Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN traag bij US servers

Pagina: 1
Acties:

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 21:34
Ik probeer sinds een week een goede VPN-verbinding op te zetten met verschillende VPN-aanbieders (PIA, purePVN, ibvpn).
Het probleem is dat wanneer ik servers gebruik in de VS, ik een hoge ping en een te langzame verbinding krijg. Ik zie de snelheid opbouwen wanneer ik een bestand download van 40 kb/sec langzaam oplopend tot tegen de 170 kb/sec. Het bijzondere is dat wanneer ik (via de Apple TV) netflix stream wel snelheden haal van 800 kb/sec.
Ik heb geen last van trage verbindingen wanneer ik VPN-servers in Nederland, GB, Frankrijk of Duitsland gebruik. Het lijkt dus dat bij grotere geografische afstanden extreem af te nemen (dat geldt voor de VS, maar ook Canada of HK). Ik snap dat het verkeer door meer knooppunten moet, maar dat het zo langzaam wordt?
De helpdesks konden ook geen oplossing verzinnen :?
De verbinding probeerde ik op te zetten met zowel de apps van de aanbieders, als via de instellingen in mijn router (asus rt-ac66u) met pptp als l2tp (openVPN alleen via de apps geprobeerd).
Iemand een idee waar het aan kan liggen/een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door keko12 op 19-05-2014 10:07 . Reden: typo ]

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Het word inderdaad zo traag door de gigantische afstand, ping tijden zijn vaak extreem hoog en snelheid daalt extreem. Moet de vpn per se in amerika liggen? (Netflix o.i.d?)

• keko12
Inderdaad voor Netflix in de VS. Verder heb ik geen zin in de logs die mijn ISP bijhoudt, dus vandaar een vpn en niet alleen een proxy. Als ik het op 1 plek kan houden is het wel zo fijn.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

keko12 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:06:
Inderdaad voor Netflix in de VS. Verder heb ik geen zin in de logs die mijn ISP bijhoudt, dus vandaar een vpn en niet alleen een proxy. Als ik het op 1 plek kan houden is het wel zo fijn.
Tja, of je blij moet zijn met de wetgeving uit amerika weet ik ook zo zeker nog niet. Denk dat als je met een vpn naar de US gaat dat ook de wetgeving van de US van toepassing is (ik denk dat in de US ook meer gemonitord word dan hier nog in NL). Ik weet niet hoe anderen dit doen met netflix uit de US of gewoon een VPN daarheen maar zoals ik in mijn eerste post al zeg: je krijgt hoge ping tijden en trage snelheden door de grote geografische afstand.

Verwijderd

Haal anders prima snelheden met Private Internet Access

Het blijven natuurlijk grote afstanden, maar de aanbieder is ook wel degelijk van belang ;)

• keko12
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:48:
Haal anders prima snelheden met Private Internet Access

Het blijven natuurlijk grote afstanden, maar de aanbieder is ook wel degelijk van belang ;)
Ik dus helaas niet, ik kwam op een tiende uit van mijn normale verbinding met PIA. Heb je iets speciaals ingesteld, of hoe maak je verbinding?

Verwijderd

Naar de US fluctueert het bij mij tussen de 20 en 30 Mbps over mijn 100 Mbps glasverbinding.

• keko12
Voor wie nog geïnteresseerd is. Voor mij was de oplossing een VPN-account nemen bij cactusVPN. Zij bieden een pakket aan met vpn voor US/UK/NL met smart-DNS. Dat laatste heb ik nodig om een US-proxy op te zetten op mijn Apple TV (voor netflix) terwijl de rest via een VPN in NL loopt en dat alles dan op perfecte snelheden.
Kortingscode TPB voor 30% korting op dit moment overigens.
Pagina: 1