Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een laptop voor school en eigen intensief gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Ersin37
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
De laptop zal vaak mee naar school gaan en verder ga ik er thuis veel op browsen (dus veel tabbladen met filmpjes en tekst). Er zullen geen zware programma’s of games op gedraaid worden, maar multi-tasken moet voor de laptop geen probleem zijn.

Daarom ben ik ben op zoek naar een laptop die snel is en niet vast gaat lopen als ik veel sites open of filmpjes laadt. Veel kennis over laptops heb ik niet, maar ik lees dat een SSD wel veel verschil maakt bij een laptop.

Mijn budget is ongeveer tot 800 euro (Als de laptop uitstekend is misschien 900 euro). Zoals ik al zei, ik heb niet veel kennis over laptops maar de volgende specificaties lijken mij wel gepast:

- Intel i5/i7 processor
- Werkgeheugen van minimaal 4 GB (het liefst 8 GB)
- SSD hardeschijf als het past binnen mijn budget
- Het liefst een lichte laptop max 2,5 kilo (Ultrabook?). Eigenlijk zoek ik een lichtere laptop maar die heb ik zelf niet kunnen vinden binnen mijn budget.
- Op school zal ik de laptop niet altijd kunnen opladen, dus een accuduur van minimaal 4-5 uur is wel gewenst.
- Schermgrootte moet tussen de 13 inch en 15,6 inch zitten.

Ik heb niet echt een merk voorkeur maar van wat ik heb gelezen denk ik dat de Acer laptops niet echt aan te raden zijn.
Dit zijn de laptops die ik tot nu toe heb kunnen vinden:

Asus r553
pricewatch: Asus R553LA-XX142H

Lenovo thinkpad e540
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH)

Lenovo thinkpad s440 (= 810 euro op website)
pricewatch: Lenovo Thinkpad S440 20AY001DMH

acer v7
pricewatch: Acer V7-482PG-54208G50tii

asus vivobook
pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Alvast bedankt.

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
De v7 en s440 zijn gaming laptops, dat is niet wat je ermee wilt doen denk ik :)
Je kunt een SSD nemen, alles start sneller op, maar het is maar 20GB, dat is heel snel vol.
Laptops kun je dicht klappen, je doet ze open en pats hij staat aan, weet niet of een SSD dat geld wel waard is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba Satellite C50-A-1G6€ 476,35€ 476,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,35

Je kunt ook een veel goedkopere doen, deze is prima voor jou taken.
Grafisch is ie iets beter dan andere laptops, intel HD graphics 4000. Hij weegt 2400 gram (halve zak aardappelen), en voor accuduur zou je misschien wat reviews moeten opzoeken. Dat doe ik niet, omdat ik daar nu geen zin in heb. Succes.

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:29
Wat vind je van deze: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G1Takk

De harde schijf is altijd nog te vervangen, of je zou een mSATA ssd kunnen proberen. Voor de rest voldoet hij aan al jouw eisen. Zo is de laptop 2 kg, en een accuduur van ongeveer 7 uur (internetten, bron: notebookcheck).

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05
Geitenkaas schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:00:
Je kunt een SSD nemen, alles start sneller op, maar het is maar 20GB, dat is heel snel vol.
Een ssd is nooit groter dan 20GB? Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen jaren.

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:29
Craven schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:24:
[...]

Een ssd is nooit groter dan 20GB? Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen jaren.
Misschien bedoelt hij de ssd uit de V7, die is bijvoorbeeld maar 16 GB.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Denk dat die Acer V5 de beste oplossing voor je is, m.n. omdat je het gewicht laag wil houden. Dit model is nog wat goedkoper en volgens mij nog steeds prima voor jou eisen.

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Dan hou je nog geld over om voor 60 euro een 120 gb Crucial SSD te kopen.

(Ik zou zelf in ieder geval zeker voor een fullhd scherm gaan)

[ Voor 7% gewijzigd door Kasj op 21-05-2014 16:44 ]

• Ersin37
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb al een paar laptops kunnen wegstrepen maar ben er nog niet helemaal over uit.

Ben nog aan het twijfelen tussen de Acer V5 en de Lenovo S440.
Bij de Acer gaat het om 1 van deze 2:

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G50aii

Het enige verschil tussen deze 2 is de processor, de ene heeft een i5 en de andere een i7. De harde schijf maakt niet zo veel uit, want ben van plan om een SSD te kopen. Daarom was ik benieuwd of het makkelijk is om een SSD erin te zetten. Ik zou dan wel graag Windows erop installeren en die andere hardschijf als opslag gebruiken. Heb het zelf nog nooit gedaan namelijk.

De andere optie is nog steeds de pricewatch: Lenovo S440 20AY007PMH

Het zal gaat om dezelfde laptop maar dan met de volgende specificaties:

4th Gen Intel Core i5-4200U Processor (3MB Cache, up to 2.60GHz)
Windows 8 64
Windows 8 64 MUI EMEA WE (EN FR GR IT NL)
14.0 W HD (1366 x 768) LED Backlight, AntiGlare Glass, Low-light sensitive HD Webcam (w/oTouch),Gunmetal Black
AMD Radeon HD 8670M Graphics 2GB
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard - US English Euro
ClickPad
128 GB Solid State Drive, Serial ATA3
4 Cell Lithium Battery 46WH
65W Slim AC Adapter - EU
Intel Wireless-N 7260 2X2 BGN+Bluetooth
Publication - US English
1 Year Depot or Carry-in

met de kortingscode kost deze laptop 804,58 euro.

Het voordeel van de Acers zijn de FullHD schermen maar de Lenovo heeft weer een SSD waar ik niks aan hoef te doen. Als ik tussen de FullHD scherm en de SSD moest kiezen dan vind ik de SSD belangrijker.

Welke zouden jullie kiezen?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou dan voor de Acer gaan (denk dat je aan de i5 al voldoende hebt). Een harde schijf is gemakkelijker te vervangen dan een scherm, en op een 15,6 inch scherm heb je echt profijt van een mooi full hd scherm.

Verwijderd

Zorg dat je een laptop neemt met een goed scherm. Een opslag schijf kun je verwisselen, het scherm niet.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 21:46

lasharor

7 december 2004

Het is daarnaast ook belangrijk dat je voldoende geheugen neemt. Enkele laptops in je lijst hebben maar 4GB aan geheugen. Ik zou voor minimaal 8GB gaan.

• Ersin37
Bedankt voor jullie advies, Het gaat waarschijnlijk de Acer v5 worden, maar ik heb nog mijn twijfels over de bouwkwaliteit (omdat Acer niet bepaald een goede naam heeft als het gaat om de bouwkwaliteit. Daarom ga ik morgen even bij de Media markt of de BCC langs om te kijken naar de laptop.

• m0h4life
  • Laatst online: 29-11 09:45
Ik heb dat gefit op Acer nooit gesnapt, heb er 5 jaar een gehad en geen enkel probleem mee gehad.
Het enige wat ik jammer vond was dat er geen Videokaart driver updates beschikbaar waren.

Waarschijnlijk ga je met je Acer gewoon een leuke tijd te gemoet.

Alvast veel plezier ermee.

Verwijderd

Ik snap het wel van acer, in mijn vorige bedrijf gingen die dingen allemaal kapot na 5-6 maanden, moederbord, videokaart etc etc. En dan niet 2 of 3 laptops, maar dat waren er tientallen. Toen is er een bedrijfspolicy gekomen dat er geen acer meer mocht komen. Enkel toshiba of HP business modellen.

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
Ook hier maar even dit bericht achterlaten, wie weet heb je er wat aan: Acer V5-573G-7450121Taii met i7-4500U, 12GB, 1TB, GT750M full HD IPS nu bij Bol.com in de bulkaanbieding voor € 790,00.
Heeft een vrij mSATA slot die eenvoudig in gebruik te nemen is zoals HetGezegde mooi heeft verwoord in zijn review, voor € 60,00 een 120GB mSATA er in en je hebt voor € 850,00 een systeem die al je wensen vervult.

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
WRX2.5 ik vind dat nergens terug van dat vrij msata slot? mag ik vragen waar je dat hebt zien staan?

Bedankt alvast.
Pagina: 1