Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik dacht ik vraag het aan jullie met de vele mensen die ervaring hebben met zulke vragen waarschijnlijk.
Ik ga naar Disneyland Parijs en wil graag een goedkope handycam camera kopen om makkelijk mee te sjouwen door het park heen. De camera moet aan de volgende eisen voldoen:

- minimaal 1080P
- 32gig kaart
- 4 uur lang kunnen filmen
- externe batterij?
- budget 200/300 euro

Vincent

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Je kan zo'n beetje iedere camera wel meenemen naar Disneyland. JVC, Sony, Canon en Panasonic maken heel goede camera's en als je extra accu's meeneemt zit je denk ik wel goed, hoewel 4 uur filmen me wel heel lang lijkt. Als je daar bent wil je denk ik ook zelf wat van het park zien en niet steeds met een camera voor je neus lopen...

Dit gezegd hebbende, wat heb je zelf al bekeken en uitgezocht. Welke modellen lijken je wel wat en waar twijfel je nog aan. Ben je al eens naar een winkel geweest om daar wat vast te houden en wat viel je toen mee of tegen? Wil je ook foto's ermee kunnen maken? Hoeveel optische zoom wil je hebben enz.

1080P zegt niets over de kwaliteit van de camera. Er zijn verschillende soorten lenzen, verschillende diafragma's en verschillende groottes van sensoren die dan ook nog weer als 1-CCD of 3-CCD geleverd kunnen worden. Daarnaast schrijven niet alle camera's weg in hetzelfde formaat, dus wil je daar misschien ook nog rekening mee houden als je later verder gaat bewerken...

Ik zou zeggen: Verdiep je wat beter in de materie, en kom met wat voorstellen. Aan de hand van je specifieke wensen en eisen kan je dan wellicht verder geholpen worden. Ik neem bijvoorbeeld zomaar aan dat je de camera niet alleen voor Disney wil kopen, maar dat je hem later ook nog voor andere doelen wil gebruiken.

Oh ja, op 32 GB in de hoogste kwaliteit kan je ongeveer 2 uur en 40 minuten kwijt, afhankelijk weer natuurlijk van vanalles en nogwat...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Verwijderd

Topicstarter
Elhopo,

Dank voor je fijne antwoord.
Ik had deze camera in gedachten:

Panasonic v-520

Dit lijkt me een fijne camera!
Is het een aanrader qua lens, diafragma enzovoort?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zou echt even naar een fysieke camerawinkel gaan en eerst eens enkele modellen bekijken. Dan weet je ook wat voor formaat je nog fijn vind, hoe de ergonomie is tussen de verschillende merken en kan je alvast enkele eisen voor jezelf bepalen. Je hebt nu zo'n range aan producten die aan je "eisen" voldoen, dat je nog steeds een oerwoud aan keuze hebt. Kortom, ga eens voelen en proberen en kom zo tot een specifieker lijstje eisen/wensen die je graag zou willen hebben.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:22
Disneyland? mijn schoonmoeder.... en dan snel wegwezen :P
Ik zou iets handzaams meenemen dat tegen een stootje kan, en een beetje lichtsterke lens heeft zodat je in de donkere plaatsen ook leuke plaatjes kunt schieten. En een goede tas tegen graaigrijpers....