Burnproof hangt brander?

Pagina: 1
Acties:

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Topicstarter
Ik heb gisteren een Lite On 12x10x40 gekocht en nu doet zich het vreemde voor dat ik zonder burn proof perfect kan branden op 12x (vanaf SCSI HDD's) maar zodra ik BP aanzet lockt de RW en gebeurt er ofwel helemaal niks of ik krijg een buffer underrun! (ja, weet het).

Ik kan 12x branden zonder probs maar vraag me wel af of iemand dit fenomeen als eens heeft gezien.

Specs: Abit KT7a, Tb 1333/266, Adaptec 19160, Seagate Cheetah 10K 9gb + 18Gb, IDE IBM 75GXP 15Gb (master op ide 1), Pioneer DVD 115 (master ide2), Liteon 12x10x40 (slave ide2)
OS is Win2K SP2 Pro

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Probeer eens even de Pioneer DVD van de kabel te halen en dan te branden? Lijkt me dat er een conflict daaro optreed.

|_____vakje______|

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Topicstarter
Ook geprobeerd, zelfde resultaat, DMA uit of aan, zelfde resultaat...snap er echt niks van

Verwijderd

Misschien is een firmware update van je brander nodig.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 22:55 schreef KrunK het volgende:
Misschien is een firmware update van je brander nodig.
. . .

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Topicstarter
heh, ja goed idee maar de enige firmware die ik kan vinden bij Lite-on is dus ouder dan mijn huidige en installeert niet...

• Hazel6
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07-2025

Hazel6

Was het maar mijn vader

Ik heb precies hetzelfde. Of hij hangt of hij zegt na 90 procent write error. Ik heb alles geprobeerd, nieuwe 4 in 1's, patches voor 686B bug, nieuwe SBLive drivers, niets helpt. Het gekke is dat hij wel on the fly brandt, maar niet van de HD. Ik word er gek van. Heb ook een KT7A.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 02:36 schreef Hazel6 het volgende:
[..]
Heb ook een KT7A.
Zou dat het dan zijn? :? :? :?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
BIOS flashe en laatste chipset BusMaster drivertjes dr in gooien. Probeer es DMA aan/uit te zetten en check of je niet per ongeluk nog een -- :+ DOS drivertje in c:\config.sys hebt :+ ..

[edit :
oeps Win2K .. dus geen dos drivertjes]

dat was het wel zo'n beetje.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Hmmzz, heb je wat op de achtergrond draaien? Virusscanner e.d. als dat in geval is, uitschakelen die hap en dan opnieuw branden.
Lukt het ook niet, probeer dan de nieuwere ASPI layer te downloaden, M$ gebruikt standaard 1.0 en die moet je dus niet hebben.
Helpt het ook niet, helpdesk bellen van lite-on.

Suc6

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 23:22 schreef AirHead het volgende:

[..]

. . .
Poging tot techpost verhogen?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Volgens mij ligt het aan W2K...

Heb je al een ASPI layer geinstalleerd :?

En kun je eens proberen van IDE harddisk te branden..

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
bij mij kan hij gewoon on the fly doen en van HD zonder problemen, ik heb namelijk een Aopen 48x(ja is pokke herrie en gaat volgens mij nu dood) en een msi

Verwijderd

dat probleem had ik ook met tdk's van 80min. Met andere cdr' s heb ik er geen problemen meer mee.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op dinsdag 19 juni 2001 07:34 schreef James_Watt het volgende:
Volgens mij ligt het aan W2K...

Heb je al een ASPI layer geinstalleerd :?
APSI layers hoef je niet meer te installeren sinds een jaartje ofzo. Alle recording software gebruikt en installeerd nu dezelfde ASPI layer (althans als je WinOnCD 3.7+/Adaptec EZCD 4.02d+/Nero4+/CDRWIN 3.8+/CloneCD gebruikt.

ASPI tools en checkers zijn dus verleden tijd. Je kan ze niet eens meer downloaden van Roxio .

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

nee maar voor windows 2000 moet je wel een update hebben voor de aspi layer, als je ze wil hebben moet je maar ff icq'en, wil ze je wel sturen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 17:46 schreef Theo_keizers het volgende:
nee maar voor windows 2000 moet je wel een update hebben voor de aspi layer, als je ze wil hebben moet je maar ff icq'en, wil ze je wel sturen.
Kan je ze niet ff ergens op een ftptje zetten? :9~ Mijn dank is groot :)

Verwijderd

Had eerst ook problemen met mn Pioneer115 dvd-speler maar die zijn nu gelukkig verholpen. Liep ook steeds vast maar kwam waarschijnlijk door slechte koeling en dat ze allebij op dezelfde IDE bus zitten ene was master en andere was slave
Pagina: 1