Toon posts:

Nieuwe gaming PC advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je met je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag kunnen gamen op de zwaarste settings. Ik wil spellen als bf4 en Elder Scrolls Online zonder problemen kunnen draaien en ik moet voor mijn opleiding(industrieel product ontwerpen) programma's als Photoshop en zware CAD programma's gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet meer dan €1100 kwijt zijn
Zijn er al componenten/randapparatuur die je al hebt?
er zijn geen componenten die ik mee kan nemen van een ander systeem. wel heb ik al een monitor en speakers
Ga je overklokken?
Ik denk nu nog niet, maar misschien in de toekomst nog wel.

Deze configuratie ben ik op gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 113,95€ 113,95
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,95€ 272,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Corsair Carbide 500R White€ 92,95€ 92,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,30€ 13,30
1Cooler Master VS V550S€ 78,65€ 78,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,74

Ik wil het draaien op windows 8.1
Kan iemand mij vertellen Of deze configuratie goed is in zowel prestatie als in prijs/kwaliteit verhouding?

alvast bedankt,

Daan

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 02:36 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:13
Hoi daan.

Lees ff dit DAA beleid en beantwoord even de vragen zodat we een goed beeld krijgen van wat je precies wil. Dan kun je daarna met deze Handleiding Pricewatch je componenten in een goed lijstje zetten. Dan kunnen we je het beste van advies voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
hoi Baloes, ik heb mijn Post aangepast. Is het beter zo?
Bedankt voor je reactie!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42
Voor gaming is dit inderdaad een leuke set. Maar omdat je ook andere dingen wil CAD e.d zou ik toch kiezen voor een Intel Core i7 4770K Boxed en het geheugen verhogen naar 16GB.
Zelf ben ik ook voorstander van een SSD. scheelt best veel in performance...

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-04 13:59
En mocht je toch de i5 willen houden dan heb je een K series nodig om in de toekomst te kunnen overklokken.

Verwijderd

Je hebt een overklokbaar moederbord maar geen overklokbaar processor dan moet je hem naar een k versie veranderen

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 22:50
Wil je vloeiend werken met alledaagse programmas waarbij de storage veel gebruikt wordt(100% doet CAD dat)? Neem een SSD.

Speel je games en maakt een lange boot/langzamer programmas starten je niks uit? Dan hoeft het niet persee. Dat komt omdat bij de meeste games alle gebruikte assets in het RAM-geheugen wordt geplaatst en er dus minder I/O nodig is waarbij games gewoon vloeiend blijven werken. Laadschermen zijn wel langer.

Ik vind voor mijzelf een SSD een must omdat opstarten 10x sneller is en mijn Desktop aanvoelt als mijn Nexus 5(heel erg smooth :) )

Als je niet teveel kwijt wilt voor een SSD zou ik een Kingston SSDNow kiezen. Maar aangezien SSD's sowieso al spotgoedkoop aan het worden zijn kan je ook gaan voor de Samsung 840 EVO

[ Voor 15% gewijzigd door MrFax op 20-05-2014 07:25 ]

That's it, I'm done.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heel erg bedankt voor jullie advies!

Ik heb de overklokbare inter i5 genomen met een Samsung 840 SSD.
Weet alleen nog niet helemaal zeker of ik genoegen kan nemen met een 120 GB SSD of voor de 250GB moet gaan.. Het scheelt toch wel qua prijs.
Ik ga het vandaag proberen te bestellen en laat wel horen hoe alles draait wanneer ik mijn PC gebouwd heb :)

groeten,

Daan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 09:30 ]

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-03 14:22
Als je wilt overclocken ben je ook een processorkoeler nodig, op de stock koeler overclocken is nou niet echt een slim idee...
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Als ssd zou ik een crucial m500 nemen, scheelt een paar tientjes en qua snelheid ga je het niet merken.

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:59
Dag Daan,

Ik zou eerder voor een AMD grafische kaart gaan, deze geven echt wel een betere prijs/kwaliteit verhouding. Bvb de: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB . Deze heeft meer RAM en een bredere bus: beter naar de toekomst toe, zeker als je zware games speelt, en/of een nieuw scherm zou kopen in de toekomst (Ultra HD ipv Full HD). Tenzij je verbruik echt superbelangrijk vind, dan ben je iets beter af met de Nvidea GTX7xx reeks.

Om te overklokken heb je wel een K chip nodig ;) : Intel Core i5 4670K

Assumption is the mother of all F'-ups

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn PC gebouwd, en heb (volgens mij) nu alle drivers up to date. Maar als ik een spel ga spelen werkt het totaal niet goed... Hij hapert heel erg, maar als ik een performance test doe in een van de games zelf, ziet alles er goed uit.. bij bf4 70+ fps rond de 10 ping en connectie is altijd erg goed. maar wanneer ik daadwerkelijk speel, kan ik niet eens normaal rondlopen of om me heen kijken.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:13
Hoeveel procent wordt je CPU belast tijdens die haperingen? En je GPU?

En kijk hier es naar :

http://www.overclock.net/...-screen-stuttering-issues

of

http://forums.evga.com/tm.aspx?m=2104666

Lijkt op jouw probleem..wie weet..
Pagina: 1