Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 10:41
Beste tweakers,

Vorige week heb ik een mooie setje Wharfedale Diamond 10.3 speakers gekocht. Deze heb ik getest op een Yamaha AX-497 en een 20 jaar oude Denon receiver. Op beide versterkers klinken ze prima maar ik mis echter nog de lage tonen. Daarom wil ik graag nog een subwoofer aanschaffen.

De indeling van de kamer ziet er als volgt uit:
Kamer oppervlak is 22 vierkante meter.
Afbeeldingslocatie: http://i1084.photobucket.com/albums/j407/thommio/kamertjoepert.jpg

De Receiver die ik op het oog heb is de Denon AVR-X1000 vanwege zijn LAN mogelijkheden en Denon Remote voor op de mobiele telefoon, lijkt jullie dit wat?

De subwoofer kan op 2 plekken komen te staan, graag hoor ik van jullie wat jullie denken wat het beste is. En welke subwoofer jullie aanraden.
Het budget is ongeveer €250 en er wordt voornamelijk muziek geluisterd en geen films.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Subwoofers zijn vaak de duurste speaker van je set en met een budget van € 250 moet je rondkijken wat je koopt. Zeker omdat de focus op muziek ligt moet je voorkomen dat je met een irritante bonkdoos komt te zitten. De Klipsch Sub-10 is volgens mij voor het geld geen onaardig model. Advies is natuurlijk wel om de sub eerst ergens in actie te horen. Wat betreft de plaatsing: gewoon experimenteren. Op de plek waar deze het beste klinkt, zet je de sub neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
Is tweedehands een optie? Dan zou ik kijken voor een mooie REL.

Ik heb een quake 2 op een oudere denon 2807, super combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
Ben vergeten te vermelden dat het uiterlijk ook van belang is, gezien hij sowieso in het gezichtsveld komt te staan. En de Klipsch vind ik niet moeders mooiste.

Zelf had in de Jamo SUB260 gezien, deze heeft een positieve review van een mede-tweaeker.

2e hands is ook een optie, mits in Utrecht of in de omgeving van Wageningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
De versterker wordt zeer waarschijnlijk de Denon AVR-X1000

Over de sub ben ik nog niet helemaal uit.
Ik blijf bij de volgende 3 keuzes:Wat zou een betere aanvulling zijn op de Wharfedale diamond 10.3 speakers?

[ Voor 7% gewijzigd door A.M.H op 20-05-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik denk...dat het het beste is om de sub op beide plekken neer te zetten en op je luisterplek te luisteren wat het beste klinkt :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Lastig om een keuze te maken. Je hebt gewoon te weinig informatie om op af te gaan. Uit de specificaties die bij consumentenluidsprekers worden geleverd kan je niets opmaken. Reviews vertellen helaas ook niet zoveel, want hoe de bas klinkt wordt grotendeels bepaald door de luisterruimte.

Blijft over om naar de afmetingen te kijken. De Boston subwoofer is het grootst en er zit een 10" woofer in, dus goede kans dat die het het beste doet van die drie.

[ Voor 37% gewijzigd door TBTL op 20-05-2014 11:37 ]

Pagina: 1