Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Hallo allemaal,

ik ben van plan een android tablet aan te schaffen, ik heb ook al aardig wat rondgekeken en heb al wel wat informatie opgedaan, maar toch wil ik nog wat hulp van de ervaren tweakers.

ik ben van plan de tablet vooral binnenshuis te gaan gebruiken, gewicht maakt dus niks uit en ik wil graag een 10" of groter scherm. ik wil natuurlijk ook wel een zo snel mogelijke tablet, aangezien ik merk dat mijn Sony Xperia S al een beetje begint te verouderen en niet meer alle apps snel kan spelen. in de tablet hoeft geen 3G te zitten en de batterij duur is ook niet heel belangrijk.
ik kijk onder andere veel YouTube en wil dus graag en dat wil ik in HD(720p is genoeg) kunnen kijken zonder dat het al te lang moet laden(heb wat problemen met mijn telefoon en wifi). ook zag ik dat scherm types wel degelijk uit maken, dus het liefst wil ik ips of lsp. foto's maken doe ik niet dus camera's vind ik totaal niet belangrijk.
ik wil ook wat grafisch betere games gaan spelen, hoewel het geen probleem is als dit niet allemaal kan. daarentegen wil ik wel dat de Companion Apps van onder andere Batllefield, Call of Duty en Watch Dogs goed te gebruiken zullen zijn.
en nu het belangrijkste, de prijs, 180 is eigenlijk de max, maar ik nog wel een paar tientjes hoger gaan als dat een betere keus is.

groet,
Stijn

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden? Mij lijkt de nieuwe Xiaomi Mipad wel interessant, maar het is maar de vraag of en wanneer wij die kunnen importeren.

• sjettepetJR.
nee, vind ik niet interresant, het scherm moet zoiezo groter dan 9" zijn, ik zat wel te kijken naar een aantal Archos tablets, erg goede prijs kwaliteit verhouding. en dan in het speciefiek de Archos 101 XS2, er is maar 1 winkel die deze tablet aanbied en aar kost de tablet maar €140. op amazon kost deze tablet rond de €250.
als deze prijs klopt dan ga ik deze denk ik kopen, zie hem net pas.

als deze prijs fout blijkt te zijn dan is de Archos 101 Neon ook nog wel een leuke tablet.

verder zag ik ook dat de 10" tablets toch wel een stuk duurder zijn dan de 7", het is een groter verschil dan ik had verwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door sjettepetJR. op 20-05-2014 07:46 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

13art

Moderator Mobile
--> MAA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Zoiets als de Pipo m9 pro?

[ Voor 8% gewijzigd door digital_ownage op 20-05-2014 11:55 ]

• sjettepetJR.
MAA?

Ja, zoiets is de XS2 ook, maar ik denk dat de prijs die ik zag toch wel echt spotgoedkoop is voor de performance die die levert.
de pipo m9 pro heeft inderdaad een aardig gelijke prijs met de XS2

[ Voor 19% gewijzigd door sjettepetJR. op 20-05-2014 16:15 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mobile aankoopadvies forum!
Hij heeft je topic verplaatst

Johann Sebastian Bach

• sjettepetJR.
oh ok... dat betkent het dus, bedankt

krissie, ik vind het er goed uit zien, vooral retina is fijn aangezien ik gehoord heb dat de XS2 een beetje een blauw scherm heeft, hoewel ik de verhoudingen van het scherm niet bepaald goed vind(4:3 denk ik?), verder is het jammer dat er dual core in zit en maar 1GB ram, dus ik denk niet dat ik zo performance wil verliezen voor een goed scherm.

edit: ik had de specs bekeken op de Cube site, en die verschillen heel erg van de gene vermeld op jou link, als het die specs zouden zijn is dit natuurlijk een goede keuze!

edit edit(wat?): ik zie dat ik de verkeerde aan het bekijken was, dus dit zou ook wel ene goede optie zijn, maar ik weet niet of deze tablet wel van goede kwaliteit is, dat weet je nooit zeker met "exotische" tablets.

[ Voor 34% gewijzigd door sjettepetJR. op 20-05-2014 16:44 ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
sjettepetJR. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:36:
oh ok... dat betkent het dus, bedankt

krissie, ik vind het er goed uit zien, vooral retina is fijn aangezien ik gehoord heb dat de XS2 een beetje een blauw scherm heeft, hoewel ik de verhoudingen van het scherm niet bepaald goed vind(4:3 denk ik?), verder is het jammer dat er dual core in zit en maar 1GB ram, dus ik denk niet dat ik zo performance wil verliezen voor een goed scherm.

edit: ik had de specs bekeken op de Cube site, en die verschillen heel erg van de gene vermeld op jou link, als het die specs zouden zijn is dit natuurlijk een goede keuze!
je hebt de cube u9gt met dual core, en de u9gt5 met de specs in die link, dus het is een quad core 1.8ghz met 2gb ram

• sjettepetJR.
ja ik zie het nu :D

• sjettepetJR.
stond trouwens nergens op tweakers vermeld

• sjettepetJR.
http://www.acesdirect.nl/...40&product_code=14871730&
een beetje vaag, de titel vermeld iets anders maar de specs en de foto's kloppen wel, maar de prijs is weer erg laag
Graag de volgende keer de 'wijzigen knop' gebruiken ipv 3 post achter elkaar te posten.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 21-05-2014 00:23 ]

• digital_ownage
Beetje jammer van de matige CPU en het scherm met zo'n hoge res van die CUBE... Dat gaat niet erg goed samenwerken...

• krissie100
  • Nu online
Matige cpu??????? Wtf, das gewoon de gebruikelijke quad core met 1.8ghz en retina scherm?

• digital_ownage
Cortex a9 is niet zo sterk.... Het aantal GHz zegt niet alles he.

• krissie100
  • Nu online
....
Dus dan vallen eigenlijk alle exotische tablets af?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ghz zegt vrij weinig, het gaat vooral om de architectuur waarop de chip gebaseerd is. Cortex A9 kernen zijn al vrij oud.

Een goed alternatief is natuurlijk een tweedehands tablet, die zijn er namelijk genoeg te vinden voor het geld dat jij wil uitgeven.

• digital_ownage
krissie100 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:58:
....
Dus dan vallen eigenlijk alle exotische tablets af?
Nee natuurlijk niet! Er zijn genoeg exotische tablets met een minder hoge resolutie en een gelijke SOC of een betere SOC!

• krissie100
  • Nu online
digital_ownage schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:29:
[...]

Nee natuurlijk niet! Er zijn genoeg exotische tablets met een minder hoge resolutie en een gelijke SOC of een betere SOC!
Meeste Chinese tablets hebben 3188 en dus a9 oude architectuur , alleen sommigen een lagere resolutie

• sjettepetJR.
ja ik heb ook gehoord dat de snapdragon CPU's de beste op de markt zijn, klopt dit?

ik heb ook al naar een 2e hands tablet gekeken, maar zie toch een probleem. de prijs kwaliteit verhouding word heel snel beter op het gebied van tablets. dus ijvoorbeeld als je 1 jaar geleden voor €300 een tablet kocht, is die nu ongeveer even snel als een van €200, maar veel verkopers verwachten dat ze bijvoorbeeld nog steeds €200 euro kunnen vragen. dus daarom is het moeilijk om een goed geprijsde 2e hands tablet te vinden.

• krissie100
  • Nu online
wel wat boven het budget, maar hij ziet er goed uit? http://www.banggood.com/G...d-42-Tablet-p-928022.html

• sjettepetJR.
ziet er erg goed uit, alleen toen ik nog wat meer rond ging kijken zag ik dat ik nergens anders goede informatie kon vinden.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Die tablet ziet er erg goed uit. Een Tegra 4 is een prima soc, de tablet heeft een hoge schermresolutie en draait ook al de nieuwste Android versie. Wel is natuurlijk de vraag hoelang de fabrikant software-updates uit gaat blijven brengen. Er is wel erg weinig informatie over deze tablet te vinden, dus de vraag is of de bouwkwaliteit en schermkwaliteit bijvoorbeeld goed zijn.

• digital_ownage
Ik verwacht niet dat die updates krijgt naar een nieuwere android versie...

• sjettepetJR.
ja zag die link ook al, maar toch jammer dat ie alleen op bang good te koop is, mijn vader heeft me verwezen naar Deal Extreme, daar verkopen ze heel veel Aziatische tablets en veel handige reviews, dus had hem graag ook daar gezien, maar nog steedws bedankt voor de goede tips.

• krissie100
  • Nu online
sjettepetJR. schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:44:
ja zag die link ook al, maar toch jammer dat ie alleen op bang good te koop is, mijn vader heeft me verwezen naar Deal Extreme, daar verkopen ze heel veel Aziatische tablets en veel handige reviews, dus had hem graag ook daar gezien, maar nog steedws bedankt voor de goede tips.
Banggood is een hele goede site, vind het zelf beter dan dealextreme, qua service en verzending, dus ik kan banggood zeker aanraden

• sjettepetJR.
oh ok, dan zal ik daar ook nog even kijken
dankjewel

Edit: wat is dit? ik snap er niks van, de CPU staat niet op de Mediatek site vermeld en de Mali-540MP bestaat geloof ik helemaal niet. kan iemand mij helpen? http://www.dx.com/p/10-1-...tooth-318448#.U32Uzfl_vm4

en deze, als iemand even kan kijken en misschien ervaring heeft met vido?
http://www.dx.com/p/vido-...ilver-254761#.U37eEvl_vm5

IK HEB EEN TABLET GEVONDEN EN BESTELD, DUS DIT TOPIC IS HIERBIJ GESLOTEN, DANKJEWEL VOOR AL JULLIE HULP.

[ Voor 124% gewijzigd door sjettepetJR. op 24-05-2014 12:42 . Reden: AFGESLOTEN TOPIC! ]

Pagina: 1