Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 12:30
Beste tweakers,

Ik heb net een nieuwe Samsung (UE32)EH5300 Smart TV en ben druk bezig geweest het ding te configen. Na het ding wat verkend te hebben, blijf ik bij een vrij essentieel ding hangen: digitale kanalen selecteren.

Waar gaat het mis?
Mijn eerste gedachte: RTFM. Handleiding er bij gepakt en gelezen mocht helaas niet baten. De handleiding spreekt over een menu item "kanalen sorteren" onder Kanelen->tools, de plek waar ik het ook verwachte. Bij analoge kanalen is deze inderdaad aanwezig, bij digitale niet.

Oke, een workaround. Gebruik maken van favorieten. Door favorieten aan te maken was ik instaat om een lijst te maken van zenders op de juiste volgorde (Ned 1 HD, Ned 2 HD, Ned 3 HD, RTL4, etc.). Ik kan hier ook prima doorheen zappen. Echter.. Wanneer ik naar kanaal 1 ga, krijg ik het digitale kanaal 1 (NED 1) en niet mijn favoriet (NED 1 HD).

Na een hoop gegoogled te hebben (veel mensen met hetzelfde probleem, niemand lijkt een oplossing te hebben) maar een topic aangemaakt. Wellicht zijn er Tweakers die hetzelfde probleem hebben (opgelost)? Als kabel leverancier heb ik UPC, zonder extra hardware.

Ik las dat het bij bepaalde modellen mogelijk was om de kanalen te exporteren en extern te bewerken. Helaas lijkt mijn TV ook daarvan het bestaan niet af te weten.

Iemand tips?

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
http://www.chip.de/downlo...t-PC-Editor_58513308.html

Ik gebruik de Samsung Channel List PC Editor hiervoor bij mijn UE32ES5500. Je kunt in ieder geval op dat model alle kanalen exporteren naar USB. Daarvoor moest ik de televisie via het servicemenu (uitzetten en vervolgens: info --> menu --> mute --> power op de afstandsbediening) wel eerst op een ander land dan Nederland zetten (Oostenrijk). Ziggo eist voor CI+ certificering namelijk van televisie fabrikanten dat ze die functie uitschakelen zodat de TV altijd de zendervolgorde aanhoudt die Ziggo voor je bepaalt.