Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[alg] Mobile site 404 melding bij artikel niet in V&A

Pagina: 1
Acties:

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Als ik op mijn windows phone 8 (lumia 920) in de V&A of Pricewatch zoek, en het gezochte artikel staat er niet in krijg ik een 404 melding dat de pagina niet is gevonden.
Nu ik verder kijjk gebeurt dit bij alle zoekvelden op tweakers.net, en dus niet alleen op de pw of v&a.

Ervaren meerder mensen dit op de mobile site? Op mijn telefoon heb ik alle mogelijke fouten al uitgesloten, browser history enzo weggegooid. Op mijn telefoon van het werk (Samsung GT-i9070 met android 4.1.2) gaat het wel goed.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lijkt ermee te maken te hebben dat de browser in je Lumia geen custom 404-pagina's laat zien, want de pagina die geserveerd wordt is gewoon een normale HTML-pagina met een 404-statuscode.

Overigens vind ik dat geen handige keuze, juist door het soort browsers dat dit niet snapt. Bovendien is een 404 bedoeld om aan te geven dat er geen content gevonden kon worden. Dat is niet correct om hier op deze manier toe te passen: er is immers wel content gevonden, namelijk de melding dat wat je zoekt niet op de site staat.

IMO zou hier gewoon een 200 van gemaakt moeten worden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Ok, maf. en nu? ^^ zeker niet 123 aan te passen i guess? Overigens ben ik benieuwd bij welke toestellen/browsers het niet goed gaat, maar dat is lastig te onderzoeken.. :-) (ik heb al iemand gevraagd die een lumia925 heeft, maar ik denk dat die het wel heeft)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of het makkelijk aan te passen is weet ik niet, ik ben geen developer voor Tweakers. :P

Het zal waarschijnlijk alleen op een beperkte set mobiele of anderszins uitgeklede browsers fout gaan. Moderne browsers op de desktop weten wel hoe je een custom 404 af moet handelen. :Y)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NMe schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:45:
Overigens vind ik dat geen handige keuze, juist door het soort browsers dat dit niet snapt. Bovendien is een 404 bedoeld om aan te geven dat er geen content gevonden kon worden. Dat is niet correct om hier op deze manier toe te passen: er is immers wel content gevonden, namelijk de melding dat wat je zoekt niet op de site staat.
404 is bedoeld om aan te geven dat voor de opgestuurde request geen inhoud is gevonden. De melding dat er niks is gevonden is per definitie niet die inhoud, want dan zou tenslotte elke 404-melding eigenlijk ongepast zijn.
Bovendien gaat het hier om GET-links die ook nog wel eens in het forum gelinkt worden en vervolgens door search-engines opgepikt worden. Die zouden dan de url ook indexeren (en na een tijdje doorkrijgen dat het dan blijkbaar een 'soft 404' is).
Sterker nog, dat deden ze ook en dat was onze reden om er 404's van te maken.
IMO zou hier gewoon een 200 van gemaakt moeten worden.
Dat ben ik dus niet met je eens. Maar het is wel heel vervelend dat er moderne browsers zijn die blijkbaar niet overweg kunnen met content bij een 404 :/

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je geeft de zoekmachine een opdracht: haal alle pagina's op die voldoen aan deze criteria. Dat kan de zoekmachine doen en hij geeft je netjes een complete lijst (van nul items) terug. Dat zou geen 404 moeten zijn IMO. Een correcte 404 bij de zoekmachine zou zijn als je paginering hebt waarbij er zijn 4 pagina's zijn en je vraagt pagina 5 op.

Zijdelings gerelateerde discussie (die je al kent) trouwens: Welke HTTP-status is het meest geschikt voor "out of bound"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

De algemene concensus lijkt inderdaad te zijn dat een resultaat-pagina voor een zoekopdracht een status 200 zou moeten geven, ook als er geen resultaten zijn.

Intentionally left blank

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:03

Eagle Creek

Breathing security

Ik kan hetzelfde gedrag bevestigen op een Lumia 925 met WP 8.
Ik sluit me ook aan dat een 200 beter is. Met deze 404 zit je immers "klem".

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/538222f0b4456/538222f0b2515-wp_ss_20140525_0002.png

[ Voor 18% gewijzigd door Eagle Creek op 25-05-2014 19:07 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1