee.
Ook tof dat je op de spaanse amazon de prijzen hebt vergeleken :D

Maar dat hoeft natuurlijk niet, als mensen gewoon 650 aanhouden, dan tel ik daar wel 10-15% bij voor de Spaanse prijzen :D

De crucial ssd it is dan, de stroom wil hier nog wel eens uitvallen.

20 graden verschil is idd wel enorm, maar gelukkig draaien in de zomer hier ook de aircos volop.

Maar dat asrock bordje, is dat wel wat? Mijn laatste ervaring met asrock is dan wel meer dan 10 jr geleden, maar toen was het niet echt super.

edit:
Hmm, ik lees net dat die asus video kaart nogal last heeft van artifacts, erg jammer voor toch niet de meest goedkope kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 13:58 ]

• Baloes
Ach ja was toch bezig.. leuk puzzeltje en weer indrukken van de prijzen in spanje :)

Asrock bordjes zijn tegenwoordig prima bordjes. Wel is het zo dat de goedkopere bordjes 4 SATA aansluitingen hebben. Dus met SSD en 2 HDD heb je er nog 1 over. Mocht dat niet genoeg zijn dan zul je 2 10tjes meer uit moeten geven voor bv. een bordje als : pricewatch: MSI B85M-E45

Hmmm volgens mij is de Top versie degene met de artifacts en niet de "gewone" versie. Verder heeft Asus nog een bios update (op de website van Asus) uitgebracht die eventuele artifacts zou moeten verhelpen.

Maar mocht je het niet vertrouwen dan kun je ook gewoon een andere nemen natuurlijk. Ik vind echter voor de gewone ASUS nauwelijks artifacts topics.

De sapphire is idd wel betaalbaarder maar daar lees ik bv op newegg wel heel veel negatieve reviews..nou is dat toch wel een mopperpotsite maar 30% 1 ster reviews is erg veel..

Affijn 280x vergt wanneer je van de asus afwil nog wat lees en speurwerk

Je zou misschien ook nog kunnen kijken naar deze http://www.amazon.es/HIS-...9&sr=1-8&keywords=r9+280x

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart laat ik dan nog maar even zitten, ik heb nu eigenlijk een nieuwe pc nodig. En die videokaart kan met die i5 later alsnog toch? Voor office werk zou de i5 volgens mij voldoende moeten zijn.

En dan ga ik de komende tijd me even verdiepen qua videokaarten.

• Baloes
Helemaal prima. Gewoon ff rustig de tijd nemen lijkt me voor dit soort bedragen heel verstandig.
Dan heb je met de i5 in ieder geval een mooi basis :)
Pagina: 1