Beste mede Tweakers,
Zoals vele van jullie verkoop ik graag me spulletjes op V&A. Sterker nog, ik verkoop sinds een aantal jaar me spullen alleen nog via V&A en niet meer via marktplaats. Een van de redenen is het feedback systeem en de andere reden is het feit dat vrijwel iedereen zo vriendelijk met elkaar omgaat.
Om even kort de situatie te schetsen:
Ik krijg van Scoes een berichtje dat hij graag een PCI USB kaartje wil overnemen voor het bedrag van 6,30 inclusief verzendkosten. De kaart wordt verzonden in een bubbelenvelop met als extra bescherming dat de kaart nog in bubbelfolie is gewikkeld. Na de betaling netjes de kaart verzonden via PostNL en twee dagen later krijg ik zonder enige vorm van contact een negatieve feedback. Wat blijkt, de kaart was defect aangekomen. Ik heb toen aangegeven dat het me diep betreurde en het volledige bedrag van 6,30 weer teruggeboekt. Direct daarna werd mijn feedback aanvullend aangepast maar zoals jullie waarschijnlijk begrijpen is dit niet naar wens.
Bij de categorieën staat overal 1 ster. Dus voldoet aan beschrijving, communicatie en aflevering. In mijn optiek is dit gedaan uit frustratie en dat wekt ook bij mij wat frustraties op. Ik heb dus zonder enige vorm van wederhoor direct deze feedback gekregen.
Echter was ik aan het werk en bij thuiskomst heb ik mijn gevoelens nog wat beter verwoord in een laatste DM aan Scoes.
Ik ga niet de hele DM conversatie hier neer zetten (dat is ook tegen de regels). Ik plaats alleen mijn laatste bericht aan Scoes.
Het gaat om de volgende link
Alvast bedankt,
Tommy de Haas
(Zoals dit topic doet vermoeden heb ik tot op de dag van vandaag niets gehoord. Vandaar dat ik zelf maar een topic heb geopend. Scoes is inmiddels op de hoogte van dit topic)
Zoals vele van jullie verkoop ik graag me spulletjes op V&A. Sterker nog, ik verkoop sinds een aantal jaar me spullen alleen nog via V&A en niet meer via marktplaats. Een van de redenen is het feedback systeem en de andere reden is het feit dat vrijwel iedereen zo vriendelijk met elkaar omgaat.
Om even kort de situatie te schetsen:
Ik krijg van Scoes een berichtje dat hij graag een PCI USB kaartje wil overnemen voor het bedrag van 6,30 inclusief verzendkosten. De kaart wordt verzonden in een bubbelenvelop met als extra bescherming dat de kaart nog in bubbelfolie is gewikkeld. Na de betaling netjes de kaart verzonden via PostNL en twee dagen later krijg ik zonder enige vorm van contact een negatieve feedback. Wat blijkt, de kaart was defect aangekomen. Ik heb toen aangegeven dat het me diep betreurde en het volledige bedrag van 6,30 weer teruggeboekt. Direct daarna werd mijn feedback aanvullend aangepast maar zoals jullie waarschijnlijk begrijpen is dit niet naar wens.
Bij de categorieën staat overal 1 ster. Dus voldoet aan beschrijving, communicatie en aflevering. In mijn optiek is dit gedaan uit frustratie en dat wekt ook bij mij wat frustraties op. Ik heb dus zonder enige vorm van wederhoor direct deze feedback gekregen.
Echter was ik aan het werk en bij thuiskomst heb ik mijn gevoelens nog wat beter verwoord in een laatste DM aan Scoes.
Ik ga niet de hele DM conversatie hier neer zetten (dat is ook tegen de regels). Ik plaats alleen mijn laatste bericht aan Scoes.
Mijn vraag aan de moderators van het V&A forums is als volgt: zouden jullie, ondanks het feit dat ScoeS mijn feedback al heeft aangepast, deze toch willen verwijderen?Beste Niels,
Ik kom net uit werk en deze hele kwestie zit me toch niet helemaal lekker. Je stuurt een bericht in de veronderstelling dat ik een product verstuur met defecten. Dat het apparaat 5 USB aansluitingen heeft geeft mij niet het recht om deze op een andere manier aan te prijzen, iets wat ik ook helemaal niet gedaan heb. Ik bedoelde natuurlijk de 4 USB aansluitingen aan de buitenkant en in mijn optiek waren deze allemaal werkend, in mijn optiek was het hele apparaat werkend. Blijkbaar is er tijdens de verzending iets mis gegaan, iets wat niet geheel vreemd is en wat voor een product onder de 5 euro ook niet echt heel erg is. Ik had hem ook in een doos kunnen stoppen voor 6,75, echter betaal je dan meer voor de verzendkosten en dat is juist iets wat we proberen te reduceren.
Wat ik je wil vertellen is dat die 6,30 euro mij niet zoveel uit maakt. Ik verkoop spullen op Tweakers om andere Tweakers blij te maken en hoef hier slechts een kleine vergoeding voor terug te zien.
Als voorbeeld neem ik jou USB insteekkaartje; hier heb ik 1,92 euro voor betaald om deze te verzenden. Er komt nog eens 0,50 euro bij voor de envelop, en 0,40 voor de benzine naar het postkantoor. Als je dat bedrag aftrekt van de 6,30 dan blijft er 3,48 over wat ik er aan verdiend hebt. (en dan nog 0,00 euro de 20 minuten die ik besteed heb om hem te verzenden)
Wat ik met bovenstaand verhaal probeer te vertellen is dat ik graag andere mensen wil helpen, en dat ik veel waarde hecht aan vertrouwen, iets wat voor mij eigenlijk onbetaalbaar is. Op basis van vertrouwen doe ik zaken met andere mensen, en op basis van vertrouwen doen mensen zaken met mij. Op basis van vertrouwen geloof ik jou direct dat het apparaat defect is.
Een stuk van dat vertrouwen vertaal zich terug in de feedback die je achterlaat op mijn profiel, iets wat je gelukkig al hebt aangepast maar helaas nog niet naar wens. Op Tweakers kan via een procedure de feedback netjes worden aangepast, graag hoop ik dat je samen met mij de moeite (ongeveer 15 a 20 minuten) neemt om mijn feedback aan te passen. Ik wil jou dus vragen om in deze kwestie het voortouw te nemen (openen van topic, en hier mijn van op de hoogte te stellen).
Met bovenstaande actie kan je mijn dag weer goed maken, en zoals ik al had aangegeven is het bedrag van 6,30 netjes overgemaakt (geef mij nog even een bevestiging als het bedrag op je rekening staat).
Verder wens ik hou een prettig weekend, en ik hoop oprecht dat we deze kwestie snel achter ons kunnen laten.
Met vriendelijke groet,
Tommy de Haas
Het gaat om de volgende link
Alvast bedankt,
Tommy de Haas
(Zoals dit topic doet vermoeden heb ik tot op de dag van vandaag niets gehoord. Vandaar dat ik zelf maar een topic heb geopend. Scoes is inmiddels op de hoogte van dit topic)