Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvester B
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08-2021
Ik ben opzoek naar een monitor van rond de 250 euro.
Ik ben van plan hem te gebruiken voor mijn PS3 en Macbook pro (2009), voornamelijk voor het spelen van games en kijken van films.

Het liefst is hij 27 inch, min. 1x hdmi en het liefst een smalle rand i.v.m misschien later een tweede monitor ernaast.
Dit zijn tot nu toe mijn twee opties:

pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
pricewatch: LG 25UM65-P Zwart

Advies over de voor en nadelen van deze twee en eventuele toevoegingen zijn van harte welkom!

Een nadeel van de lg-25um65-p is dat de PS3 geen hogere resolutie support dan 1920x1080 en ik de monitor vooral ga gebruiken om te gamen. Ook heeft de monitor een hoge response time.

Vragen zijn: weegt de hogere resolutie van de lg-25 in mijn geval op tegen de grootte van de lg-ips?
Ga ik iets merken van de hogere response time van de lg-25?
En kan mijn Macbook de lg-25 aan?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

> CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of de macbook overweg kan met die resolutie hangt af van de HDMIimplementatie die dat ding heeft, maar waarschijnlijk kan die maar tot 1920x1200.

Een hogere resolutie vind ik zelf altijd wel fijner, maar je moet je afvragen of je met een 21:9 monitor wilt werken. Ik vind zelf 16:9 al een vervelende verhouding omdat ik pixels in de hoogte mis, nog breder lijkt mij persoonlijk niet fijn werken.