[Tweak] lijnproblemen, snelheid, modem en wat nu???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
Ik heb al jaren, ik denk sinds 2005 of eerder, Tweak (voorheen TweakDSL). De afgelopen jaren heb ik een 10 for 2 abonnement, waarbij je in 4 termijnen direct voor 2 jaar betaalt. Mijn huidige abonnement loopt vanaf begin 2013, daarvoor had ik een zelfde abonnement.

Nu heb ik als ik me niet vergis rond eind 2012 VOIP aan laten vullen op mijn lopende abo. Daarbij is mijn modem omgewisseld en rond die tijd is ook mijn ADSL omgezet naar VDSL. Sindsdien heb ik een 25/3 lijn gehad naar mijn weten en tot vorige maand was mijn download altijd zo'n 3Mb/s en mijn upload zo rond de 350Kb/s.
Mijn Zyvel 2812 modem zit met een 60cm lange kabel recht op het ISRA-punt

All heel lang problemen met mijn modem:
- als een device aangezet wordt valt mijn internetverbinding even stil
- elke twee weken (ongeveer) moet ik het modem resetten omdat de portforwards niet meer werken

Sinds een aantal weken is mijn download nog 1,9Mb/s en mijn upload 90Kb/s. Het modem geeft 19000kbps en 1020kbps up aan als ingetrainde snelheid.

Daarnaast krijg ik geen enkele portforward meer aan de praat en kan nu al weken niet meer extern bij mijn bestanden.

Drie weken geleden heb ik contact gehad met Tweak en was de conclusie dat mijn modem iig. vervangen zou worden. Een dag later heb ik nog een keer contact gehad.

Een week later had ik niets gehoord. Ik neem contact op met Tweak en de helpdeskmedewerker kan NIETS vinden van de twee contactmomenten en ook niets over een nieuw modem.
De medewerker wil nu eerst de lijn laten controleren en vraagt ook naar de lijn tussen het modem en ISRA-punt. Ik geef aan dat deze erg korte kabel 2 jaar geleden nog door KPN is gemaakt en dat het me sterk lijkt dat hier al problemen mee zijn.
Ik geef aan dat ik naast een langzame verbinding ook modemproblemen heb (al weken geen portforwards meer) maar de medewerker wil geen nieuw modem sturen.

Anyway, vandaag nog niets vernomen, dus ik bel met Tweak. Helpdeskmedewerker zegt dat de interne bekabeling niet goed zou zijn en adviseert een nieuwe telefoonkabel. Deze heb ik niet liggen, maar na het gesprek bedenk ik me dat ik de kabel nog wel kan halveren en doormeten. Kabel dus nu zo'n 35cm en beide aders geven 0,01Ohm weerstand. Geen kabelbreuk o.i.d. dus, een nieuwe kabel maakt niets uit.

Daarnaast heeft de medewerker een order voor een nieuw modem ingegegeven.

Ik sluit het modem weer aan: snelheid identiek: 1,9Mb/s down, 0,7Kb/s up

Ik bel weer naar Tweak en krijg dezelfde medewerker aan de lijn. Na wat geklets geef ik nog eens aan dat mijn verbinding altijd zo'n 25/3Mbit snelheid gaf en nu zegt de medewerker: dat kan niet, u heeft een 1mbit uploadsnelheid. Ik geef aan dat ik inmiddels al 2 jaar 3Mbit upload heb en nu geeft de mw. aan dat dat dan toevallig is en dat alle abonnementen (50, 25 en 10) 1Mbit upload hebben

Nergens op de website wordt hier vermelding van gemaakt (1Mbit upload), nooit heb ik bericht gekregen dat mijn snelheid teruggezet zou worden.

Nu geef ik aan dat als dit het geval is ik mijn abonnement opzeg, en dat maakt weinig indruk op de medewerker.

Is dit hoe Tweak tegenwoordig met vaste klanten omgaat?

Overigens is de downloadsnelheid nog niet zo'n probleem, maar 70-80Kb/s up is gewoon niet meer van deze tijd en voor mij onbruikbaar.

NB. terugkijkend in mijn mail zie ik dat ik begin vorig jaar ook gelijksoortige snelheidsproblemen had. Toen zou er een "DLM" gereset zijn en enige tijd later had ik weer de juiste snelheid (weet niet meer wanner precies)

Toen mijn vorige abo eind 2012/begin 2013 begon af te lopen kreeg ik een brief van Tweak waarin stond dat als ik NIETS zou doen mijn abo omgezet zou worden in een normaal abo van 30euro per maand. Ik vond dat prima, ik wilde wel eens "transfervrij" zijn.
Wat schetst mijn verbazing: Tweak zet zonder mijn goedkeuring weer een 10 for 2 abo in en incasseert de eerste termijn. Ik geef aan dat ik het hier niet meer eens ben maar laat het maar even zo, ondanks dat ik rond dezlfde tijd ook al snelheidsproblemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Die 0.7mbit upload doet verdacht veel aan ADSL denken in plaats van VDSL. Kun je eventueel nog bij de lijngegevens in het modem komen, en deze hier plaatsen?

Ik heb ook internet van hen(andere naam, zelfd bedrijf). Nu heb ik laatste tijd dat verbinding vooral s avonds verbreekt en in snelheid terugloopt. Meerdere keren erover gebeld, laatste keer wilden ze een monteur sturen. Ik vond het prima, totdat ik van de voorwaarden. Citaat: "Indien de door ons aangevraagde monteur niks kan vinden, zal de rekening naar u gestuurd worden. Dit zal totaal rond de
250,00(!!!!!!) zijn." Hoe hij aan 250,00 kwam, ik weet het niet. Ook willen ze absoluut niet mijn snelheid verhogen, aangezien KPN een max aangeeft van 8Mbit. 'T is dat ze voor mij zo goedkoop zijn en dat je bij andere providers de Experiabox aangesmeerd krijg, anders was ik al weg...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: cc:5d:4e:17:c3:f0
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130819
WAN 1 Information: (ADSL)
- Mode: EoA
- IP Address: XXXXXX
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- Gateway: XXXXXX
- DNS Servers: 83.197.196.182,83.197.196.183
WAN 2 Information: (IPTV_ADSL)
- Mode: Bridge
- IP Address:
- IP Subnet Mask:
- Gateway:
- DNS Servers:
Daar lijkt het inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
Vraag eens of je wijkkast geupgraded is naar vvdsl (vectored dsl)

Als je modem geen vvdsl ondersteunt en kpn de kast omgezet heeft (daar zijn ze nu actief mee bezig) blijf je op een vdsl profiel zitten met max 20mbit. Hoger is dan een vvdsl compatible modem nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Inmiddels heb ik een vervanging voor de Zyxel 2812: een Zyxel 8324. Na een boze mail kreeg ik het bericht van Tweak dat er inderdaad
Wegens migratie is uw huidige 2812 niet volledig compatibel op dit type netwerk, daarom ontvangt u binnen 1-2 werkdagen een 8324 welke de problemen moet oplossen.
Nu heb ik het modem aangesloten, maar de snelheid is exact hetzelfde (18700/1028, tot op enkele bits identiek). Tweak heeft zojuist aangegeven dat ik inderdaad een ADSL-verbinding heb, geen VDSL. Daarnaast zou het modem moeten intrainen (tot wel 10 dagen) maar kan ik op basis van hun info niet een hogere upload dan 1Mbit krijgen.

Helpdeskmedewerker heeft een ticket aangemaakt om dit uit te zoeken omdat hij in de historie inderdaad kon zien dat er over hogere snelheden gesproken werd begin vorig jaar.

Verder valt het mij op dat in de modem-status inderdaad niets over VDSL te vinden is, alleen ADSL (voor zover dat onderscheid gemaakt zou moeten worden). Dit zou bij/door KPN uitgezocht moeten worden.

Als ik kijk bij "traffic status" in het modem
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Connected Interface Packets Sent    Packets Received
Data       Error    Drop    Data    Error   Drop
ADSL       7,066    0   0   7,119   0   0
IPTV_ADSL   395 0   0   0   0   0

Disabled  Interface Packets Sent    Packets Received
Data      Error Drop    Data    Error   Drop
VDSL      0 0   0   0   0   0
IPTVVDSL    0   0   0   0   0   0
ETHWAN  0   0   0   0   0   0
IPTV_Ethernet   0   0   0   0   0   0
pppo3G  0   0   0   0   0   0

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Host Name:  Router
Model Number:   VMG8324-B10A
Firmware Version:   1.00(AAKL.3)b3
WAN Information  
  - WAN Type:   ATM
  - WAN Name:   ADSL/atm0.0
  - MAC Address:    EC:43:XX:XX
  - IPv4 Address:   XXX.X.X.XXX   
  - IPv4 Subnet Mask:   255.255.255.0
  - IPv4 Uptime:    0 day: 0 hour: 30 minutes
  - Primary DNS server: 82.197.XXX
  - Secondary DNS server:   82.197.XXX
  - Encapsulation:  IPoE

- WAN Type:   ATM
  - WAN Name:   IPTV_ADSL/atm1.1
  - Encapsulation:  Bridge

LAN Information  
  - IPv4 Address:   192.168.1.2
  - IPv4 Subnet Mask:   255.255.255.0
  - DHCP:   Server
  - MAC Address:    EC:43:F6:85:XX
Security     
  - Firewall :  Medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
stefijn schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:57:
Inmiddels heb ik een vervanging voor de Zyxel 2812: een Zyxel 8324. Na een boze mail kreeg ik het bericht van Tweak dat er inderdaad

[...]

Nu heb ik het modem aangesloten, maar de snelheid is exact hetzelfde (18700/1028, tot op enkele bits identiek). Tweak heeft zojuist aangegeven dat ik inderdaad een ADSL-verbinding heb, geen VDSL. Daarnaast zou het modem moeten intrainen (tot wel 10 dagen) maar kan ik op basis van hun info niet een hogere upload dan 1Mbit krijgen.

Helpdeskmedewerker heeft een ticket aangemaakt om dit uit te zoeken omdat hij in de historie inderdaad kon zien dat er over hogere snelheden gesproken werd begin vorig jaar.
Die 8324 is inderdaad een modem wat WEL vectoring-dsl ondersteunt. Dat, in combinatie met de bevestiging van de migratie, bevestigd mijn vermoeden dat het daar mis is gegaan. (Vandaar dus de vraag over die migratie)

Is die migratie aangekondigd of is dat pas bevestigd na 'het zeuren van jouw'?

In jouw geval zou het kunnen zijn dat er een fout gemaakt is en je op een ADSL profiel beland bent. Die Zyxel kan namelijk zowel ADSL2+ als VDSL aan.

Als er daadwerkelijke VVDSL op jouw adres is (wat ik dus wel gok gezien de migratie) is het omzetten van ADSL naar VDSL voldoende.

Maar goed, kun je ergens de exacte linetype specs zien in je modem? Volgens mij zie je dan wel of ie nu op ADSL of VDSL aan de DSLAM hangt.

PM eens je PC/huisnr?

edit: als ik even pc/huisnr van je site haal dan is dat idd een lokatie waar VVDSL actief is. Uit mn hoofd is de eerste batch VVDSL lijnen medio maart geactiveerd dus dat matched aardig met het moment dat jij het opmerkte.

overigens valt het me wel op hoe slecht providers omgaan met de migratie naar VVDSL. Veel klanten hebben niet-compatible modems en KPN heeft duidelijk aangegeven dat die na omzetting max 20Mbit VDSL krijgen. En daarnaast moet een helpdesk linkjes kunnen leggen met klachten en geplande migraties. Daar kunnen prima dingen fout in gaan...

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 26-05-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, pas na een uitvoerige klacht kwam mw. nr 6 met de migratie op de proppen. Daarvoor had ik al een paar weken diverse keren contact gehad. Reactie kwam wel snel en er werd direct een ander modem verstuurd.

Bedankt voor het nakijken :) zal de info naar Tweak doorzetten

Portforwarding lijkt iig weer te werken, dat is al iets (al 5 weken geen port aan praat gekregen).

Overigens haal ik maar zo'n 15Mbit op diverse snelheidstests

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 26-05-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Andere vraag nog: toen Tweak vroeg of ik de kabel van modem naar ISRA punt wilde vervangen heb ik dit niet gedaan omdat ik geen kabel had liggen. Ik heb de kabel losgehaald en doorgemeten en deze was prima.
Helaas was ik vergeten om te noteren hoe de kabel aangesloten was.

Hij zit er nu zo op
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/35irh4i.jpg

Het rare is dat met mijn oude modem het niet uitmaakt hoe ik de kabel aansluit (rood links, blauw rechts of andersom): ik haal dezelfde snelheid. Met "uitproberen" kom ik er dus niet achter.

Weet iemand wat de correcte aansluiting is? Ik krijg het niet gegoogled.

Hij zit op de juiste aansluitingen, alleen weet ik dus niet welke kleur links of rechts moet.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 27-05-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Rood/Blauw maakt niet uit. In jouw geval lijkt alles erop te duiden dat je op een ADSL2+ lijntje zit.

Mogelijk bewust, mogelijk als gevolg van een foutje bij de migratie naar Vectoring-VDSL.

DM stuur je trouwens via het icoontje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Forum FAQ #FS_read-reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ze zitten wel vaker met centrales te klooien, been there, done that, got after a couple of years a stable 12 Mbit back: MegaTronics in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 300 Mk. II"

Gisteren het bericht gelezen dat er binnenkort glasvezel beschikbaar komt, dus dan eindelijk van ADSL af.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zie geen enkel icoontje bij de berichten zoals beschreven onder : "Een overzicht van de verschillende opties bij de berichten:" in de link die je geeft

Alleen rechts boven elk bericht: Bekijk * Bookmark * Quote

Maar, werk jij bij KPN dat jij die info kunt natrekken?

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 27-05-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Inmiddels 2 weken verder. Vorige week maandag nog eens contact gehad en het zou afgelopen week aangepakt worden.

Vanmorgen kwam ik er (toen ik op kantoor zat) achter dat mijn internetverbinding niet werkte. Eenmaal thuis kijk in in mijn modem en zie daar
Host Name: Router
Model Number: VMG8324-B10A
Firmware Version: 1.00(AAKL.3)b3
WAN Information
- WAN Type: PTM
- WAN Name: VDSL/ptm0.1
- MAC Address: EC:43:F6:85:D4:F6
- IPv4 Address: 0.0.0.0
- IPv4 Subnet Mask: 0.0.0.0
- Primary DNS server: 0.0.0.0
- Secondary DNS server: 0.0.0.0
- Encapsulation: IPoE

- WAN Type: PTM
- WAN Name: IPTV_VDSL/ptm0.2
- Encapsulation: Bridge
En het modem geeft nu 22000/2050 als snelheid aan (was 18000/1024). Dat is al iets, want voorheen stond hier ADSL..

Ik krijg echter geen IP. Klaarblijkelijk is er aan mijn lijn gesleuteld :? . Modem gereset, helpt niet. Dus Tweak weer eens gebeld. Tot mijn verbazing kan de medewerker zien dat er een opdracht is gedaan voor het aanpassen van mijn lijn van ADSL naar VDSL, maar de order is weg en niet meer in te zien. En kan de mw. van Tweak niets achterhalen over wat er gebeurd is afgelopen dag/nacht, wie waar mee bezig is (óf er uberhaupt nog iemand mee bezig) is, of hoe lang het gaat duren.

Daarnaast was er een storing met een DSP (?) waardoor de IP-adressen op waren. Die storing zou over moeten zijn maar meneer weet niet hoe ik dan wel een IP moet krijgen.

Nu dus al 2 maanden bezig en het resultaat is nu: wel VDSL en geen verbinding, en geen enkele informatie over de status.

Wat is dat voor raar bedrijf tegenwoordig? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:30:

Wat is dat voor raar bedrijf tegenwoordig? |:(
Niet alleen tegenwoordig.
Mijn ervaring, zit sinds ca 2006 bij Tweak, als het werkt fantastisch maar als er iets met de lijn of hun/KPN's/of weet ik van wiens hardware gebeurd en het internet werkt niet of slecht dan wordt er geen thuis gegeven bij de helpdesk |:(
Tegenwoordig beginnen ze standaard om jouw spullen de schuld te geven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:19:
[...]
Tegenwoordig beginnen ze standaard om jouw spullen de schuld te geven. :(
Dat hebben ze bij mij ook gedaan, echter trok ik aan het langste eind en heb ik sinds december vorig jaar weer een 12 Mbit lijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, ik heb gedurende de afgelopen weken/maanden diverse keren moeten weerleggen dat het aan de 50cm telefoonkabel die recht op het ISRA-punt zat lag.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 10-06-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, het is ze gelukt hoor! Geen enkele terugkoppeling, maar dinsdagnacht kreeg ik een IP, woensdag in de loop van de dag ook daadwerkelijk internet. En nu, 27000/3000kbps geeft het modem aan. Wat een geboorte, niet normaal, bijna twee maanden mee bezig geweest.

En nu nog even restitutie regelen. Niet alleen voor de belabberde 30% verbinding die ik nog over had. ik heb twee maanden geen VOIP kunnen gebruiken.

En als ik dat binnen heb zoek ik iets anders, ben wel klaar met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiomata
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-01-2023
Ben ik blij dat ik dit topic lees! Vermoed dat hier tevens de wijkcentrale is geupgrade.
Snelheid van mn VDSL verbinding is opeens zwaar langzaam geworden, van 5,6MB/s naar 1,6MB/s download.
Ik kreeg ook het verzoek mn kabel tussen modem en IRA punt te vervangen, wat dus niets uithaalde
Even morgen Tweak hiermee lastig vallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
MIjn lijn is inmiddels weer een tijdje prima (32000/3000 volgens het modem).

Ik heb desondanks Tweak opgezegd. Niet zozeer vanwege deze problemen, maar omdat ik met een totaalpakket van Ziggo 10 euro per maand goedkoper uit ben met dezelfde "producten" (Tweak VDSL/VoIP + Ziggo TV) maar dan met een 90/9 verbinding (Ziggo totaalpakket). 3x zo snel als mijn Tweakverbinding...

En na 10 jaar Tweak wil ik wel eens wat anders. En de serviceverlening van Tweak zoals ik hierboven beschreven heb was wel een beetje de druppel.

Bijzonder slecht dat mijn probleem blijkbaar nog steeds bij andere klanten ook voorkomt...

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 29-08-2014 12:02 ]

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik zoek een stukje log (img) naar local file van de 8324 met alle settings aan gevinkt, mag ook per PM?

Sinds de omwisseling van de 2812HNU naar VMG8324-B10A (1.00AAKL.4) heb ik een berg aan problemen met wat aangesloten is op mijn LAN, de log lijkt niet op de gedetaileerde met duidelijke info van 2812 (was 24/7 stabiel) en geeft totaal geen inzicht met niets zeggend alleen meldingen en geen errors terwijl modem wel spontaan reboot of totaal blijft hangen (dat een message x keer herhaald is etc zonder enig ip adres of mac, dat met 20-30 fixed ip devices in lan (7 webservers/ 1 SQL server)) en lijkt niet op die uit de manual

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Pagina: 1