Toon posts:

MSI k7t Turbo + AMD TB 1200 266 probs !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een athlon 1200 (266fsb) zit op een msi k7t turbo (non-raid), is niet overclocked, maar loopt toch snel warm (cooler= spire orb). Eens hij de 42°C voorbij is wil hij niet meer booten.
Alle instellingen zijn default, de overige onderdelen geven geen problemen want zijn allen uitgewisseld met andere systemen.
Er zit 256MB ram op 133 in, ook getest in ander system, heb er al 2*128MB op 133 ingestoken, zelfde result.
Ik denk dat het probleem zich stelt bij de Vcore, maar op hoeveel moet ik die dan zetten ? Hoeveel is die trouwens standaard ?

Verwijderd

Zet je v-core in je bios op 1.65 dit is gelijk aan 1.75.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:13

MaDLiVe

.-Observer-.

ik heb dan wel een abit kt7a-raid, maar mijn vcore staat volgens viahwm op 1,82V.

42 graden??? dat is wel erg weinig hoor mijne kan stressed wel es tegen de 60 aanlopen.

ik xou eerder denken dat je voltage te laag staat. Meestal is het zo dat bij een te hoog voltage je computer al vastloopt voordat je windows ingaat, maar bij en te laag voltage loopt ie gewoon vast. gewoon uppen dat voltage dus je kan tot 1,85V gaan met een tb 1200.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren gelezen dat velen met een K7t Turbo probs hebben. Wat als ik het mamabord instel op 100fsb, en de multiplier opkrik ?
Kan dit voor cpu en ram ?
Ga ook nog een bios-update proberen, men weet nooit :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat veel warmer dan 42, maar eens hij de 44 passeert wil hij niet meer booten, mijn 800 athlon wordt soms tot 68°C, afhankelijk wat ie allemaal moet doen :)

Verwijderd

De default bij de v-core msi is 1.97 vandaar die hoge temp.
Bij alle v-core instellingen moet je 1 volt bij optellen.
Dus moet je hem non-oced op 1.60 of 1.65 zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 11:34 schreef M_G_ het volgende:
De default bij de v-core msi is 1.97 vandaar die hoge temp.
Bij alle v-core instellingen moet je 1 volt bij optellen.
Dus moet je hem non-oced op 1.60 of 1.65 zetten.
Ga effe proberen, bedankt alvast voor de reacties ;)
Pagina: 1