Windows 8 wifi download snelheid probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 16:00
Ik heb nu al een aantal maanden met windows 8 en nu ook met windows 8.1 dat mijn download snelheid instort van 40mbit naar 4mbit. Mijn ping blijft het zelfde op 10ms en mijn upload blijft ook het zelfde op 8mbit.

Het enige wat ik kan doen om het op te lossen is om de computer uit te zetten een aantal minuten te wachten en dan weer op te starten. Soms werkt het dan ook nog niet,

Het lijkt te gebeuren als de computer in slaap valt en daarna weer gebruikt wordt. Maar het is ook niet altijd. Natuurlijk de laatste drivers van mijn intel centrino wireless-n 130 geinstalleerd. Maar het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43

Tazzios

..

Heb je bekabelt hetzelfde probleem? Dit om het (mogelijk) draadloos uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Tazzios schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:24:
Heb je bekabelt hetzelfde probleem? Dit om het (mogelijk) draadloos uit te sluiten.
Bedraad bestaat er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je in device manager de NIC disabelt en weer enabelt, is het probleem dan weg?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Brahiewahiewa schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:37:
Als je in device manager de NIC disabelt en weer enabelt, is het probleem dan weg?
Ik heb het wel eens geprobeerd maar had geen resultaat geloof ik. Maar kan even niet testen omdat het probleem zoals gezegd niet altijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:25
Als je probleem slechts 'zo nu en dan' opduikt, dan kun je je beter afvragen of er geen stoorzender in de buurt zit. Dit kan een router zijn die precies op hetzelfde kanaal zendt maar niet veel gebruikt wordt, of iemand die doelbewust erop uit is om het wifiverkeer te verstoren.

Ook kunnen je drivers niet stabiel genoeg zijn, of gooit een virusscanner of firewall roet in het eten. Of zelfs een virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Justin013 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:20:
Als je probleem slechts 'zo nu en dan' opduikt, dan kun je je beter afvragen of er geen stoorzender in de buurt zit. Dit kan een router zijn die precies op hetzelfde kanaal zendt maar niet veel gebruikt wordt, of iemand die doelbewust erop uit is om het wifiverkeer te verstoren.

Ook kunnen je drivers niet stabiel genoeg zijn, of gooit een virusscanner of firewall roet in het eten. Of zelfs een virus.
Een stoorzender van het wifi lijkt mij niet waarschijnlijk daar andere wifi appraten wel goed werken op het zelfde moment en de upload en ping ook niet beinvloed worden. Het lijkt te maken hebben met het uit de slaapstand komen maar hoe ik dat kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
Op een laptop met netvoeding? of alleen op de batterij?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
beascob schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:17:
Op een laptop met netvoeding? of alleen op de batterij?
Is een laptop maar 99% van de tijd gewoon op stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Sen schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:46:
[...]

Is een laptop maar 99% van de tijd gewoon op stroom.
Staan de power policies omtrent de WiFi adapter ook allemaal op maximum performance?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Was even wat minder aan het worden maar lijkt nu weer elke dag zo te zijn.

En nu krijg ik het ook niet meer weg met een herstart of de nic te herstarten.

Ik heb in de wifi nic alles op maximaal gezet wat ik kan zien,.

Mijn download is dus 5mbit hoort 60mbit te zijn mijn upload is 8 mbit hoort dat ook te zijn volgens mij.

Ik heb een e4200 en een intel centrino 130

op het zelfde moment kan ik met andere laptops, tablets en telefoons wel gewoon de maximaale snelheid halen op het zelfde wifi netwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door Sen op 08-08-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens gekeken op welke frequentie de wifi staat 2.4 of 5 kan zijn dat de drivers niet optimaal zijn voor 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:08
Intel Centrino 130 is een single band wifi adapter, dus 5GHz zal geen probleem zijn.
Welke snelheid geeft jou Wifi verbinding aan als je naar de snelheid kijkt, en wat is de signaal kwaliteit?

Ik vermoed een slecht wifi signaal, slechte drivers of een combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
72mbps geeft hij aan en vol signaal aan

zelfde laptop op bedraad netwerk 100mbit geen probleem

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:08
Je zou eens kunnen kijken of je met de volgende tool kunt zien hoeveel draadloze netwerken op hetzelfde channel (frequentie) zitten. Als er veel op hetzelfde channel zitten, dan beïnvloeden ze elkaar op een negatieve manier (vergelijkbaar met ruis).

• Sen
ik zit alleen op mijn channel en er zijn maar 3 andere netwerken in de buurt,

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je 72mbps hebt dan heb je een wifi adapter met 1 antenne. Je hebt ze ook met 2 en 3.

72mbit is een optelling van de up en downstream onder het theoretische maximum. Qua download heb je dus theoretisch maximaal 36mbit. In werkelijkheid is 30 to 33 mbit/s ongeveer de max.

Kun je 2 dingen doen. Ga eens kijken naar andere drivers voor je wifi kaart, of vervang de wifi kaart door een wat deftiger model met minimaal 2 antenne's. Soms is een dergelijke antenne al aanwezig, in een ander geval moet je deze zelf inbouwen, wat overigens niet erg moeilijk is.

Als je op het forum gaat kijken bij Intel zie je ook dat deze wifi kaart echt bagger is:
https://communities.intel.com/message/159484

Je bent niet de enige. Wireless N is gewoon problematisch met die kaart.

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 14-08-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Ik heb vandaag een intel ac7260 gekocht en geinstalleerd de nieuwe drivers van eergister geinstalleerd.

Bij verbinding geeft hij weer 270mbps ik haal nog geen 10mbps

En nog steeds het zelfde probleem.

Dus hardware is het niet. Driver is het niet.

Ik kan alleen maar bedenken om windows 8 compleet opnieuw te installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Sen op 15-08-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En werkt het wel/niet met een live cdtje ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb het zelfde met Intel Centrino adapter. Ook als laptop in standbystand is geweest dan komt hij daar ook niet meer uit, zelfs niet met de schakelaar. Laptop moet helemaal uit. Zowel op 2.4 als 5 het probleem. Alleen er nog niet achter waar het zit. Windows 8.1 enterprise 32-bit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1