airplay niet zichtbaar op macbook/ipad en iphone

Pagina: 1
Acties:

• Karveel5336
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-05-2023
Ik krijg airplay vanuit de marantz 5007 niet te zien in het macbook.
Sinds kort heb ik glasvezel en heb ik de router van kon aangesloten op het experiamodem en vervolgens via hdmi naar de smart tv. de marantz heb ik met een hdmi kabel verbonden met de tv en ook met een utp kabel voor de internet aansluiting. Bij UPC had ik de marantz aangesloten op de router omdat daar meerdere mogelijkheden waren, bij kpn is er slechts 1 ingang. op zowel het macbook/ipad of iphone is geen airplay icoon zichtbaar. Als ik daarentegen de marantz aansluit op de ingang van de router en de tv verbind met een hdmi ingang van de marantz en het macbook verbind via een utp kabel met het internet dan komt het airplayteken wel, maar dan werkt de tv niet.
Wat doe ik verkeerd en waarom krijg ik niet gewoon airplay te zien terwijl alle met het internet is verbonden.
de markants heef toch geen wifi, en moet toch als enige bedraad worden verbonden?
alvast bedankt voor de reactie

mvrgr

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:56
Je verhaal is erg warrig, en dit hoort on netwerken thuis want het heeft weinig met audio te maken.

Je hebt nu een tweede router aangesloten op de KPN-router en vervolgens je Apple-apparaten draadloos verbonden met de KPN-router? Als ik je goed begrijp zit het zo:
Je losse router doet NAT en zal dus geen apparaten kunnen zien die er niet direct op zijn aangesloten (draadloos of bedraad), alles wat op de WAN-poort zit aangelosten wordt namelijk als "internet" gezien (en het gaat er juist om dat de divices in hetzelfde LAN zitten). Verschillende oplossingen zijn:
-Je idevices draadloos verbinden met je losse router ipv KPN-trommel (indien er WiFi opzit natuurlijk)
-Je receiver rechtstreeks op de KPN-router aansluiten en de andere router weglaten
-Je losse router vervangen door een switch
-Van je losse router de NAT en DHCP functionaliteit uitzetten en hem als switch laten fungeren