Diverse probleempjes met Samsung UHD ue55hu7500

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds een kleine week staat hier een Samsung ue55hu7500 , zeer tevreden met de beeldkwaliteit bij eigenlijk alle bronen, Maar... er zitten in vergelijk met mijn vorige ue55f6740 nogal wat probleempjes in , hopelijk kunnen andere bezitters mij enigszins op weg helpen of melden dat ze hetzelfde hebben

* Sat tuner beduidend minder gevoelig : ik woon in duitsland en heb een combi schotel voor NL, DE en de bbc, die laatste heeft niet zo'n goed signaal maar dan kon de F serie prima mee uit de voeten mits het aardig weer was. Nu met de nieuwe UHD tv heb ik altijd problemen met de bbc hd zenders, Erg Jammer

* Netflix app heeft geen 5.1 mogelijkheid meer, wat ik ook probeer ik krijg alleen stereo als keuze. Ik heb de tv op Nederland staan en draai de USA netflix via Unotelly. Op de xbox 360 geen enkel probleem en is 5.1 gewoon te selecteren

* Anynet+ werkt helemaal niet meer met mijn onkyo tx-nr609 receiver, ook hier was dat met de vorige tv geen probleem daar werkte de hdmi-cec prima en ook het ARC kanaal deed het gewoon, hier bij de UHD niets van dit alles

De laatste twee problemen zouden eventueel nog met software kunnen worden opgelost maar ik vrees dat nummer 1 toch wel een forse domper op de feestvreugde is. Tamelijk teleurgesteld in dit model qua ontvangst en geen zin om weer ouderwets met een separate ontvanger te werken bij zo'n prijzig toestel

Bedankt voor elke hint of hulp alvast !

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:30
Wat voor grote van schotel gebruik je als ik mag vragen, ik heb zelf nu een 80 cm in combinatie met een triple LNB, en signaal is prima. kijk via de ingebouwde decoder van een Philips UHD tv, en signaal is goed, geen problemen mee. heeft denk ik te maken dat het signaal van de astra sat waarop de Engelse zenders zitten tegenwoordig een andere beam gebruikt. ofwel minder in de buitenranden te ontvangen is.
ook om mijn tv geen DD meer te kiezen voor netflix, wel jammer, maar ja. even afwachten, mischien komt er een update?

je schrijft je tv bevalt te prima, geen last van clouding of andere beeld effencten? mij valt o.a. als ik Tatort kijk op ARD HD wel regelmatig wat beeld effecten zie, met name clouding...

• HaseMike
  • Niet online
Ik heb een Technisat multytenne zo' ding : klik Die is slechts 45 centimeter en voor 4 satellieten. Zeker gezien de locatie waar ik zit, bij Vechta in Duitsland, is dat op het randje. Tot vorige week toe ging dat echter wel met mijn oude F serie tv. Nu lukt de SD bbc nog goed en HD NL en Duitse zenders zijn geen probleem.

Wist echter niet dat de BBC nu een andere Beam gebruikt, is dat misschien heel recent gedaan, dat zou het kunnen verklaren.

Bedankt voor de melding van netflix, dat geeft i.i.g. aan dat het een algemeen probleem is.

Qua clouding : Als de backlight in een donkere ruimte op 20 staat , zie ik wel degelijk clouding, echter savonds met backlight op 10, wat al aardig fel is 6 is zat eigenlijk, zie ik geen clouding en overdag op 14 ook niet. Wel zie ik wat ghosting bij pan shots of als er mensen van link naar rechts over het scherm rennen indien Smooth aanstaat en alle andere beeldverbeteringen, maar dat is helaas al jaren zo ook bij de oude modellen.

• dinandus
Je zou mischien kunnen kijken of je geen grotere schotel kunt zetten, en je lnb block over zetten op die grotere schotel.
je hebt het over BBC, ik mag aannemen dat je de Engelse zenders ook in HD kijkt, en niet in SD, zeker gezien je tv kwaliteiten, o.a. de kwaliteit van de upgraden van HD content naar UHD content.

Je schotel nog wat beter afstellen mischien, de sat van de engelse zenders is een van de zwakkere te ontvangen satelieten, mischien deze in het hart van de schotel richten, de beide andere satelieten moeten dan nog genoeg signaal reserve bieden dacht ik.

Heb je al het testkanaal op de astra 19,2 gekeken in 4K, zijn dan wel test uitzendingen, maar moet heel goed zijn. ben wel benieuwd naar jouw ervaringen hiervan. zit zelf te twijfelen tussen de hu 7500 en of de hu 8500. hier in nl wordt de one connect box met slechts 1 CI+ slot uitgevoerd, en in duitsland met een dubbel CI+ slot. (hier een UE65HU8500 voor 3849, geen slechte prijs denk ik. de 65 HU7500 komt op een 3000, en van beiden via Samsung nog de 500 Euro cash back actie tegoed) Ik wilde graag met dubbel CI slot, kan zowel de HD+ van Humax als mijn Philips HD voor CD namelijk de deur uit....
Heb je een NL of een D toestel gehaald? ik twijfel beetje ivm de Ziggo ontvangst (hoewel heb hiervoor ook een Humax 5200 ivm Ziggo on Demand(voornamelijk voor HBO on demand in gebruik)

Een goede raad hierin zou welkom zijn...

Leuke omgeving trouwens. Jaren gepasseerd wanneer ik richten Seedorf reed.

[ Voor 18% gewijzigd door dinandus op 20-05-2014 22:48 . Reden: extra toevoeging ]

• HaseMike
  • Niet online
Ben vandaag bij een schotel verkoper geweest die mij ivm met de smallere beam een 1 meter schotel aanraad, aangezien hij niet prijzig is zal ik hem binnenkort wel laten installeren. En inderdaad ik kijk zoveel mogelijk HD

Kan helaas het 4K test channel niet vinden, heb ik de juiste waarden : astra 19.2 10906V 22000 ? De tv vind geen zenders op die frequentie gek genoeg.

Ik heb zelf een NL toestel gehaald ivm de cashback actie en de veel lagere prijzen in Nederland voor dit model, heb ook een nederlands adres dus vandaar. Hier staat hij overal voor 2799 en kom je aan de 2299 met wat moeite en krijg je er van samsung een el cheapo tablet bij. Dus scheelt een aardig bedrag in NL op het moment. Inderdaad 1 CI slot achterop.

En dank je, tis hier aardig wonen

• dinandus
ik dacht volgende frequentie: 11406v sr 22000 fec 2/3 Astra 19,2 Oost.

19,2 11406 läuft grade Fußball,

heb zelf ook vele jaren in Dld doorgebracht. Ik denk dat ik ook voor de NL 65 HU 8500 ga, mischien dan met een of twee jaren de nieuwe one conect box los neem, die wel de 2 CI modules kan plaatsen.
Heb je al eens een revieuw over je nieuwe tv geplaatst, of hieraan gedacht, zijn veel mensen blij mee denk ik.

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor die frequentie, ik heb even geprobeerd het beeld daar is nogal schokkerig , wie weet ook door de mindere schotel. Gek genoeg gaat de bbc hd nu weer prima, kan ook het weer zijn aangezien dat erg rustig is.

Die 65 inch is prachtig als je hem koopt veel plezier ermee :)

Heb al eerder reviews gemaakt als ik van de week tijd heb zal ik er eens mee beginnen.

**edit** Review online gezet

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 22-05-2014 15:52 ]

• dinandus
Vandaag collega gesproken woont in Gronau, dus ook net over de grens, had ook een 45 cm schotel en nu ook een 80 cm genomen, en gelijk van 46 signaalsterkte naar 70 gegaan op o.a. 23,5 en 28,2 graden. Dus inderdaad een goed idee van je om een grotere schotel voor sterker signaal te nemen, zeker een betere slecht weer reserve, niks is zo vervelend om tv te willen kijken bij slecht weer, en geen ontvangst door dat slechte weer...

Goede revieuw trouwens.

• dinandus
Was het je al weer gelukt om Netflix in 5.1 te krijgen?
Lukte mij aanvankelijk ook niet op mijn nieuwe aanwinst sinds weekjeL 65HU8500.
Wat een mooie beelden, en scherp, erg tevreden ermee.

Ik heb via het menu geluids instellingen van de tv zelf tijdens het kijken naar Netflix in 4K
op DTS Neo dacht ik uit mijn hoofd gezet, en alla, mooi D.D. in Netflix weergave.
Ook nog in Netflix menu de stream snelheid op maxi gezet bij instellingen, anders kwam ik niet op 2160 weergave uit, maar bleef de tv weergave op Super HD.

Kijk je alleen met de ingebouwde sat tuner, of heb je nog een andere mischien die je kunt aanbevelen.
Kijk zelf en ziggo, nu on demand gelijk met de smith 1.3 module.

Echter mijn Philips CD decoder wil indien de HDMI is verbonden met de tv geen start maken, komt niet verder dan INIT en schakelt weer uit. Mooi...... Heb ik de HDMI eruit, start gewoon op en kan gewoon kijken, hetzy dat hij altijd terug schakelt naar 1280x.... ipv 1920 x 1080 als ik hem opstart, ondank menu 1920 x 1080.
Komt denk ik dat de Philips geen HDMI CEC kent? Via TV menu in tv ook al op uit geprobeerd, geen enkel verschil...
De Humax Nano voor m`n HD+ geen enkel probleem, werkt prima en prima scherpe beelden, natuurlijk afhankelijk van de aangeboden HD kwaliteit van de programma`s c.q. zenders.

Toch maar overstap maken naar een Sat ontvanger met 2x CI+ denk ik, kun je er een aanraden?

• dinandus
ter aanvulling, het onding van de Philips Page HD ontvanger omgeruild tegen een Technisat Digit Isio S Special Edition HD ontvanger, met losse CD CI cam, en werkt nu prima, geen opstart problemen meer.

Verder beter en scherper beeld als voorheen met deze HD+ ontvanger. nog plek over voor een 2e CI module, denk dat het Sky Germany gaat worden, eerst eens tijdje proberen.
Pagina: 1