Verschillende soorten RAM

Pagina: 1
Acties:

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
Hallo,

Ik ga binnenkort een systeem in elkaar zetten, en daarvoor wil ik twee RAM modules gebruiken die ik thuis nog had liggen. Het gaat om verschillende merken, en mogelijk verschillende snelheden. Gaat dit problemen opleveren?
Als ik niet duidelijk ben geweest, beantwoord ik graag je vragen. :)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53
Zover ik het weet draait het geheugen dan op de laagste gezamelijke snelheid, maar ik dacht dat het wel gewoon zou moeten werken.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien vermelden wat voor geheugen het is... mijn glazen bol is defect op dit moment.
(Vermoed dat het komt door soortgelijke posts als dit).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Is natuurlijk totaal niet te zeggen aan de hand van deze informatie. Vermeld even exact om welke modules het gaat en waar je deze wilt gaan toepassen. Mogelijk is het geen probleem en kan het snelste geheugen zich gewoon downclocken naar de traagste toe, maar het zou ook kunnen het t totaal niet compatible met elkaar is.

iRacing Profiel

• fluidified
Excuses!

Ik had het zelf ook al opgezocht, maar daar kreeg ik wat vage antwoorden uit, en het waren redelijk oude posts die ik vond. Toen ik deze thread schreef, was ik op school, en was ik net nieuwe onderdelen aan het uitzoeken toen ik me opeens bedacht dat de RAM misschien wel niet compatible was. Dus daarom de vraag naar zekerheid. Ik heb een foto gemaakt, en hoop dat hier wat meer duidelijkheid uit komt.

Foto: http://imgur.com/LFAJSMY

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zeker wilt weten of compatibility een probleem is, pak de QVL van je moederbord erbij. Sommige merken zijn heel kieskeurig, andere borden vreten alles als het maar groen en vierkant is.
Als je het geheugen toch al hebt liggen, probeer het gewoon en je weet het. Mocht het niet met alle DIMMen stabiel werken dan is een nieuw setje geheugen zo gehaald natuurlijk.

• kroegtijger
fluidified schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:22:
Excuses!

Ik had het zelf ook al opgezocht, maar daar kreeg ik wat vage antwoorden uit, en het waren redelijk oude posts die ik vond. Toen ik deze thread schreef, was ik op school, en was ik net nieuwe onderdelen aan het uitzoeken toen ik me opeens bedacht dat de RAM misschien wel niet compatible was. Dus daarom de vraag naar zekerheid. Ik heb een foto gemaakt, en hoop dat hier wat meer duidelijkheid uit komt.

Foto: http://imgur.com/LFAJSMY
Dat gaat niet werken. De bovenste is DDR3-1333. Daar heb je mogelijk nog wel wat aan. De middelste (en ik neem aan dat de onderste de achterkant is van de middelste) is DDR2 (zie http://tweakers.net/price.../?keyword=kvr667d2n5%2F1g) en dat gaat niet meer op de huidige generatie hardware.

iRacing Profiel

• fluidified
kroegtijger schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:13:
[...]

Dat gaat niet werken. De bovenste is DDR3-1333. Daar heb je mogelijk nog wel wat aan. De middelste (en ik neem aan dat de onderste de achterkant is van de middelste) is DDR2 (zie http://tweakers.net/price.../?keyword=kvr667d2n5%2F1g) en dat gaat niet meer op de huidige generatie hardware.
Kijk! Hier heb ik wat aan. Ik had hier nog niet naar gekeken. Om dus alsnog 4GB RAM te krijgen, hoef ik dus alleen nog maar een 1333 MHz DDR3 dimm te kopen. Hartelijk bedankt! :)

• kroegtijger
fluidified schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:30:
[...]

Kijk! Hier heb ik wat aan. Ik had hier nog niet naar gekeken. Om dus alsnog 4GB RAM te krijgen, hoef ik dus alleen nog maar een 1333 MHz DDR3 dimm te kopen. Hartelijk bedankt! :)
Je kan niet altijd zomaar alle RAM door elkaar heen gebruiken; zelfs niet als het dezelfde specs verder heeft. De kans op een instabiel systeem kan aanzienlijk daardoor toenemen.

iRacing Profiel

Pagina: 1