Probleem met computer opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Ik weet niet precies waar dit onderwerp ondervalt, maar ik heb em maar hier geplaatst. Ik heb namelijk een probleem met het opstarten van mijn computer (p233, geen windows gewoon DOS) :( Hij blijft dan haken op dat systeemoverzichtje en zegt dan DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND REBOOT ofzoiets. Na 20 rebooten (zonder systemdisk) doet ie het eindelijk. Kan iemand mij helpen met dit probleem. :?

Aye aye captain

• Jonez
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Zit er niet stiekem iets in je floppy drive waardoor hij denkt dat ie moet booten van flop :?
Haal je fdd eens los of verander je boot volgorde in je bios.

suc6

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:34

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Brakke hdd misschien??

Anders ff met een dos bootflop het volgende doen:
opstarten van flop
sys c:
flop eruit en booten

Dit zou kunnen werken

I play my enemies like a game of chess...

• Weng

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Ik heb in de bios al lopen klooien met de boot volgorde, maar dat werkte niet. ik ga straks wel ff proberen die fdd los te halen of iets met die sys c: :?

Aye aye captain

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Kijk eens of je de harddisk pre-delay in het BIOS kunt verlengen. Sommige oudere harddisks hebben even tijd nodig om op gang te komen: als je pc op de hd naar de bootsector gaat zoeken maar de hd nog niet opgestart is, kan hij dus niets vinden en krijg je die boot failure.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Weng

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Hmmmmm... Dat zou ook wel kunnen. Ik zal het proberen. Thnx voor de reply's BTW! :)

Aye aye captain

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Het kan ook zijn dat er een virus in je bootsector zit geeft ook zulke problemen soms na meerdere keren starten wil het dan vaak wel.
Eventueel even het commando fdisk /mbr even uitvoeren om een nieuwe bootsector te schrijven, alleen niet gebruiken als je een diskoverlay gebruikt.
:)

• Weng

Weng

Are y'all ready kids

Topicstarter
Ik heb nog ff gekeken naar de computer en het ligt idd aan HD die niet wil gaan draaien. Hij kan hem in het begin niet eens autodetecten. Pas na 20 keer aan/uit komt ie op gang. Dus dat wordt maar en nieuwe HD kopen :(

Aye aye captain

Pagina: 1