Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

De hardware van Tele2 lijkt steeds meer kuren te vertonen.
Het tv kastje is werkelijk waar het kutste kastje sinds ik nog handmatig met de vinger op de tv-kast van zender moest veranderen (opnames die falen, vastlopers, vastlopers, grijze strepen met audio, beeld zonder audio, het proces van opnames verwijderen duurt +/- 1 minuut per opname (een weekendbreak simspons verwijderen wordt zo al gauw een dagtaak)) Al met al moet ik het tvkastje een keer of 5 per week resetten.

Nu kijk ik niet heel veel tv dus met deze ongemakken kon ik nog enigzins leven, nu echter mijn Nexus 5 om de andere dag van het wifi netwerk gebanned lijkt te worden is voor mij de maat vol (na 1 gepeperde rekening wegens netflixen waar ik dacht op wifi te zitten :(). Op andere lokaties heb ik nooit wifi problemen met de n5.

Mijn vraag aan jullie, herkend iemand deze problemen bij tele2?
Mijn 2de vraag is heeft UPC ook dergelijke problemen? Heb namelijk nare verhalen gehoord over horizon, maar mijn non-tech-ouders zijn er erg tevreden mee.
Ik twijfel namelijk sterk om van de el cheapo tele2 over te stappen naar UPC 2-1 power. Dit wil ik eigelijk alleen maar doen als de hardware en stabiliteit van de verbinding verbeterd. (kost namelijk 33% to 50% meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Buiten je Tele2 problemen: Netflix kan je instellen op: 'Alleen Wi-Fi'.

beetje laat, sorry... |:(

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat zegt de klantenservice?

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 19-05-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is algemeen bekend (bij de kenners dan) dat Tele2 hardware kut is.

Het is bedroevend te zien welke shit ze naar consumenten sturen, hun modem heb ik welgeteld 1 minuut aangesloten om de gebruikersnaam+wachtwoord voor de verbinding uit te lezen. Sindsdien staat hun modem in de kelder.

Maar als je UPC neemt, heb je toch gelijk digitale TV erbij?

En die horizon box is optioneel http://www.upc.nl/pakketten/abonnementen-alles-in-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Macchill schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:37:
Buiten je Tele2 problemen: Netflix kan je instellen op: 'Alleen Wi-Fi'.

beetje laat, sorry... |:(
dank
Aint nobody got time for that ;)
De ervaring leert dat het mij minder tijd kost om over te stappen naar een betere leverancier dan om telefonisch tot een oplossing te komen. (DOA afstandbediening vervangen was hell)
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:41:
Het is algemeen bekend (bij de kenners dan) dat Tele2 hardware kut is.

Het is bedroevend te zien welke shit ze naar consumenten sturen, hun modem heb ik welgeteld 1 minuut aangesloten om de gebruikersnaam+wachtwoord voor de verbinding uit te lezen. Sindsdien staat hun modem in de kelder.

Maar als je UPC neemt, heb je toch gelijk digitale TV erbij?

En die horizon box is optioneel http://www.upc.nl/pakketten/abonnementen-alles-in-1/
Bij mijs was dat niet bekend, maar ben nu een ervarings deskundige.

En de horizon box is volgens mij mandatorie bij 2-1 power
http://www.upc.nl/pakkett...in-1/2-in-1-power-pakket/
(kan wel kiezen voor een los modem)

rest de vraag eigelijk, bied UPC betere hardware die ook anno 2014 een prettige user interface/experience heeft? (tele2 voelt aan als jaren 90 meuk met een recente styling erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Er is een heel topic over ervaringen met de Horizon, daar is van alles te vinden over de voor en nadelen van het kreng. Zelf heb ik een los modem erbij zodat de Horizon niet alle taken hoeft te vervullen. Soms ben ik best tevreden over de Horizon, soms heb ik de nijging om het pokke ding het huis uit te smijten.

Ik heb alleen ervaring met een modem/router van Tele2 en die deed op zich altijd wat ie moest doen, tv via tele2 heb ik zelf geen ervaring mee maar wel een kennis die het ding teruggestuurd heeft.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(Digitale) kabeltelevisie levert veel betere kwaliteit dan alles wat je over DSL kan krijgen. Je kunt ook kiezen uit verschillende manieren om kabeltelevisie te kijken:
- analoog, direct op je TV
- digitaal op je TV dmv CAM-module
- digitaal via set-top box (Horizon of 'ouderwetse' DTV)

Kortom, als je helemaal gek wordt van de ene optie is er altijd een alternatief. Je krijgt op TV-vlak zeker meer, dus is het ook niet onredelijk dat je er meer voor betaalt. De vraag is alleen of je het nodig hebt. Ook qua internet krijg je waarschijnlijk meer, en ook daar is de vraag of je het nodig hebt.

Ik zou in ieder geval daar goed bij stilstaan: wat wil je eigenlijk van je telecomprovider. Stabiele hardware lijkt me redelijk relevant, maar als je verder de kwaliteit (als het werkt) van Tele2 voldoende vindt zou een andere DSL-TV provider allicht goedkopere keus zijn dan kabel. Wil je naast meer stabiliteit ook hogere kwaliteit en meer internetsnelheid, dan ben je bij kabel vrijwel zeker beter uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dank.
Qua TV: HD-zenders zijn welkom en een kastje met een acceptabele GUI/perofrmance ook.
Qua I-net: Meer download is niet verkeerd, vraag me alleen af wat ping doet kabel vs dsl (heb ergens gelezen dat kabel crap is voor bijv. netflix geld dit ook voor games?)
Pagina: 1