Aangezien ik mijn Sony HX50 nu een paar weken in mijn bezit wilde ik een testcase maken om te kijken of mensen nog tips voor me hebben omdat ik de camera wil gaan gebruiken voor mijn vakantie in Amerika.
Ik weet dat de foto's er op 100% minder mooi uitzien als bij een DSLR maar ik ga ze waarschijnlijk nooit op 100% bekijken/afdrukken/bewerken. Misschien kunnen jullie me tips geven hoe je soms beter een foto kan maken.
Tot nu toe ben ik zelf wel heel erg tevreden over de camera.
Ik moet er nog iets meer mee gaan oefenen om het maximale eruit te halen misschien.. maar dat kan ik eigenlijk niet echt beoordelen aangezien ik niet weet wat hij in de handen van een ervaren iemand kan.
Ik heb een album aangemaakt met een paar foto's die ik heb gemaakt tijdens een bezoekje aan de dierentuin. (deze vond ik zelf wel aardig en wilde er niet teveel posten)
Deze foto's heb ik alleen een heel klein beetje bewerkt met Snapseed(op de Ipad).
Wat mij daarna op viel is dat er verschil pixels ontstaat.. raar maar waar..
(is voor een ander topic denk ik)

Hier een voorproefje:

En hier is de rest te bekijken:
Dierentuin
Ik heb ook nog wat foto's en filmpjes gemaakt tijdens een atletiek wedstrijd.
Hier heb ik veel gebruik gemaakt van de burst mode. Deze foto's zijn niet bewerkt.
Het zijn er best wat dus ik verwacht zeker niet dat ze allemaal bekeken worden;)
Wat misschien interessant is voor sommige zijn filmpje 2 & 8, deze zijn zonder statief op (volgens mij) 30x zoom gefilmpt
Wedstrijd foto's en filmpjes
Hopelijk vinden jullie het wat en kan ik wat tips/feedback krijgen.
Bedankt!
Ik weet dat de foto's er op 100% minder mooi uitzien als bij een DSLR maar ik ga ze waarschijnlijk nooit op 100% bekijken/afdrukken/bewerken. Misschien kunnen jullie me tips geven hoe je soms beter een foto kan maken.
Tot nu toe ben ik zelf wel heel erg tevreden over de camera.
Ik heb een album aangemaakt met een paar foto's die ik heb gemaakt tijdens een bezoekje aan de dierentuin. (deze vond ik zelf wel aardig en wilde er niet teveel posten)
Deze foto's heb ik alleen een heel klein beetje bewerkt met Snapseed(op de Ipad).
Wat mij daarna op viel is dat er verschil pixels ontstaat.. raar maar waar..

Hier een voorproefje:

En hier is de rest te bekijken:
Dierentuin
Ik heb ook nog wat foto's en filmpjes gemaakt tijdens een atletiek wedstrijd.
Hier heb ik veel gebruik gemaakt van de burst mode. Deze foto's zijn niet bewerkt.
Het zijn er best wat dus ik verwacht zeker niet dat ze allemaal bekeken worden;)
Wat misschien interessant is voor sommige zijn filmpje 2 & 8, deze zijn zonder statief op (volgens mij) 30x zoom gefilmpt
Wedstrijd foto's en filmpjes
Hopelijk vinden jullie het wat en kan ik wat tips/feedback krijgen.
Bedankt!
In progress: VW kever