•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
downloaden, streamen, mediaspeler, lichte games (sims, simcity, age of empires, etc).
later zal ik hiermee ook willen opnemen van 2 camera's (FHD@15fps).
•Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit te denken aan ongeveer 500 euro, met een upgrade later.
dit is wel incl windows, assemblage doe ik zelf.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb nog 2x2 GB 1333 geheugen en een extern dvd spelertje liggen, randapparatuur is ook aanwezig.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijstje
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
video+audio moet naar receiver (via hdmi)
mogelijkheid tot het afspelen van 3d
tv kast moet nog aanschaft worden, maar ik denk dat 175mm hoog de max is
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
uiteraard zo zuinig mogelijk in idle, staat 24/7 aan.
het hoeft niet ultra stil te zijn, maar ook zeker geen stofzuiger bij 'idle' gebruik.
•Ga je overklokken?
ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn
Lijstje:
Uitleg:
Niet al te trage quadcore, ik wil later met hetzelfde systeem (tegelijkertijd) ook opnemen van 2-3 beveiligingscamera's.
De interne graphics zijn zeer waarschijnlijk voldoende, zelfs met mijn 1333 geheugen.
Goedkoop bordje maar met alle functionaliteit die ik denk te gaan gebruiken, asrock schijnt doorgaans erg zuinig te zijn.
4TB schijf voor de media, wellicht later nog 1 erbij.
Een SSD koop ik waarschijnlijk later als ik ook ga opnemen (teveel acties op 1 hdd lijkt me niet verstandig).
De Milo ML03B is 1 van de goedkoopste die voldoet aan mn max hoogte eis, met daarbij USB3 aan de voorkant zonder dat er eerst een klepje open moet.
Ik heb ook nog gekeken naar de Grandia GD05B maar die is wat duurder (of zitten daar grote voordelen aan die ik mis?)
Daarnaast heb ik gekeken naar mini ITX kubus kastjes zoals de Sugo SG05 en CM Elite 110, maar die zijn wellicht wat hoog voor de gemiddelde TV meubel en een bijpassen moederbord kost dan weer wat meer.
W8.1 lijkt me prima te werken (vooral qua compatibiliteit), gebruik het op mn andere pc ook.
Ik denk dat ik geen zin/tijd heb om andere (gratis) OS te proberen.
Voeding lijkt me vrij logisch, ik denk dat een pico PSU achtig ding al gauw vermogen tekort komt en de 2 tientjes verschil met een BQ 300W verdien ik wel terug bij 24/7 verbruik.
downloaden, streamen, mediaspeler, lichte games (sims, simcity, age of empires, etc).
later zal ik hiermee ook willen opnemen van 2 camera's (FHD@15fps).
•Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit te denken aan ongeveer 500 euro, met een upgrade later.
dit is wel incl windows, assemblage doe ik zelf.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb nog 2x2 GB 1333 geheugen en een extern dvd spelertje liggen, randapparatuur is ook aanwezig.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijstje
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
video+audio moet naar receiver (via hdmi)
mogelijkheid tot het afspelen van 3d
tv kast moet nog aanschaft worden, maar ik denk dat 175mm hoog de max is
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
uiteraard zo zuinig mogelijk in idle, staat 24/7 aan.
het hoeft niet ultra stil te zijn, maar ook zeker geen stofzuiger bij 'idle' gebruik.
•Ga je overklokken?
ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn
Lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | ASRock FM2A88M-HD+ | € 43,- | € 43,- |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB | € 149,87 | € 149,87 |
| 1 | Silverstone Milo ML03B | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 50,05 | € 50,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 470,07 | |
Uitleg:
Niet al te trage quadcore, ik wil later met hetzelfde systeem (tegelijkertijd) ook opnemen van 2-3 beveiligingscamera's.
De interne graphics zijn zeer waarschijnlijk voldoende, zelfs met mijn 1333 geheugen.
Goedkoop bordje maar met alle functionaliteit die ik denk te gaan gebruiken, asrock schijnt doorgaans erg zuinig te zijn.
4TB schijf voor de media, wellicht later nog 1 erbij.
Een SSD koop ik waarschijnlijk later als ik ook ga opnemen (teveel acties op 1 hdd lijkt me niet verstandig).
De Milo ML03B is 1 van de goedkoopste die voldoet aan mn max hoogte eis, met daarbij USB3 aan de voorkant zonder dat er eerst een klepje open moet.
Ik heb ook nog gekeken naar de Grandia GD05B maar die is wat duurder (of zitten daar grote voordelen aan die ik mis?)
Daarnaast heb ik gekeken naar mini ITX kubus kastjes zoals de Sugo SG05 en CM Elite 110, maar die zijn wellicht wat hoog voor de gemiddelde TV meubel en een bijpassen moederbord kost dan weer wat meer.
W8.1 lijkt me prima te werken (vooral qua compatibiliteit), gebruik het op mn andere pc ook.
Ik denk dat ik geen zin/tijd heb om andere (gratis) OS te proberen.
Voeding lijkt me vrij logisch, ik denk dat een pico PSU achtig ding al gauw vermogen tekort komt en de 2 tientjes verschil met een BQ 300W verdien ik wel terug bij 24/7 verbruik.