Ik wil voor mezelf een volledig functionele afmeld formulier aanmaken enkel met de bedoeling om te blijven bijleren.
Deze keer had ik heel graag een form verwerkt door de $_POST in een foreach loop te steken en adh daarvan de values toe te voegen aan mijn MYSQL database. Hieronder vind je ongeveer de opgemaakte code terug maar ik blijk er maar niet in te slagen om adh daarvan het systeem werkende te krijgen.
Extra wil ik ook dat alle niet ingevulde velden of velden die reeds ingevuld zijn van deze id (in de database) overgeslagen worden zodat ze niet terug kunnen overschreven worden. Het is wel de bedoeling dat ik nu bijvoorbeeld 3 velden invul en morgen 3 andere en dat deze natuurlijk netjes bijgevoegd worden in de database tabel.
Is er iemand die enig idee heeft wat ik verkeert aan het doen ben en waarom dit dan ook niet blijkt te werken. Ik krijg geen foutmelding alles ziet ernaar uit alsof die succesvol behandeld wordt maar toch komen de gedane "UPDATES" niet in de tabel terecht.
Bedankt voor de hulp!
Deze keer had ik heel graag een form verwerkt door de $_POST in een foreach loop te steken en adh daarvan de values toe te voegen aan mijn MYSQL database. Hieronder vind je ongeveer de opgemaakte code terug maar ik blijk er maar niet in te slagen om adh daarvan het systeem werkende te krijgen.
Extra wil ik ook dat alle niet ingevulde velden of velden die reeds ingevuld zijn van deze id (in de database) overgeslagen worden zodat ze niet terug kunnen overschreven worden. Het is wel de bedoeling dat ik nu bijvoorbeeld 3 velden invul en morgen 3 andere en dat deze natuurlijk netjes bijgevoegd worden in de database tabel.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| $getadmrmaid = $_GET['id']; $admrmadetstmt = $dbh->prepare("SELECT * FROM rma_detail LEFT JOIN rma ON rma_detail.rd_rma_id=rma.r_id LEFT JOIN klanten ON rma.r_klantid=klanten.k_id LEFT JOIN contactpersonen ON rma.r_contactid=contactpersonen.c_id WHERE rd_rma_nr = ?"); $admrmadetstmt->bindParam(1,$getadmrmaid); $admrmadetstmt->execute(); $admrmadetrow = $admrmadetstmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC); if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ foreach ($_POST as $key => $value){ if (!empty($_POST[$key]) && $admrmadetrow[$key] !== $value){ $uprmadetstmt = $dbh->prepare("UPDATE rma_detail SET $key = ? WHERE rd_id = $getadmrmaid"); $uprmadetstmt->bindParam(1, $value); $uprmadetstmt->execute(); } } } |
Is er iemand die enig idee heeft wat ik verkeert aan het doen ben en waarom dit dan ook niet blijkt te werken. Ik krijg geen foutmelding alles ziet ernaar uit alsof die succesvol behandeld wordt maar toch komen de gedane "UPDATES" niet in de tabel terecht.
Bedankt voor de hulp!