Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 22:03
Beste Tweakers,
Mocht iemand mij bij het volgende probleem kunnen helpen zou ik dat enorm waarderen! _/-\o_

Met mijn oude videokaart (5870) wist ik wel dat Metro Last Light het niet ging worden,
Niet al te lang geleden heb ik echter een Sapphire AMD R9 290 aangeschaft,
probleem is: framerates zijn om te huilen.

Als ik GPU-Z op de achtergrond aan zet is te zien dat de GPU core clock rond de 500-600MHz blijft zweven en de GPU load is zo goed als altijd 0% en piekt af en toe eventjes naar 100% om vervolgens weer door te gaan met zijn dutje... :z

Heb al verschillende drivers (vroegste, laatste, beta) geprobeerd (telkens na de cleanup utility van AMD te runnen) en toevallig ook nog Windows 7 opnieuw geinstalleerd, niets mocht baten...

Op de vorige installatie zelfs met Sapphire Trixx en MSI Afterburner gepoogd de frequenties te locken, dan blijft de GPU core clock wel hoog, maar de GPU load blijft dan alsnog tragisch laag.

Nog leuker: Als je de benchmark van Metro Last Light draait -> niets aan de hand |:( , load blijft dan rond de 100% liggen en perst er een mooi resultaat uit...

Aangezien de kaart watergekoeld is ligt het ook niet aan de temperatuur...

CPU betreft i7 930 @ 3.6GHz, zou ook probleem niet moeten zijn.

Alvast enorm bedankt voor tips & tricks om het goed draaiende te krijgen,
zou het jammer vinden dat ik hierdoor het spel niet kan spelen...

(Het gaat hier om alleen om legale software, probleem is vergelijkbaar aan dit geval, maar die hield zich niet aan de regeltjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Is het alleen bij MLL? of heb je nog andere titels geprobeerd?

Welke driver gebruik je?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaho
Momenteel zit ik weer op de laatste non beta, 14.4, voor zover ik weet is het bij MLL de enige, Dark Souls 2, LoL, Hawken heb ik recent gespeeld en gingen prima. Het ergste is natuurlijk dat die benchmark van MLL wel lekker loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zet Physx eens uit?

Heb je toevallig Logitech game software geinstalleerd staan?

[ Voor 62% gewijzigd door prutser001 op 19-05-2014 11:42 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Dit past beter in SPV :)

en ter informatie, groetjes in niet nodig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Aangezien de kaart watergekoeld is ligt het ook niet aan de temperatuur...
Full-cover water koeling? of alleen de GPU (evt mem)?
Want dan kan het zijn dat niet zozeer je GPU te warm word, maar de VRM's (voltage regulation modules, de dingetjes die je GPU van prik voorzien) te warm worden.

En ik zou een andere driver-cleaner gebruiken ipv de AMD utility. Opstarten in veilige modus, driver cleaner erover, opnieuw opstarten en dan drivers weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Als je dit even googled, dan kun je zo het probleem vinden, volgens mij heeft het idd te maken met de nvidia physx, gaven mij ook problemen qua tearing enzo terwijl ik de r9 290x heb
in het begin dacht ik dat dit het spel was, en het zo hoorde. Toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaho
Zucht, danku pruster001 en sanre4l, ik voel me wel een beetje stom nu dat ik dat gemist heb 8)7
Ik had nog de settings nagekeken van benchmark programma vs in game video settings menu,
maar Physx verstoppen ze onder game settings... loopt nu zoals in de benchmark, naar behoren...

Wel enorm idioot dat als dat AMD kaarten zo stom gedragen met Physx aan dit niet standaard uit staat bij detectie van een AMD kaart, maar goed, dat kost de dev's allemaal tijd en moeite.

ook BM bedankt voor moven + extra informatie, soms raak ik door de bomen het bos wel eens kwijt op fora

[ Voor 11% gewijzigd door xaho op 19-05-2014 12:54 ]

Pagina: 1