Videokaart ruilen

Pagina: 1
Acties:

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-02 11:30

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Hallo,

Mijn broertje heeft een GTX770 i.c.m. een i5 4670K, Ik heb een HD 7850 i.c.m. een FX6300.
Mijn broertje heeft een Seasonic 520 Watt voeding en ik heb een Corsair 430Watt.
We hebben beide 8 gigabyte ram.
Zou het mogelijk zijn om de GTX 770 met de 7850 te ruilen? Zoja kan ik dan last hebben van een bottleneck?

Ik zou willen ruilen omdat ik 3 schermen wil aansturen, maar mijn HD7850 ondersteund maar 2, als ik meer wil moet ik een actieve adapter nemen en die is al besteld maar komt pas over 1 à 2 weken binnen, de GTX770 kan zonder actieve adapter al 3 schermen aan.

Alvast bedankt,

Djesse

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-02 18:32

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Als je de oude drivers goed verwijdert zou dat moeten kunnen, misschien dat je voeding een beetje krap is, maar dat kan je proberen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Is je broertje het hier ook mee eens? Aangezien de GTX770 behoorlijk wat sneller is als de HD7850.

Het is verder geen probleem, eventueel wissel je de voeding ook nog om als je het niet vertrouwd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Voeding omwisselen is een beetje moeilijk (goede kable management O-) )
Mijn broertje maakt het niks uit, zolang minecraft maar goed runt ;) (dan hebben we het wel over +200 mods )

Mijn broertje zou eerst de pc krijgen waar ik nu op zit, maar dat is nadat ik een tijdje erop zat te gamen er niet van gekomen (ik vond het wel snel genoeg voor mijn doeleinden) maar nu ik 3 schermen wil aansturen is een 7850 niet meer genoeg.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als de switch permanent is zou ik toch echt de voeding omwisselen.. Of gewoon even wachten op die actieve adapter.

Maaruhm, je zou die adapter morgen al in huis kunnen hebben? pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:49:
Als de switch permanent is zou ik toch echt de voeding omwisselen.. Of gewoon even wachten op die actieve adapter.

Maaruhm, je zou die adapter morgen al in huis kunnen hebben? pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT
Het is een mini-dp naar dvi, ik heb hem al besteld maar er is iets mis gegaan waardoor het langer duurt :(

Switch is niet permanent, gewoon tot die adapter er is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan kan ik rustig zeggen: Geen probleem. Als je maar geen gekke dingen met het systeem probeert te doen :+ . Ik gok er op dat je een pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze hebt? Deze zijn niet slecht, maar ook ver van goed.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

dan zou ik de moeite niet doen om te switchen en gewoon even geduld hebben. Display drivers blijven tricky dingen die niet altijd 100% uit een systeem te krijgen zijn.

-_-

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Topicstarter
Dan wacht ik wel even.

toch bedankt, wacht al 1 week op kabeltje (iets mis bij bestelling) maar als ie er morgen niet is dan bestel ik wel 1 van alternate (http://www.alternate.nl/h...5&utm_source=tweakers.net)

Is trouwens alleen bij Eyefinity een active adapter nodig? of is dat bij Surround ook gewoon zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Djesse8999 op 19-05-2014 18:56 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Djesse8999 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:48:
Mijn broertje zou eerst de pc krijgen waar ik nu op zit, maar dat is nadat ik een tijdje erop zat te gamen er niet van gekomen (ik vond het wel snel genoeg voor mijn doeleinden) maar nu ik 3 schermen wil aansturen is een 7850 niet meer genoeg.
Gewoon alsnog de hele pc omruilen :) Probleem opgelost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Ook al gaat het om ruilen, je vraagt advies bij een beslissing over hardware. Dat hoort dus in de aankoopadviessubfora ;)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Misschien klinkt het gek: underclock je cpu tijdelijk. op deze manier vraag je niet het maximale (of 80%) van je voeding. Dat is namelijk niet zo goed. Misschien tot 2.8GHZ? ik zie dat hij op 100% belasting 95 watt gebruikt.
Van de andere kant gekeken. Je cpu bottleneckt je gpu al een klein beetje, als je nog lager gaat clocken dan wordt de bottleneck wel erg groot.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Voor 3 schermen zal de videokaart de bottleneck zijn, niet de processor,
Echter met onderklokken/volten verwacht ik niet dat je opeens meer dan 25W wint, dat schiet dus niet heel erg op.
Pagina: 1