Toon posts:

[Win8] Drivers installeren niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb van mijn Asus Notebook de harde schijf vervangen voor de Samsung EVO840 SSD, dit was noodzakelijk aangezien mijn harde schijf kuren begon te krijgen. Nu zit er bij deze prachtige SSD de software Data Migration, maar omdat mijn harde schijf problemen heeft kon hij mijn oude schijf niet clonen, wat in mijn ogen de makelijkste optie leek. Omdat het hier om een OEM versie van Windows 8 ging en ik dus geen Windows installatie cd kon gebruiken heb ik besloten Windows 8 van een andere laptop te clonen op mijn SSD, tot zo ver lukte dit prima alleen krijg ik nu natuurlijk bij mijn PC informatie een ander laptop merk te staan omdatie gecloont is 8)7. Drivers installeren via de CD of via de Asus website is nu niet mogelijk want dan krijg ik de melding dat deze drivers alleen voor Asus Notebooks zijn..

Nu mijn vraag, hoe krijg ik dit anders ingesteld dat bij de pc informatie gewoon de gegevens van mijn laptop staan vermeld ipv de gegevens van de gecloonde laptop, of in ieder geval dat ik gewoon mijn eigen drivers kan installeren.

BIj voorbaat dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom doe je geen schone installatie? Neem een Windows 8 dvd, maak daar een opstartbaar USB-stickje van. Maak dan op die USB stick een tekstbestand genaamd ei.cfg aan in de map schijfletter\sources met deze inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]

[Channel]
OEM
[VL]
0

Als het goed is, het is bij een aantal mensen iig gelukt, krijg je dan een werkende en schone OEM installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 19-05-2014 15:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:52:
Waarom doe je geen schone installatie? Neem een Windows 8 dvd, maak daar een opstartbaar USB-stickje van. Maak dan op die USB stick een tekstbestand genaamd ei.cfg aan in de map schijfletter\sources met deze inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]

[Channel]
OEM
[VL]
0

Als het goed is, het is bij een aantal mensen iig gelukt, krijg je dan een werkende en schone OEM installatie.
En dan behoud ik ook mijn OEM activatiecode? Want bij Windows 8 zit die in de BIOS heb ik begrepen? Ik ga nu een CD'tje maken met win 8 + dat tekstbestand. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat de nadruk ligt op (het gedrag van) Windows verplaats ik je topic: CSA ==> WOS

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:06:
[...]

En dan behoud ik ook mijn OEM activatiecode? Want bij Windows 8 zit die in de BIOS heb ik begrepen? Ik ga nu een CD'tje maken met win 8 + dat tekstbestand. Thanks
Als die in de BIOS zit (bij W8 meestal het geval), dan zou dat meteen moeten werken. Alleen weet ik niet hoe het gaat als je meteen W8.1 installeerd ipv W8 zonder de update.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 19-05-2014 17:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een clean install gedaan, maar heeft nu niet automatisch mijn OEM activeringscode overgenomen.. Windows is nu geldig voor een maand. Hoe nu verder?

Bij de geclonede versie pakte hij wel automatisch mijn OEM code op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als de oude schijf nog enigszins werkt en er nog van op te starten is, dan kan met een tooltje de W8 key uit het bios gelezen worden. Die kan vervolgens gebruikt worden om de nieuwe installatie te activeren. Mogelijk moet dat telefonisch via een geautomatiseerd activatie systeem maar normaal gesproken mag dat geen problemen geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:57:
Heb nu een clean install gedaan, maar heeft nu niet automatisch mijn OEM activeringscode overgenomen.. Windows is nu geldig voor een maand. Hoe nu verder?

Bij de geclonede versie pakte hij wel automatisch mijn OEM code op.
Als ie de code niet had gezien, dan had ie er (normaal gesproken) tijdens het installeren om gevraagd. Misschien moet je 'm alleen even laten valideren/activeren. Staat er niet ergens een melding dat Windows nog geactiveerd moet worden?

edit: En anders de code uit de BIOS halen, zie http://www.nextofwindows....oem-product-key-from-bios? (Scroll naar "But if not") , daarna code invoeren zoals op http://www.petri.co.il/ho...duct-key-in-windows-8.htm aangegeven wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 19-05-2014 18:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:04:
[...]

Als ie de code niet had gezien, dan had ie er (normaal gesproken) tijdens het installeren om gevraagd. Misschien moet je 'm alleen even laten valideren/activeren. Staat er niet ergens een melding dat Windows nog geactiveerd moet worden?

edit: En anders de code uit de BIOS halen, zie http://www.nextofwindows....oem-product-key-from-bios? (Scroll naar "But if not") , daarna code invoeren zoals op http://www.petri.co.il/ho...duct-key-in-windows-8.htm aangegeven wordt.
Topper! Sorry voor de late reactie, deze methode werkt perfect. Had van te voren de OEM activatiecode genoteerd van de oude harde schijf maar met uitlezen van R&W utility blijkt er een hele andere activatiecode uit te komen. Vervolgens met de GUI methode deze code kunnen activeren en is nu weer volledig geactiveerd! Bedankt voor de service _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Graag gedaan :)

Oscar Wilde

Pagina: 1