versterker voor electrostaten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:06
Welke (budget) versterker zouden jullie aanraden voor electrostaten? Meestal zijn die dingen gekoppeld aan high-end versterkers. Zou de mogelijkheid hebben om 2 tweedehands electrostaten te kopen, maar vrees dat mijn huidige versterker dat niet aan kan (denon pma-250se ;-) ).

Vroeg me af hoe high end een versterker moet zijn om dat te kunnen aandrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 19:16

FeaR

In GoT we trust

Hangt toch echt af van de speakers die er aan gaat hangen. Er zijn Electrostaten die lastig aan te sturen zijn, denk aan een heel laag rendement, fikse impedantiedippen of zelfs een combinatie daar van. Maar er zijn er ook die relatief makkelijk zijn en je met een gewone receiver prima aan kan sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
daarom dat ik het vraag. Ze zouden niet onder 2 Ohm gaan, nominale impendantie 4 Ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

De mogelijkheden zijn eindeloos.. :) Maar goed om je een indruk te geven, ik heb ooit mijn Linn Klout verkocht aan iemand met Martin Logans, hij was er erg van onder de indruk. Is alleen een eindversterker, dus dan moet je wel iets met een pré. De opvolger daarvan, de Linn 2250 is nog iets krachtiger en heeft minder cult status, dus die is zeker te vinden voor een vriendelijke prijs.

De 2250 is zeer stabiel, 115W op 8 ohm en nog steeds lineair op 4 ohm met 230w. Dat is sowieso denk ik wel een aardige indicatie waar je ook op zou kunnen letten als je zelf op zoek gaat.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mijn oude Magnepan MMGs (niet echt electrostaat, maar magnetostaat, bekend als relatief makkelijk aan te sturen) deden het prima op een Marantz PM7001 maar klonken wel echt nog wat lekkerder met een Hypex UcD400 eindversterker erachter vanwege de lage efficientie.

Wat heb je op het oog?

[ Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 22-05-2014 11:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
Final sound, maar de kleinere. Luister eigenlijk alleen naar klassiek, en dan nog de kleinere ensembles. Boxen zou ik relatief goedkoop kunnen krijgen (nieuw), maar geen zin om daar 1000'en euro's aan versterker tegenaan te gooien (nu een denon pma-250se (2*25W @ 8 Ohm) en tannoy MX-1's, dus niet bruikbaar voor de electrostaten). Vandaar mijn vraag. Dingen als Linn zijn ongetwijfeld fijn, maar een andere prijscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507328

Misschien nog nuttig:
kijk naar een 2de hands Denon PMA 2000 of een Rotel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1scheveninger
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-01 14:43
Welke geïntegreerde budgetversterker zouden jullie aanraden voor de Quad ESL 63?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@1scheveninger dit topic is al bijna 11 jaar inactief en voor aankoopadvies moet je een eigen topic aanmaken

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.