Ik ben momenteel bezig met het bij elkaar zoeken van materiaal om een gaming PC in elkaar te zetten voor een vriend van mij. Helaas ben ik zelf niet meer zo op de hoogte van alle spullen die te koop zijn, wat ook te zien is in mijn keus ik blijf terug vallen op oude spullen en kijk niet verder. Je kan dus zeggen dat ik momenteel aan tunnelvisie ik wil dit voorkomen.
Wat heb ik zelf al bij elkaar gezocht:
Ik bestel zelf alles bij Alternate aangezien die mij vertrouwd is en in de buurt zit met hun prijzen zit ik op 1024 euro. Alleen hebben jullie nog ideeën om het beter te maken een ander soort CPU, Moederbord of videokaart. DVD brander, Kast, Voeding lijk mij allemaal redelijk en de kast is persoonlijke smaak.
Ik heb vooral tunnelvisie met CPU, Moederbord en videokaart.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair Games, Secundair 3DMax systeem dient meer geschikt te zijn voor games dan 3Dmax het maakt niet uit als iets langer duurt als normaal.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Systeem mag maximaal 1100 euro kosten inclusief btw en verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Helaas niets hij is een starter op PC gebied.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal het lijstje wat hierboven staat aan onderdelen, aangezien hij nog niets heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeur als het systeem maar doet waarvoor het bestemd is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Monitor mag niet groter zijn dan 27" in verband met ruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Waarom die zaken als CPU, Videokaart en Moederbord het antwoord is simpel de CPU heb ik zelf in mijn systeem als mede de videokaart, Moederbord heeft mijn neefje.
Het probleem is dat ik afhankelijk ben van zaken in mijn buurt (door prive redenen kunnen we bepaalde zaken niet zoals ver reizen of verzenden) denk uiterst Alternate en Informatique we hebben Yorcom nog in de buurt en dan Rotterdam. Let wel op dat bestellen en verzenden geen optie is op halen bij één winkel is geen probleem.
Wat heb ik zelf al bij elkaar gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 156,01 | € 156,01 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-DS3P | € 61,05 | € 61,05 |
| 1 | XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition | € 158,90 | € 158,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Aerocool GT Black Edition | € 23,80 | € 23,80 |
| 1 | Samsung Syncmaster S24C750P Aluminium | € 197,04 | € 197,04 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,90 | € 12,90 |
| 1 | Aerocool Strike-X 600W | € 54,- | € 54,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 851,74 | |
Ik bestel zelf alles bij Alternate aangezien die mij vertrouwd is en in de buurt zit met hun prijzen zit ik op 1024 euro. Alleen hebben jullie nog ideeën om het beter te maken een ander soort CPU, Moederbord of videokaart. DVD brander, Kast, Voeding lijk mij allemaal redelijk en de kast is persoonlijke smaak.
Ik heb vooral tunnelvisie met CPU, Moederbord en videokaart.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair Games, Secundair 3DMax systeem dient meer geschikt te zijn voor games dan 3Dmax het maakt niet uit als iets langer duurt als normaal.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Systeem mag maximaal 1100 euro kosten inclusief btw en verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Helaas niets hij is een starter op PC gebied.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal het lijstje wat hierboven staat aan onderdelen, aangezien hij nog niets heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeur als het systeem maar doet waarvoor het bestemd is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Monitor mag niet groter zijn dan 27" in verband met ruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Waarom die zaken als CPU, Videokaart en Moederbord het antwoord is simpel de CPU heb ik zelf in mijn systeem als mede de videokaart, Moederbord heeft mijn neefje.
Het probleem is dat ik afhankelijk ben van zaken in mijn buurt (door prive redenen kunnen we bepaalde zaken niet zoals ver reizen of verzenden) denk uiterst Alternate en Informatique we hebben Yorcom nog in de buurt en dan Rotterdam. Let wel op dat bestellen en verzenden geen optie is op halen bij één winkel is geen probleem.
[ Voor 15% gewijzigd door we_are_borg op 19-05-2014 11:50 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.