Toon posts:

traag internet! router of abbo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

de afgelopen maand hebben wij thuis ontzettend sloom internet! ik heb mijn vermoedens waardoor dat komt want wij zijn af en toen thuis met 5 telefoons, 3 laptops, 1 tablet en 1 smartTV. het leek me wel logisch dat het daar aan kan liggen omdat je op openbare netwerken ook altijd sloom internet hebt omdat die overbelast zijn met veel gebruikers

maar nu mijn heb ik een paar vraagjes:

- zijn er nog wat manieren waardoor ik het internet gratis kan versnellen met software of zo!

- ligt het aan de router of het internet abonnement. de specs van de router weet ik niet! ik weet wel dat hij al erg oud is! ons internet abonnement is 50MB

-hoe kan ik erachter komen wat mijn specs zijn van de router? (ik heb er een uit de sitecom 300N serie)

alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3510408411.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
90% dat het je router is.. Sitecom.. Alleen maar slechte ervaringen mee. Hoe dan ook kan je dat dubbelchecken door enkel je laptop bedraad(!) aan het modem te hangen. En dan meerdere(!) speedtests te doen..

En nee er bestaat geen software om je internet sneller te maken.. Duh.. 8)7

Maarre, 45Mbit is toch niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:24

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:54:
ons internet abonnement is 50MB
Daar heb je je antwoord ;) Dit is normaal hoor bij die internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je haalt 92% van de max. snelheid, hartstikke netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je zult al je apparaten wel wireless gebruiken en die speedtest bedraad gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weebl schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:59:
[...]

Daar heb je je antwoord ;) Dit is normaal hoor bij die internetverbinding.
ja dat dacht ik al! want 50 MB is niet heel veel nee :C
analogworm schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:58:
90% dat het je router is.. Sitecom.. Alleen maar slechte ervaringen mee. Hoe dan ook kan je dat dubbelchecken door enkel je laptop bedraad(!) aan het modem te hangen. En dan meerdere(!) speedtests te doen..

En nee er bestaat geen software om je internet sneller te maken.. Duh.. 8)7

Maarre, 45Mbit is toch niet slecht?
ik weet niet of 45 Mbit veel of weinig is! ik dacht altijd weinig! mijn laptop is bedraad!

die andere speedtests zou ik even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is vooral sloom als ik op de wifi zit! (wat de enige optie is op smartphones).
dus hier de speedtest met de wifi aan. (het de streepjes van het bereik zijn hier allemaal vol dus daar ligt het niet aan!)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3510426708.png

ik denk dat het verhaal nu anders wordt of niet ten opzichte van de gegevens die jullie net zagen!?!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Meeste providers geven aan max 10% verlies... ziet er netjes uit dus naar mijn mening

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:02:
[...]

ja dat dacht ik al! want 50 MB is niet heel veel nee :C
50mbit internet is prima hoor! Dat is helemaal niet weinig, ik denk dat je er ruim mee boven het Nederlandse gemiddelde zit. Hiermee zou je prima HD films moeten kunnen streamen enzo :)

Ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken, zijn er familie-leden/huisgenoten die continu aan het downloaden zijn ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door weebl op 19-05-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:37

ricardo246

Life's what you make it!

Je haalt idd, (bijna) de volledige snelheid van je abbo via speedtest (bedraad).
Mogelijk, haal je een iets hogere snelheid als je het enige apparaat bent in het netwerk.

Het aantal gebruikers maak niet zo heel veel uit, het gaat meer om de band-breedte die gebruikt wordt.
Heb je 3 mensen die vol staan te downloaden, tja dan wordt je netwerk traag.

Vragen:
Wat doen jullie allemaal via het netwerk?
Diegene die klagen over de snelheid: bedraad of wifi?
Indien Wifi --> kijk eens of er andere kanalen zijn die storen.

[ Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 19-05-2014 19:08 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:03:
het is vooral sloom als ik op de wifi zit! (wat de enige optie is op smartphones).
dus hier de speedtest met de wifi aan. (het de streepjes van het bereik zijn hier allemaal vol dus daar ligt het niet aan!)

[afbeelding]

ik denk dat het verhaal nu anders wordt of niet ten opzichte van de gegevens die jullie net zagen!?!
Leg eens uit, wat is er precies traag dan? ;)

Je post is opeens bewerkt... :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 19-05-2014 19:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jij hebt absoluut niet te klagen, ik haal met mn 40Mb/s down 4 up lijntje van de KPN met geluk 26 down en dan wel weer 5,5 up.

Dit na veel gezeik, want eerst had ik 10 Mb/s down en ik lig maar een paar 100 Meter van de centrale af...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:08:
[...]

Leg eens uit, wat is er precies traag dan? ;)
het laden van pagina's, zelf gamen mijn broertje en ik waar de FPS/frames zichtbaar lager is als we thuis zijn! (en dan niet z'n beetje ook :P), het sturen van whatsapp berichten kan ontzettend lang duren! etc.
ricardo246 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:07:
Je haalt idd, (bijna) de volledige snelheid van je abbo via speedtest (bedraad).
Mogelijk, haal je een iets hogere snelheid als je het enige apparaat bent in het netwerk.

Het aantal gebruikers maak niet zo heel veel uit, het gaat meer om de band-breedte die gebruikt wordt.
Heb je 3 mensen die vol staan te downloaden, tja dan wordt je netwerk traag.

Vragen:
Wat doen jullie allemaal via het netwerk?
Diegene die klagen over de snelheid: bedraad of wifi?
Indien Wifi --> kijk eens of er andere kanalen zijn die storen.
de klachten zijn voornamelijk bij draadloos internet! het netwerk wordt gebruikt om: te gamen, internet pagina's laden, en af en toe om een youtube video te uploaden.

nou weet ik dat een video uploaden (of downloaden) erg slecht is voor de snelheid op dat specifieke moment! maar het is ook sloom als ik niet upload!
weebl schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:04:
[...]

50mbit internet is prima hoor! Dat is helemaal niet weinig, ik denk dat je er ruim mee boven het Nederlandse gemiddelde zit. Hiermee zou je prima HD films moeten kunnen streamen enzo :)

Ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken, zijn er familie-leden/huisgenoten die continu aan het downloaden zijn ofzo?
ik had altijd begrepen dat, dat weinig was! maar dat is dus mijn fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Ik denk dat je toch naar het draadloze signaal moet kijken. Waar staat de router, hoever zit je er van af, wat zit er tussen (muren/vloeren). Probeer de speedtest eens met je laptop praktisch naast de router en kijk of er dan verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Bedraad:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3510408411.png

Draadloos:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3510426708.png
Je internet is dus bedraad prima, echt niks mis mee. Wireless haal je echter maar 10% van je snelheid en dat is het probleem. Sitecom is een ramp en 300N zwaar verouderd. Zet die samen in een product en je mag blij zijn met dit soort snelheden. Een nieuwe router is dus de oplossing. Deze router is echt een prima ding, wil je voor absoluut het beste van het beste kan ik deze router aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Balance schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:17:
[...]

Je internet is dus bedraad prima, echt niks mis mee. Wireless haal je echter maar 10% van je snelheid en dat is het probleem. Sitecom is een ramp en 300N zwaar verouderd. Zet die samen in een product en je mag blij zijn met dit soort snelheden. Een nieuwe router is dus de oplossing. Deze router is echt een prima ding, wil je voor absoluut het beste van het beste kan ik deze router aanraden.
okee! als ik het dus goed begrijp wordt het internet dus weer goed als we thuis een nieuwe router ophangen? nog even een vraag:
iemand zei net dat ik moest kijken of er andere kanalen in de weg zitten! hoe zie ik dit en aan wat voor een kanalen moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Heb je trouwens ook al eens geprobeerd de kanalen te wijzigen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Dit soort kanalen en je kan dit testen met bijvoorbeeld deze software. De meest gebruikelijke kanalen zijn 1, 6 en 11, je wilt op de rustigste van die drie zitten.

Verder denk ik dat je een heel eind komt door gewoon een nieuwe router te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Balance op 19-05-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Balance schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:39:
Dit soort kanalen en je kan dit testen met bijvoorbeeld deze software. De meest gebruikelijke kanalen zijn 1, 6 en 11, je wilt op de rustigste van die drie zitten.

Verder denk ik dat je een heel eind komt door gewoon een nieuwe router te kopen.
ons kanaal is denk ik 11 (er staat nog +7 achter wat betekent dat?)
11 is ook direct het meest voorkomende kanaal en van die 3 getallen die je net zei is 6 de minst voorkomende! is er een manier om dit te veranderen? en wat doe ik dan precies als je dat zou kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:17
Inloggen op je router, en het daar bij Wifi instellingen aanpassen. Sowieso misschien eens handig om dat ding eens opnieuw in te stellen als je zo'n belabberde draadloze verbinding heb. Desnoods de firmware upgraden of de fabrieksinstellingen herstellen en alles opnieuw instellen, proberen kan nooit kwaad.

Hallo

Pagina: 1