Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Gamelaptop Juni 2014

Pagina: 1
Acties:
  • 3.130 views

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

Olaf

[LBBG] Gamelaptop Juni 2014

De laptop best buy guide van juni komt er al bijna aan, dus gaan we wederom op zoek naar de beste laptop voor de beste prijs. In dit topic zoeken we een gamelaptop die maximaal 1500 euro mag kosten.

Voor dat geld zoeken we een laptop met een snelle videokaart en een snelle processor waar je mobiel mee kan gamen. In de pricewatch staat vooral MSI, maar er zijn natuurlijk ook alternatieven van Asus en Alienware.
Kandidaten
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PE-046NL Apache Pro valt netjes binnen het budget en heeft de nieuwe Maxwell-videokaart van Nvidia. De kwaliteit van de behuizing viel tegen net als het ventilatorgeluid, maar je krijgt snelle hardware voor je geld. reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware

pricewatch: MSI GS60 2PC-016NL heeft dezelfde specificaties als bovenstaande GE60, maar dan 16GB werkgeheugen en een veel dunnere behuizing. De GTX 860M is volgens Engadget alleen geen Maxwell, maar Kepler en de accuduur valt daardoor ook tegen.

De Alienware 17 werd in oktober getest (reviews: Alienware 17 versus Asus G750J: strijd der gamegiganten) en voelt degelijker aan dan de MSI GE60, maar is ook duurder. Voor 1500 euro krijg je wel een Core i7-4710MQ-processor en een GTX 860M, maar de schermresolutie blijft dan steken op 1600x900 pixels...op een 17,3"-scherm. Een ssd is eveneens afwezig.

De pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JX-T4144H zit iets boven budget en is de goedkoopste Asus gamelaptop, voorzien van een GTX 770M en quadcore i7. Het leuke van de G750 is dat de ssd 256GB groot is terwijl bovenstaande MSI-laptops het met 128GB moeten doen. De GTX 770M is quad prestaties wel vergelijkbaar met de GTX 860M. Er zijn ook varianten van de G750 met GTX800-videokaarten, maar die vallen buiten het budget.

Dus, wat mag het worden? Een van de bovenstaande, of liever een gamelaptop met AMD-videokaart? Laat het weten!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
Om te beginnen:
- Qua resolutie: is FullHD geen minimum vandaag? Voor mij eigenlijk wel (zeker op 17").
- wat is jullie definitie van "mobiel"? Voor zover ik de LAA volg zijn er 2 groepen: mensen die een laptop willen omdat ze voor een desktop geen plaats denken te hebben, en mensen die een laptop willen om echt mee te travellen. Die eerste groep maakt het gewicht waarschijnlijk niet uit, maar voor de 2e groep absoluut wel. Ik behoor persoonlijk bij de 2e groep en vind alles boven de 3kg geen laptop :-)
- wat beschouwen we als "ondergrens" voor de GPU voor de games (zowel AMD als Nvidia)? Voor Nvidia zou ik denken een GTX770m/GTX860m, van AMD ken ik niet zoveel...

De GS70 is nog net iets goedkoper dan de GS60, is dat ook geen goeie optie?
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PC-047NL Stealth

Voor de "zwaardere" gevallen: er zullen ook fans van de GT70 zijn (price/performance zit die wel goed, koeling en lawaai zitten waarschijnlijk in de range van de andere MSI's).

Ergens hoop ik dat deze maand nog de Lenovo Y50 beschikbaar komt in Nederland (lijkt me zeker ook een goeie optie die normaal wel binnen budget moet geraken) en ik kan maar niet begrijpen dat zowel Asus als Alienware op het kleinere formaat achterblijven (geen Asus G4* of G5* update en al helemaal niet in Nederland te krijgen, ook nog niets te vinden over een AW14 met een GTX8**).

De AW17 valt er voor mij af (die resolutie op 17", geen top GPU en geen SSD...). De ROG zou nog gaan, alleen voor mij veel te zwaar :-)

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
Van MSI heb je ook nog deze pricewatch: MSI Gaming Series GT60 2PC-488NL wat volgens mij wel heel erg bang for buck is. De bouwkwaliteit is niet geweldig maar als iemand de laptop alleen gebruikt voor zo nu en dan een lan party en voorderest op een plek laat staan. Als de laptop meer wordt versleept is de GS70 een superding heb de laptop zelf ook (gtx870m) en hij werkt perfect

Alienware is in mijn mening te duur met VIP korting betaal je 1800 euro voor de alienware met full hd en gtx880m of r9 290m. Gewoon te veel in mijn ogen. Asus is ook een optie net boven budget maar wel met SSD wat bijvoorbeeld de alienware mist en vele andere laptops dus dat zou je kunnen goed praten, de laptop is alleen verre van mobiel hij weegt 4,5 kilo en is ook erg hoog totaal niet handig mee te nemen dus wat mij ook belangrijk lijkt

Het is inderdaad jammer dat het 15,6 inc segment zo leeg is een alienware of asus daar die goede bouwkwaliteit zou neerzetten zou gewledig zijn de lenovo y50 laat ons al een tijdje wachten nu maar hopen dat het een maxwell laptop wordt

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik nomineer de MSI GT70 20D . Nu (tijdelijk) te krijgen voor een heel scherpe prijs waardoor je nog geld overhoud om er een Flinke SSD en eventuele Ram Upgrade in te zetten. Nvidia GTX-780 heeft zich al bewezen als zeer capabele kaart.

• tim_oe
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
http://tweakers.net/price...eries-gt60-2pc-488nl.html
vs
http://tweakers.net/price.../msi-gt70-2od-829xnl.html
waarin zit het grote verschil tussen deze?
Zie de GT70 voor €1050 bij Coolblue. Lijkt mij zeer goede prijs voor deze hardware?
Ben van plan deze morgen te bestellen. Ben benieuwd naar jullie mening.
GTX780M scoort hoog vergeleken met 800m serie toch?

• Ransom_nl
tim_oe schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:21:
http://tweakers.net/price...eries-gt60-2pc-488nl.html
vs
http://tweakers.net/price.../msi-gt70-2od-829xnl.html
waarin zit het grote verschil tussen deze?
Zie de GT70 voor €1050 bij Coolblue. Lijkt mij zeer goede prijs voor deze hardware?
Ben van plan deze morgen te bestellen. Ben benieuwd naar jullie mening.
GTX780M scoort hoog vergeleken met 800m serie toch?
Ander formaat scherm, andere resolutie scherm, de een heeft een bluray drive (niet dat dat heel boeiend is)
De GT70 wordt zonder besturingssysteem geleverd. En idd andere videokaart, zou er zelf even een benchmark bijpakken om te zien hoe de videokaarten scoren ten opzichte van elkaar.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
Ransom_nl schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:20:
[...]

Ander formaat scherm, andere resolutie scherm, de een heeft een bluray drive (niet dat dat heel boeiend is)
De GT70 wordt zonder besturingssysteem geleverd. En idd andere videokaart, zou er zelf even een benchmark bijpakken om te zien hoe de videokaarten scoren ten opzichte van elkaar.
Scherm is echt wel een serieus verschil, is een 3K IPS versus een 1080p TN. Als het enkel voor te gamen is, zou ik persoonlijk geen 450€ meer betalen, dat geld kan je beter in een SSD steken die ze allebei niet hebben. Als je ook wil foto-bewerken, valt het te overwegen maar dan zit je met het slecht schalen van Adobe op dit moment (tenzij je daar dan weer niet mee werkt).

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 19:50
De Lenovo Y50 lijkt een zeer interessante kandidaat. Deze zou vanaf mei 2014 leverbaar komen.

http://tweakers.net/nieuw...krijgt-uhd-resolutie.html

http://shop.lenovo.com/us/en/laptops/lenovo/y-series/y50/

Prijstechnisch gunstig met stevige hardware aan boord.

Zie ook hier:
http://www.gadgetreview.c...-ships-within-7-days.html

• Striker_zelf
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-10 11:49
Wat is beter: pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JX-T4144H
of
pricewatch: BTO X-Book 17CL56

Voornamelijk koeling is bij Game laptops een probleem, maar welke blijft koeler tijdens een flink potje Battlefield of Crysis 3. Beide zeggen een goede koeling te hebben, maar wie heeft ervaring op beide machines ?

De BTO is wel meer te "customizen", zelfs het besturingssysteem, terwijl je bij de Asus gebonden bent aan de winkel-af-specs en het geleverde OS.

Ik nijg zelf meer naar de BTO. Deze Game laptop is helemaal zelf samen te stellen, met SSD van 0 to 1GB, HDD ook tot 1GB met combi SSD, en je hebt alle poorten, en nog M-Sata bays en 2.5"bay over.

Dus, je basis is goed, kan voor €1500,- en als je meer geld hebt uit te geven, kun je hem uitbreiden.

[ Voor 16% gewijzigd door Striker_zelf op 30-05-2014 09:48 ]

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Beste mensen,

Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een nieuwe game laptop en heb ongeveer rond de 1500 te besteden. Ik vind erg belangrijk dat het scherm wel 17" bevat en een full hd resolutie heeft. momenteel zijn er zoveel msi / aw17 / asus rog etc op de markt dat ik het even niet meer weet. Betreft videokaarten ben ik niet meer op de hoogte wat nu prestatie gericht beter is 860? 880? 760? 8)7 8)7

Alvast bedankt!

• Ransom_nl
Timmeuh schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 07:12:
Beste mensen,

Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek naar een nieuwe game laptop en heb ongeveer rond de 1500 te besteden. Ik vind erg belangrijk dat het scherm wel 17" bevat en een full hd resolutie heeft. momenteel zijn er zoveel msi / aw17 / asus rog etc op de markt dat ik het even niet meer weet. Betreft videokaarten ben ik niet meer op de hoogte wat nu prestatie gericht beter is 860? 880? 760? 8)7 8)7

Alvast bedankt!
Hier vindt je een mooi overzicht van de mobile graphic cards: Benchmark
Opstellingen met 2 videokaarten daargelaten is de 880m nu dus het beste wat je kunt krijgen.
Met deze lijst en je verdere eisen wat je wil in de laptop moet je een heel eind komen.

• Timmeuh
Van AW17 is de videokaart vervangbaar weet iemand of dit ook is bij de MSI en de ROG?

• Timmeuh
?

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Mogelijke kandidaat ?

X-BOOK 17CL58 - GTX860
Videokaart1 x 17CL58: 17.3 inch Full HD NON-Glare (mat) NVIDIA GTX860m-2GB
Scherm1 x 17.3 inch LED LCD Panel AUO 72% GAMUT - high contrast - non glare (mat)
Processor1 x Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
Koelpasta1 x Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart
Geheugen slot 11 x 8GB DDR3L (1600MHz) Crucial geheugen module module
Geheugen slot 21 x 8GB DDR3L (1600MHz) Crucial geheugen module module
Geheugen slot 31 x Geheugen slot 3 (optioneel)
Harddisk / Solid State1 x 1TB (1000GB) Hybride harddisk + 8GB SSD 2.5 inch
Harddisk / Solid State 21 x 120GB Crucial M500 2.5 inch SSD
SSD Slot 1 (mSATA)1 x Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
DVD / Bluray drive / Extra harddisk in Caddy1 x DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
Wireless1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth
Keyboard / Toetsenbord taal1 x Keyboard US / Nederland - isolated 15CL58 / 17CL58
Besturingssysteem1 x Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
Garantie1 x 2 Jaar Carry in garantie
AKTIE = Gratis aktie-kit + gratis transport t.w.v. € 44,951 x BTO Basic draagtas, t/m 17 inch, incl gratis aktiekit
Stichting de Thuiskopie1 x Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar rekening.
Totaal Prijs€ 1.301,50

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor vragen over de beste laptop voor jou eisen en budget, stel je een eigen topic op :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.