Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Topicstarter
Aangezien ik mijn Sony HX50 nu een paar weken in mijn bezit wilde ik een testcase maken om te kijken of mensen nog tips voor me hebben omdat ik de camera wil gaan gebruiken voor mijn vakantie in Amerika.
Ik weet dat de foto's er op 100% minder mooi uitzien als bij een DSLR maar ik ga ze waarschijnlijk nooit op 100% bekijken/afdrukken/bewerken. Misschien kunnen jullie me tips geven hoe je soms beter een foto kan maken.
Tot nu toe ben ik zelf wel heel erg tevreden over de camera. :*) Ik moet er nog iets meer mee gaan oefenen om het maximale eruit te halen misschien.. maar dat kan ik eigenlijk niet echt beoordelen aangezien ik niet weet wat hij in de handen van een ervaren iemand kan.

Ik heb een album aangemaakt met een paar foto's die ik heb gemaakt tijdens een bezoekje aan de dierentuin. (deze vond ik zelf wel aardig en wilde er niet teveel posten)
Deze foto's heb ik alleen een heel klein beetje bewerkt met Snapseed(op de Ipad).
Wat mij daarna op viel is dat er verschil pixels ontstaat.. raar maar waar.. :? (is voor een ander topic denk ik)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mKYUUfT.png?1

Hier een voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YHQ5u8r.jpg?1

En hier is de rest te bekijken:
Dierentuin

Ik heb ook nog wat foto's en filmpjes gemaakt tijdens een atletiek wedstrijd.
Hier heb ik veel gebruik gemaakt van de burst mode. Deze foto's zijn niet bewerkt.
Het zijn er best wat dus ik verwacht zeker niet dat ze allemaal bekeken worden;)
Wat misschien interessant is voor sommige zijn filmpje 2 & 8, deze zijn zonder statief op (volgens mij) 30x zoom gefilmpt :P

Wedstrijd foto's en filmpjes

Hopelijk vinden jullie het wat en kan ik wat tips/feedback krijgen.

Bedankt!

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat ik wat spijtig vind bij deze afgebeelde aap is dat de wilde haarbos wat verdwijnt in de achtergrond terwijl mi de scherptediepte wel goed zit (hele hoofd scherp en achtergrond minder scherp). Maw de kleur contrasteert wellicht te weinig. Dat is dan wellicht vooral pech hebben gezien die rotsen op geen enkele andere manier van kleur zullen veranderen ;^). Verder zou ik compositiematig de aap wat meer naar rechts kaderen (jaja zeer klassiek ;^).

Tot slot denk ik dat je voor fotografie tips wellicht niet moet focussen op welke camera je hebt, doch op technieken (die algemeen geldig zijn, zelfs -ahw- voor pinholecamera's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Beste wickedm3n, gefeliciteerd met je aankoop! Maar misschien is het verstandig om eens wat andere testcases te bekijken binnen dit forum, om zo te zien wat de bedoeling daarvan is. Kies je mooiste foto's (tussen 4 en 12 stuks) uit rondom een bepaald thema en maak daarvan een testcase met eventueel wat kritiek en aandachtspunten voor de volgende keer op je eigen werk. Dit topic gaat op slot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Dit topic is gesloten.