Hallo mede-tweakers! Na een tijdje meelezen bij andere configuraties heb ik ook een systeem samengesteld. Werk nu op een laptop (meer dan vijf jaar oud) en ben toe aan vernieuwing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken met statistische rekenprogramma's, Office-taken, browsen en in mijn vrije tijd gamen (nieuwe strategy games op Full HD).
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag ongeveer 900 euro kosten. In mijn startconfiguratie ben ik daar €25 overheen, maar daar kan ik nog (net) mee leven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
SSD: Crucial M500 240GB
Opslag: Externe WD HDD
Muis: Logitech MX510
Toetsenbord: Standaard HP-model
Audio: Koptelefoon (hoef geen speakers)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijstje wat ik heb gemaakt dekt het wel denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, al heb ik lichte voorkeur voor een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Hieronder mijn (eerste) wenslijst. Ik heb zoveel mogelijk ingelezen in andere topics met ongeveer hetzelfde budget en heb daar adviezen overgenomen. Het is de bedoeling dat het systeem zeker 5 jaar mee kan en goed kan werken in een relatief warme ruimte. Eventueel volgt er nog uitbreiding met een extra monitor. Alvast bedankt voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken met statistische rekenprogramma's, Office-taken, browsen en in mijn vrije tijd gamen (nieuwe strategy games op Full HD).
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag ongeveer 900 euro kosten. In mijn startconfiguratie ben ik daar €25 overheen, maar daar kan ik nog (net) mee leven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
SSD: Crucial M500 240GB
Opslag: Externe WD HDD
Muis: Logitech MX510
Toetsenbord: Standaard HP-model
Audio: Koptelefoon (hoef geen speakers)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het lijstje wat ik heb gemaakt dekt het wel denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, al heb ik lichte voorkeur voor een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Hieronder mijn (eerste) wenslijst. Ik heb zoveel mogelijk ingelezen in andere topics met ongeveer hetzelfde budget en heb daar adviezen overgenomen. Het is de bedoeling dat het systeem zeker 5 jaar mee kan en goed kan werken in een relatief warme ruimte. Eventueel volgt er nog uitbreiding met een extra monitor. Alvast bedankt voor het meedenken!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-D3H | € 59,98 | € 59,98 |
| 1 | Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 | € 266,20 | € 266,20 |
| 1 | Corsair Carbide 300R Windowed | € 70,32 | € 70,32 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H Zilver, Zwart | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,40 | € 35,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 925,75 | |
[ Voor 0% gewijzigd door mottert op 19-05-2014 20:23 . Reden: Klein beetje info erbij ]