Toon posts:

Mxstream Adsl verbinding delen via Adsl-router

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Binnenkort is Mxstream Adsl beschikbaar in mijn regio. Nu wil ik mijn verbinding straks gaan delen over een x aantal computers. Ik bezit geen hub of router, dus het leek mij een goed moment om een Adsl-router te kopen. Op deze manier sla ik twee vliegen in een klap. Ik deel mijn verbinding en heb een router !

Nu is er echter een probleem. Mxstream |:(
Mxstream stuurt een VPN mee via de aangeboden Adsl verbinding.
En naar mijn onderzoek bied geen van de vele bestaande Adsl-routers VPN ondersteuning.

Heeft iemand goede raad, of weet er iemand meer over Adsl-routers met VPN ondersteuning :?

Vriendelijke groet,
Bint

Ps. meer info over Adsl-routers aanbod : http://www.mordax.nl
Ga naar tabblad FAQ

Verwijderd

mmm, Bij het tabblad FAQ zijn ze voor het gemak de beste mogelijkheid om meerdere PC met internet te verbinden vergeten.

Draai debian linux op een servertje 8-)

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb gewoon (ADSL) internet gedeeld via internet delen van w2k. werkt perfect.

Pak je rust!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:34
Sinds het Mxstream login scherm verdwenen is zijn er wel enkele routers waar je Mxstream mee kunt delen, zoals de Draytek Vigor 2200E, Netgear RT314 of de Zyxel Prestige 314, allemaal routers met ingebouwde 4-poorts switch.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op zondag 10 juni 2001 14:29 schreef den the man het volgende:
Ik heb gewoon (ADSL) internet gedeeld via internet delen van w2k. werkt perfect.
doe ik ook met @home

draait prima, maar het is niet echt uitgebrijd :(

Verwijderd

gewoon een servertje draaien :)

Verwijderd

ik heb het zelf gedaan via een linux machientje, werkt zeer goed. Meer info moet je ff in de thread van TIM kijken.
Anders ff ICQ'en

Verwijderd

Ik heb een Linksys DSL-router besteld.
Deze zijn er heel veel variaties, kijk maar eens op linksys.com

Zelf heb ik de versie met 3 poorts 10/100 MB Switch en een USB aansluiting besteld, de versie met ook nog een printserver intern was nog niet leverbaar in nederland.

Voor ADSL ondersteuning zijn ze ook geschikt, maar het schijnt dat MxStream niet lekker (of helemaal niet) werkt met de LinkSys.
Daar zijn ze wel aan bezig..

Deze routers hebben ook een hardware firewal en DHCP server intern.

139$ gemiddeld is dus nix...

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer informatie over adsl linux gateways is te vinden op het forum van www.minddigger.com, hier is een nederlandstalig forum te vinden over dit onderwerp.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 14:38 schreef Mr Magic het volgende:

de Draytek Vigor 2200E, Netgear RT314 of de Zyxel Prestige 314, allemaal routers met ingebouwde 4-poorts switch.
Op zondag 10 juni 2001 15:40 schreef Mad_Cookie het volgende:
Ik heb een Linksys DSL-router besteld.
Deze zijn er heel veel variaties, kijk maar eens op linksys.com
Ondersteunen deze soorten routers dan wel VPN ??? Anders zou het met Mxstream niet werken.
Ik las vandaag in een nieuwsgroep dat de Vigor 2200E dit wel (of gaat) ondersteund.
Maar zeker weet ik het niet.

Heeft er iemand een duidelijk antwoord op deze vraag :?

groet,
Bint

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik gebruik de Vigor2200E.
Simpele installatie en hij werkt als een trein.
Ook is de support prima, nieuwe firmwares zijn altijd een verbetering!

Het mooiste vind ik dat je met meerdere mensen online CS kunt spelen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Bij xs4all kan je de Vigor2200E Broadband Router voor 219 gulden bij een fasd asdl abbo je kunt hem ook voor deze prijs aanscahffen als je als dit abbo hebt
Deze router is speciaal geconfigureerd voor ADSL via Mxstream
Pagina: 1