Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Visual Basic 2013 Express Registry Keys toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 09:39
Hallo iedereen,

Ik probeer op de moment een registry key toe te voegen met behulp van Visual Basic maar het wilt niet lukken. Volgens mij doe ik iets kleins fout maar ik zie het zelf niet :(

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Imports Microsoft.Win32

Class Form1

Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click
        My.Computer.Registry.CurrentUser.CreateSubKey("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation")
        My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation",
        "Manufacturer", "AcidBanger")

End Sub
End Class

Ik krijg nadat ik op de knop druk geen error, maar de registry key word ook niet aangemaakt :(

Ik voer het programma wel al als administrator uit omdat ik eerst wel een error kreeg dat de toegang was geweigerd tot die key.

Iemand een idee ? 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door AcidBanger op 19-05-2014 23:16 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Zet het even tussen [code=vb.net]code hier...[/] tags :)

Maak je nu niet eerst een subkey onder CurrentUser, waarna je daarna ergens anders een value probeert te setten? Ben niet bekend met registry dingen in .Net, maar lijkt mij dat ik ook CurrentUser (of iets dat er op lijkt) zou terugverwachten in die tweede regel.

• xandie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 22:06
Je gaat een registery key toevoegen bij current user ipv local machine.
Zo zou het moeten werken:
Visual Basic .NET:
1
2
3
   My.Computer.Registry.LocalMachine.CreateSubKey("SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation")
        My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation",

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:56

Tribits

Onkruid vergaat niet

Compileer je toevallig 32 bits op een 64 bits OS? In dat geval wordt de automatisch de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node gebruikt i.p.v. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE. Zie project properties compile tab voor target CPU.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 09:39
xandie schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:20:
Je gaat een registery key toevoegen bij current user ipv local machine.
Zo zou het moeten werken:
Visual Basic .NET:
1
2
3
   My.Computer.Registry.LocalMachine.CreateSubKey("SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation")
Nadat ik dit heb gebruikt krijg ik geen errors, maar de key word ook niet aangemaakt :(
Tribits schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:23:
Compileer je toevallig 32 bits op een 64 bits OS? In dat geval wordt de automatisch de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node gebruikt i.p.v. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE. Zie project properties compile tab voor target CPU.
Dit is inderdaad het geval ! :)
Na deze aanpassing werkt het ! :) Dus een combinatie van mijn gepruts en onwetendheid verstoorde alles :P Thanks for the help so far. Even kijken of ik de rest van de keys nu ook goed erin krijg.

[ Voor 32% gewijzigd door AcidBanger op 19-05-2014 23:29 ]