Voor een videowerk tbv een expositie wil ik de beeldverhouding van 4:3 naar 16:9 omzetten, deze wordt vanaf een Brightsign HD220 afgespeeld met een Eiki LC-HDT700
projector.
Het werk bestaat uit rond beeld met audio, zeg maar alsof je door een telescoop kijkt met om de cirkel een zwart kader.
Bron video: 1440x1080 quicktime (.mov) met een bitrate van 10MB p/s
Gebruikte software (op W7) : Quicktime 7, After Effects CC, Media Encoder CC.
Ik heb het volgende zelf geprobeerd maar kom niet tot het gewenste resultaat;
Met Media Encoder CC naar 16:9 omgezet, maar het zwart van de video lijkt een beetje grijzig en de (extra) zwarte balken links en rechts zijn wel zwart.
Dit kleurverschil is goed in de projectie te zien, video loopt verder goed.
Met After Effects CC een render gedaan naar 16:9 dmv setting HDTV 1080p 24fps, de framerate heb ik handmatig nog bijgesteld zoals de bron; 23.976 en als output quicktime codec, zwarte balken zit geen kleurverschil meer in maar de video loopt heel erg choppy.
Iemand een idee hoe ik zonder kwaliteitsverlies naar deze beeldverhouding kom met de extensie .mov en bovenstaande software (of een alternatief)?
projector.
Het werk bestaat uit rond beeld met audio, zeg maar alsof je door een telescoop kijkt met om de cirkel een zwart kader.
Bron video: 1440x1080 quicktime (.mov) met een bitrate van 10MB p/s
Gebruikte software (op W7) : Quicktime 7, After Effects CC, Media Encoder CC.
Ik heb het volgende zelf geprobeerd maar kom niet tot het gewenste resultaat;
Met Media Encoder CC naar 16:9 omgezet, maar het zwart van de video lijkt een beetje grijzig en de (extra) zwarte balken links en rechts zijn wel zwart.
Dit kleurverschil is goed in de projectie te zien, video loopt verder goed.
Met After Effects CC een render gedaan naar 16:9 dmv setting HDTV 1080p 24fps, de framerate heb ik handmatig nog bijgesteld zoals de bron; 23.976 en als output quicktime codec, zwarte balken zit geen kleurverschil meer in maar de video loopt heel erg choppy.
Iemand een idee hoe ik zonder kwaliteitsverlies naar deze beeldverhouding kom met de extensie .mov en bovenstaande software (of een alternatief)?