Toon posts:

Geforce 2 tv-out of een mpeg kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Divx en DVD vanaf mijn computer via een svhs kabel op mijn tv kijken,ik heb natuurlijk een kaartje nodig met tv-out, is er verschil van beeldkwaliteit tussen de mpeg kaart of bijv. de geforce2 mx400 64mb tv-out dus wat is beter en welke kaart moet ik kiezen.

De groeten R. van der Kieft B-)

Verwijderd

Ik zou dan maar voor beide gaan alhoewel een Geforce2 een best goede beeldkwaliteit geeft van het afspelen van DVD's.
Alleen is een MPEG kaart natuurlijk veel betere kwaliteit.
Om DiVX te kunnen kijken heb je geen MPEG2 kaart nodig. Ten eerste omdat die DiVX niet kan decoderen en zo'n kaart is nog niet op de markt.
Je moet maar even zelf kijken waar je voorkeur naar uit gaat. Ik gebruik zelf een GF2MX (Geen 400/200) en bevalt me prima.

Verwijderd

Topicstarter
Voor beide kaarten gaan, maar ik heb al een geforce kaart in mijn computer zitten, dus volgens jou geeft een mpeg kaart beter beeld bij DVD filmpjes en die divx filmpjes zijn toch wel te bekijken via zo'n mpeg kaart. 8-)

Verwijderd

Je kan geen DivX bekijken met je mpeg kaart.

Verwijderd

Dus combi, Geforce 2MX doorlussen op MPEG en dan van MPEG naar TV: DivX wordt via Geforce gestuurd en DVD via MPEG kaartje?
Is dat de perfecte oplossing?

En hoe zit het dan met geluid?
Als je alleen van Geforce met VidOut gebruik maakt, moet dan bv AC-3 geluid via je computer afgespeeld worden (ervan uitgaand dat je daar de techniek voor hebt) of kan je TV (indien daar technisch voor voorzien) of stereo (idem) dit dan ook weergeven?
Wordt het geluid overigens altijd via je geluidskaart doorgegeven b.t.w. of in geval van hardwarematige MPEG ook met het beeldkanaal?

Sorry hoor, zit ff te brainstormen...........

Verwijderd

Topicstarter
Dus via een mpeg kaart kan je geen Divx kijken, dan ga ik voor de Geforce2 mx400 64 mb tv out ivm de prijs, is dit wel een goed kaartje?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:00
Moved.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op zondag 10 juni 2001 12:16 schreef rvdkieft het volgende:
Dus via een mpeg kaart kan je geen Divx kijken, dan ga ik voor de Geforce2 mx400 64 mb tv out ivm de prijs, is dit wel een goed kaartje?
Ik zou voor een TV-Out kaartje gaan. Met een Mpeg (tv) kaartje kun je alleen video signalen via de kabel in je pc'tje krijgen. Het is volgens mij niet mogelijk om video signalen via je mpeg kaartje naar je tv te sturen. Een mpeg kaart kan volgens mij alleen maar video signalen naarbinnen halen. Ik heb overigens een "Daytona Riva TNT2 M64 TV/out". Ik weet het, het is een beetje een loempia merk maar hij doet het prima met dvd's en divx'jes.

Verwijderd

ik heb een MPEG2 kaart waarmee ik met software dvd naar tv kan sturen , aleen ik ben vergeten welke software. weet iemand dat ???

en dan heb ik nog een vraag kan ik met een MPEG2 kaart mijn beeldscherm naar tv sturen zodat ik groot scherm heb ???

of is er software die ook avi filmpjes kan openen en sturen naar tv ???

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 13:05 schreef TFaLCoN het volgende:
ik heb een MPEG2 kaart waarmee ik met software dvd naar tv kan sturen , aleen ik ben vergeten welke software. weet iemand dat ???
Waarschijnlijk heb je deze, hier staan ook de drivers en players...
en dan heb ik nog een vraag kan ik met een MPEG2 kaart mijn beeldscherm naar tv sturen zodat ik groot scherm heb ???
Je kan alleen MPEG-bestanden en DVD naar je TV sturen met deze kaart.
of is er software die ook avi filmpjes kan openen en sturen naar tv ???
Ja, maar nogmaals dat kan niet via deze kaart, dan moet je een videokaart met een leuke TV-out hebben.

Verwijderd

GF is toch beter als je Games/ Films kijkt maar als je het alleen voor die tvout wil gebruiken dan kun je beter een mpeg kaart kopen.

Verwijderd

Om Dolby Digital e.d. te kunnen decoderen heb je idd een geluidskaart met decoder nodig, of een geluidskaart met een spdif digitale uitgang en een externe versterker met decoder en de benodigde uitgangen natuurlijk :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 15:06 schreef Hitpoint het volgende:
GF is toch beter als je Games/ Films kijkt maar als je het alleen voor die tvout wil gebruiken dan kun je beter een mpeg kaart kopen.
:?

Niet dus. Al helemaal niet voor games, om redenen die ik niet ga herhalen.
Verder vind ik hardwarematige decoding toch wel even heel wat beter dan softwareDVD.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 15:08 schreef AvaMan het volgende:
Om Dolby Digital e.d. te kunnen decoderen heb je idd een geluidskaart met decoder nodig, of een geluidskaart met een spdif digitale uitgang en een externe versterker met decoder en de benodigde uitgangen natuurlijk :)
Hoeft ook niet... zit al op de Hollywood+ kaart.
Pagina: 1